A bankszektor 3 zseniális újítása a közelmúltból

2025 / 02 / 03 / Donkó Péter
#pr
A bankszektor 3 zseniális újítása a közelmúltból
A digitális technológiák fejlődésének köszönhetően az elmúlt években a bankszektor is jelentős változásokon ment keresztül, hiszen a változó ügyféligényeknek folyamatosan meg kell felelni. Ezek az újítások nemcsak könnyebbé, hanem biztonságosabbá is tették a pénzügyi műveleteket, érdemes tehát megismerkedni velük!

Digitális megoldások az ügyfelek részére

Egyre inkább hozzászokunk ahhoz, hogy egy okostelefon vagy egy számítógép segítségével szinte minden ügyünket el tudjuk intézni. Ma már online fizetjük a számlákat, de a gyerekek iskolai teljesítményéről is így szerezhetünk tudomást, érthető tehát, hogy az elektronikus ügyintézés iránti igény a bankokkal szemben is felmerült. A pénzintézetek ennek az elvárásnak eleget is tettek: ma már nem csupán az egyenlegünket ellenőrizhetjük vagy az átutalásokat intézhetjük a mobilbankos alkalmazások segítségével, hiszen itt lehetőségünk van a bankszámla megnyitására, a biztosítások megkötésére, de olykor még a hitelfelvételre is.

Lassan a bankkártyák használata is háttérbe szorul, mivel a fizetési műveleteket virtuális kártyák segítségével is lebonyolíthatjuk, ehhez pedig csupán egy okostelefonra van szükségünk. A hasonló megoldásokkal időt spórolunk, az ügyeinket pedig kényelmesen, otthonunk elhagyása és a hosszadalmas sorbanállás nélkül intézhetjük, érthető tehát, hogy egyre többen választják ezeket a digitális újításokat.

Mesterséges intelligencia használata

A mesterséges intelligencia, vagy AI csupán néhány éve robbant be a köztudatba, ennek ellenére alapjaiban változtatta meg az életünket. Ezeknek a programoknak köszönhetően nemcsak a tanulás és a munkavégzés válhat egyszerűbbé: a bankszektor is képes lehet azokat az ügyfelek érdekébe állítani.

A pénzügyi elemzések elvégzése, az online csalások megelőzése során is szerepet játszhat a mesterséges intelligencia, de az erre épülő ügyfélszolgálat és a chatbotok is segíthetnek abban, hogy gyorsabban választ kapjunk a pénzügyeinkkel vagy a bankszámla használatával kapcsolatos kérdéseinkre. Mivel a személyes ügyintézéshez több emberi erőforrásra van szükség, ennek háttérbe szorulásával a bankok akár az általuk felszámolt díjakat is csökkenthetik, ezzel pedig szintén a fogyasztók járhatnak jól.

Együttműködés a fintech cégekkel

Az utóbbi években egyre több, digitális technológiákat és megoldásokat kidolgozó és tesztelő fintech cég jelent meg a piacon, melyek a bankokkal szoros együttműködésben fejlesztik az ügyfelek számára előnyös megoldásokat. Ezek a vállalkozások rendszerint olyan területekre összpontosítanak, ahol a bankok bizonyos szolgáltatásokat csak drágán vagy körülményesen tudnának nyújtani; a fintech cégek a banki rendszerekben tesztelik az általuk kifejlesztett technológiákat, így az árbevételük jelentős részét a banki ügyfelektől szerzik, ami azt jelenti, hogy az együttműködés mindkét oldal – és természetesen a fogyasztók – közös érdekét szolgálja.

Fontos a gyors reakció

A digitalizáció számos komoly előnnyel jár együtt mind a bankok, mind ügyfeleik számára, az azonban kétségtelen, hogy ez a rohamos fejlődés gyors reagálást igényel, hiszen folyamatosan újabb kihívások, megoldandó feladatok merülnek fel. A bank számára ügyfeleinek biztonsága, az adatvédelem mindig fontos volt, de ezeket az információkat soha nem fenyegette annyi veszély, mint manapság: az adatlopások, az online csalások ellen folyamatosan újabb védekezési módokat kell találni, úgy tűnik azonban, hogy a bankszektor az elé állított kihívásoknak maradéktalanul képes megfelelni.

Ez a cikk egy fizetett promóció, támogatott tartalom, megrendelője az K&H Bank Zrt. A cikkben hivatkozott termék vagy termékek részletei és feltételei a K&H Bank személyes ügyfélpontjain és honlapján (www.kh.hu) érhetőek el.


Továbbra is hódít a párját ritkító hungarikum, ami a jövő tudósait és művészeit adja a világnak
Továbbra is hódít a párját ritkító hungarikum, ami a jövő tudósait és művészeit adja a világnak
Az Országos Tudományos Diákköri Tanács (OTDT) által szervezett Országos Tudományos Diákköri Konferencia (OTDK) sok évtizedes hagyománya mára széles körű népszerűséget ért el, és fontos kiindulási pont lehet a hazai és határon túli tehetségek számára a jövőbeli karrierjük felé vezető úton. A 2025-ös, 37. konferencia előtt az OTDK céljáról és működéséről Prof. Dr. Szendrő Péter örökös elnök úrral és dr. Cziráki Szabinával, az OTDT titkárával beszélgettünk.
Lágylézer használata a fájdalomcsillapításban
Lágylézer használata a fájdalomcsillapításban
A lágylézer készülékek hatékonyan alkalmazhatók a fájdalomcsillapításban, de gyulladások és sportsérülések kezelésére is kiváló megoldást jelentenek. Ráadásul nagyon jól beilleszthető ez a terápia a rohanó mindennapokba, mivel az otthonunk kényelmében is elvégezhetjük a gyógyítást.  
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.