A Volkswagen vezérigazgatója szembesült a valósággal: macerás dolog a villanyautózás

2021 / 08 / 07 / Rácz Tamás
A Volkswagen vezérigazgatója szembesült a valósággal: macerás dolog a villanyautózás
Herbert Diess a saját bőrén tapasztalta, mennyire sok még a fejlesztenivaló a hézagos, kényelmetlenül használható gyorstöltő-hálózatban.

A Volkswagen CEO-ja, Herbert Diess nyári vakációzásra indult egy ID.3 elektromos autóval Olaszországba, a Brenner-hágón át. Útközben lojális dolgozóként természetesen annál a gyorstöltő-hálózatnál szerette volna tölteni a kocsit, amelyben a Volkswagen is résztuladonos. Ez az Ionity, egy joint venture, amelyet a Volkswagen Csoport a Daimlerrel, a BMW Csoporttal, a Forddal és a Hyundai-jal közösen fejleszt Európában.

Az Ionity egyenáramú villámtöltői akár 350 kW-os csúcsteljesítményre képesek, műszakilag tehát előrébb tartanak, mint maguk a villanyautók, amelyek közül egyelőre kevés olyan modell van, amely töltési csúcskapacitásban akár csak a közelébe érhetne ennek az értéknek (Porsche Taycan: 270 kW).

Az Ionity töltőhálózata meglehetősen egyenetlenül épül az EU országaiban. Magyarországon öt ilyen töltőpont van az autópályáink mellett, Szlovákiában és Horvátosrszágban mindössze 1-1, Spanyolországban 9, Olaszországban 17. Németországban viszont már száz. Talán ezért is lepte meg a VW első emberét, hogy nem mindenhol olyan paradicsomi ám a helyzet, mint otthon, ha az ember töltőt keres a villanyautójához.


A poszthoz csatolt illusztráció: mint Herbert Diess teljesen jogosan megjegyzi, ez a környezet valóban nem prémium jellegű, márpedig a drága szolgáltatást nyújtó Ionity a legtöbbe kerülő, legfejlettebb technikájú villanyautók tulajdonosait célozza meg elsősorban

Diess a LinkedIn-en osztotta meg egy kommentben vegyes tapasztalatait a kirándulással kapcsolatban. A Volkswagen vezérigazgatója elégedett a kocsival, egy ID.3 Pro S-sel, mely óvatos vezetéssel számára is meglepően nagy hatótávolságokat produkált egy feltöltéssel. A kocsi elvileg még a Bodeni-tó és a Garda-tó közti, bőven 400 kilométer feletti távolságot is le tudja nyomni közbenső töltés nélkül.

A Diess-család viszont nem akarta a végletekig kimeríteni a VW akkuját, próbáltak útközben megállni tölteni. A cégvezető meglepődött azon, hogy a teljes útvonalon mindössze négy gyorstöltő található és ezek is jobbára foglaltak az üdülési szezon csúcsforgalmában. Herbert Diess azt is kifogásolta, hogy a töltők mellett nem volt vécé, sem egy kávézó, ahol el lehetne ütni a töltés negyedóráit - ráadásul ezeket a hiányosságokat már tavaly is szóvá tette. Szemrehányóan azt is megjegyezte, hogy találkozott hibás, nem működő töltőoszloppal is.

Nem lennénk most az Ionity menedzsmentjének helyében!

További cikkek a témában:

Európa legsikeresebb elektromos autója a Tesla Model 3 volt az első félévben Az amerikai villanyautóból kétszer annyi fogyott el júliusig, mint a második helyezett VW ID.3-ból.

Hat év múlva az elektromos autók már olcsóbbak lehetnek, mint a benzinesek Egy új elektromos autó ma még csaknem kétszer annyiba kerül, mint egy hasonló tudású belső égésű motoros autó, a Bloomberg NEF piacelemző számításai szerint viszont ez a következő években radikálisan változni fog, 2030-ban pedig már olcsóbban vehetünk majd villanyautót, mint amennyiért ma egy benzinmotoros kocsit kapnánk.

A Volkswagen Csoport vezérigazgatója szerint a hidrogénautózás hülyeség Herbert Diess egy újságcikket ajánlva kijelentette a Twitteren: a hidrogénalapú autózás nem megoldás a klímaváltozásra, az akkumulátoros elektromos autó az igazi.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Így vetettek be F-35-ös vadászokat egy keskeny autópályáról – Videó
Így vetettek be F-35-ös vadászokat egy keskeny autópályáról – Videó
A VMX-1 Obsidian Iceberg hadgyakorlat már egy lehetséges csendes-óceáni hadszíntérre készül, elsősorban Kína ellen.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.