Versenysport lesz az elektromos rollerezésből, ilyenek lesznek a járgányok

2021 / 10 / 03 / Pőcze Balázs
Versenysport lesz az elektromos rollerezésből, ilyenek lesznek a járgányok
Jobb esetben úttesti, rosszabb esetben járdai száguldozásból igazi versenysporttá érik az elektromos rollerezés jövőre. A szervezők nemrég megosztották, hogy pontosan milyen gépet fog használni az összes versenyző.

Tavaly júliusban jelentették be a világ első elektromos roller versenysorozatát, az eSkootr Championshipet, röviden eSC-t. Az alapítók akkor azt ígérték, hogy az első versenyt már 2021-ben meg fogják rendezni, de úgy tűnik, ez még várat magára. Azt viszont nemrég véglegesítették, hogy a járgányok mit fognak tudni - írja a Gizmodo.

A S1-X prototípusát a Williams Advanced Engineering készítette, ez a cég az F1 csapatból nőtte ki magát, és a weboldaluk szerint az elektromos versenysportok, így a Formula-E legtöbb csapata az ő nagyteljesítményű és könnyű akkumulátoraikkal versenyez. A gyártásért az olasz YCOM felel; ez a cég szintén mobilitási és motorsport megoldásokat tervez, tesztel és gyárt. Az S1-X eSkooter első ránézése ugyan hasonlít az utcán guruló, álló vagy fekvő társaira, de természetesen rengeteg a különbség a járgányok közt. Míg egy Lime roller tizennyolc-húsz kiló, addig az S1-X harmincötöt nyom. A kerekeit két hat kilowattos motor hajtja, amik az energiát egy másfél kWh-s lítium-ion akkumulátorból kapják. Egy Lime roller ennek a töredékével dolgozik: ugyan pontos adatokat nem árul el a cég, de valószínűleg (https://scootmycommute.com/top-speed-lime-scooter) egy kétszázötven-háromszázötven wattos motor dolgozik bennük, amivel körülbelül 25 km/h-s maximális sebességre képesek.

A versenygépek végsebessége ezzel szemben 100 km/h körül lesz, bár a Gizmodo cikke szerint a tesztelés során hetven százalékra korlátozták a teljesítményüket. Tizenhat versenyző próbálta ki az S1-X-et, és a beszámolók szerint hiába alacsonyabb a sebesség, mint amit mondjuk egy motorversenynél megszokhattunk, az előregörnyedő póz miatt "extrém fáradtságra" panaszkodtak a pilóták.

(Fotó: Malcolm Griffiths, Ycom)

További cikkek a témában:

Pilóta nélküli „Forma–1-et” szerveznek önvezető autóknak Valójában nem is a kocsik versengenek egymással, hanem az őket irányító szoftverek, illetve az ezeket író egyetemi csapatok.

Levegőbe emelkedett a repülő versenyautó Az Alauda Racing egyfajta "légi Forma-1-ként" képzeli el az Airspeederrel rendezett versenyeket, igaz, az első verziót még távirányítással fogják irányítani a pilóták.

Nagyon furcsa balesettel indult az önvezető autóknak rendezett versenysorozat első szezonja Vigyázz, kész, fal!


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Felével növeli meg a tolóerőt ez a régi-új technológia.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.