Az izraeli cég kerekes alvázaira bármilyen autót építhetnek a megrendelők

2021 / 07 / 26 / Rácz Tamás
Az izraeli cég kerekes alvázaira bármilyen autót építhetnek a megrendelők
A REE három méretben készít extra lapos "motoros gördeszkát", egy olyan kerekes alvázat, amely tartalmazza a komplett hajtást, futóművet, kormányzást.

Az autógyártás átállása az elektromos hajtási technológiákra alapjaiban változtatja meg magát a teljes autóipart. Az autókat saját márkanevük alatt piacra vivő tényleges autógyártók háttéripara minden eddiginél magasabb szinten integrált műszaki alapokat szállíthat ezeknek a cégeknek; például olyan komplett alvázakat, amelyek már tartalmazzák a kerekeket, a felfüggesztést, a kormányzást a hajtómotorokat és akár az akkumulátorokat is.

Az izraeli REE nevű startup három méretben kínálja azt a kompakt, lapos alépítményt, amelyre az autógyártók tetszésük szerint szerelhetnek üléseket, műszerfalat, esetleg hidrogéncellás rendszert és persze karosszériát, majd ráilleszthetik a kész kocsira saját emblémájukat. Személyautó, kisbusz, furgon: bármi épülhet a REE kerekes alvázára.


Daniel Barel, a REE CEO-ja és a három különböző méretű alaptermék

A REE-gördeszkára épülő kocsi lehet első-, hátsó- vagy összkerékhajtású, lehet kormányzott két vagy mind a négy kereke. Az alváz burkolólemezei közé tetszés szerint illeszthetők az akkumulátorok, a hatótávolságot (és persze az árat) a vevői igényei határozzák meg. A REE a CANopen ipari automatizálási infokommunikációs szabványnak megfelelően készítette fel termékét a csatlakoztatott vezérlőegységek, kezelőszervek fogadására.

Az önjáró alváz legérdekesebb eleme talán az ultrakompakt kerékfelfüggesztés, amely tömör, minimális helyigényű egységbe integrálja a rugózást, csillapítást, hajtást és kormányzást. A rendszer még saját nevet is kapott: ez a REECorner.

A rendszert három méretben készítette el a cég, így a megrendelők aprócska városi járműtől kisebb buszig vagy nagyobb furgonig bármit építhetnek a kerekes alapokra.

Ez is érdekelhet:

Az óriási bányadömpereket is elérte az autózás villamosítása A Hitachi nehéz ipari gépeket gyártó egysége és az ABB elektromos hajtással foglalkozó üzletága fogott össze, hogy összeházasítsák a trolibuszt a bányadömperrel.

Miért nincsenek hatótávnövelő belsőégésű motoros villanyautók? Olyan logikus: ha lemerül az akku de nincs idő vagy lehetőség tölteni, bekapcsol egy kis benzinmotor és mehetünk tovább. A dolog valamiért mintha mégse működne.

Az elektromos autókat az akku kicserélésével lehet a leggyorsabban újratölteni és Kína mintha rájött volna erre Kínában terjedni kezdett az elektromos autók gyors akkucseréjének lehetősége, ami a hosszú utakon is versenyképessé teszi a villanyautózást a belsőégésű technikával.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Felével növeli meg a tolóerőt ez a régi-új technológia.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.