Készül a hidrogénhajtású Land Rover Defender

2021 / 06 / 17 / Rácz Tamás
Készül a hidrogénhajtású Land Rover Defender
A Defender nagy, nehéz autó, rossz aerodinamikával. Az ilyen járművekhez sokkal jobban passzol a könnyű de helyigényes hidrogénes technika, mint egy böhöm nagy akkumulátor.

Van néhány autómárka, amelyeknek nem igazán passzol a termékportfóliójához az akkumulátoros elektromos technika. A nagy, nehéz, rossz aerodinamikájú autók számára (tipikusan ilyenek a terepjárók) sokkal logikusabb hidrogénhajtású jövőképet álmodni. A hidrogéntartályok ugyan sok helyet foglalnak, de egy nagy autóban azért el lehet rejteni őket. Viszont a néhány kilogramm tárolására alkalmas kompozit tartályok és a hidrogéncella tömege sokkal-sokkal kisebb, mint amekkora egy akkora akkumulátoré lenne, ami képes megfelelő hatótávolságot biztosítani ezeknek a kocsiknak. És persze egy nagy kapacitású akkumulátor lemerülése után az újratöltés időszükséglete többszörösen meghaladja a benzines vagy dízel autókéhoz hasonlóan pár perc alatt újra feltölthető tartályú hidrogénautók tankolásáét.

A Jaguar Land Rover 2036-ra tervezi teljesen emissziómentessé alakítani járműkínálatát, 2039-re pedig a gyártásban is el akarják érni a karbonsemlegességet. A célok eléréséhez vezető lépések között szerepel a hidrogénautók fejlesztése is. A JLR még az idén meg kívánja kezdeni első hidrogéncellás prototípusa, egy átalakított Defender tesztelését.

Egy olyan ikonikus terepjáró számára, mint a Defender, a hidrogénalapú technológia további előnyöket is tartogat. A hidrogénautók jóval kevéssé érzékenyek a külső hőmérsékletre, mint a mai akkumulátoros villanyautók és a tartályban szállítható hidrogén formájában könnyebb üzemanyagot vinni nehezen elérhető vidékekre, mint elektromos energiát.

A Land Rover márkasajátosságai az üzemanyagcellás autó fejlesztésében is megjelennek. A vontatási képesség, a nehéz terepen való boldogulás, a robusztus felépítés sokkal nagyobb szerepet kap egy Defendernél, mint egy városokba és autópályákra tervezett nagy családi személyautónál.

További cikkek a témában a Rakétán:

Nyilvánossá vált a magyar kormány által elfogadott Nemzeti Hidrogénstratégia Ez a 14 oldalas dokumentum ad keretet a hazai hidrogénalapú energetika és közlekedés fejlesztéséhez, valamint az ezekhez szükséges hidrogén minél zöldebb előállításának biztosításához.

A Volkswagen Csoport vezérigazgatója szerint a hidrogénautózás hülyeség Herbert Diess egy újságcikket ajánlva kijelentette a Twitteren: a hidrogénalapú autózás nem megoldás a klímaváltozásra, az akkumulátoros elektromos autó az igazi.

Hidrogénautózás: van ennek értelme? Még épp csak elkezdtük elfogadni az akkumulátoros elektromos autók létezését, de már ott tornyosul a következő reformhullám mögöttük: a hidrogén-alapú mobilitás.

 


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
A Model A repül is és autó is, de mégsem olyan, mint a filmek repülő autói
A Model A repül is és autó is, de mégsem olyan, mint a filmek repülő autói
Az Alef Aeronautics által fejlesztett Model A távolról valódi autónak tűnik, közelről egy kabin, amit szénszálas hálós szerkezet vesz körbe. A jármű eladásra szánt változatát a tervek szerint már 2025-ben elkezdik gyártani.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.