Egyre inkább hozzászokunk ahhoz, hogy egy okostelefon vagy egy számítógép segítségével szinte minden ügyünket el tudjuk intézni. Ma már online fizetjük a számlákat, de a gyerekek iskolai teljesítményéről is így szerezhetünk tudomást, érthető tehát, hogy az elektronikus ügyintézés iránti igény a bankokkal szemben is felmerült. A pénzintézetek ennek az elvárásnak eleget is tettek: ma már nem csupán az egyenlegünket ellenőrizhetjük vagy az átutalásokat intézhetjük a mobilbankos alkalmazások segítségével, hiszen itt lehetőségünk van a bankszámla megnyitására, a biztosítások megkötésére, de olykor még a hitelfelvételre is.
Lassan a bankkártyák használata is háttérbe szorul, mivel a fizetési műveleteket virtuális kártyák segítségével is lebonyolíthatjuk, ehhez pedig csupán egy okostelefonra van szükségünk. A hasonló megoldásokkal időt spórolunk, az ügyeinket pedig kényelmesen, otthonunk elhagyása és a hosszadalmas sorbanállás nélkül intézhetjük, érthető tehát, hogy egyre többen választják ezeket a digitális újításokat.
A mesterséges intelligencia, vagy AI csupán néhány éve robbant be a köztudatba, ennek ellenére alapjaiban változtatta meg az életünket. Ezeknek a programoknak köszönhetően nemcsak a tanulás és a munkavégzés válhat egyszerűbbé: a bankszektor is képes lehet azokat az ügyfelek érdekébe állítani.
A pénzügyi elemzések elvégzése, az online csalások megelőzése során is szerepet játszhat a mesterséges intelligencia, de az erre épülő ügyfélszolgálat és a chatbotok is segíthetnek abban, hogy gyorsabban választ kapjunk a pénzügyeinkkel vagy a bankszámla használatával kapcsolatos kérdéseinkre. Mivel a személyes ügyintézéshez több emberi erőforrásra van szükség, ennek háttérbe szorulásával a bankok akár az általuk felszámolt díjakat is csökkenthetik, ezzel pedig szintén a fogyasztók járhatnak jól.
Az utóbbi években egyre több, digitális technológiákat és megoldásokat kidolgozó és tesztelő fintech cég jelent meg a piacon, melyek a bankokkal szoros együttműködésben fejlesztik az ügyfelek számára előnyös megoldásokat. Ezek a vállalkozások rendszerint olyan területekre összpontosítanak, ahol a bankok bizonyos szolgáltatásokat csak drágán vagy körülményesen tudnának nyújtani; a fintech cégek a banki rendszerekben tesztelik az általuk kifejlesztett technológiákat, így az árbevételük jelentős részét a banki ügyfelektől szerzik, ami azt jelenti, hogy az együttműködés mindkét oldal – és természetesen a fogyasztók – közös érdekét szolgálja.
A digitalizáció számos komoly előnnyel jár együtt mind a bankok, mind ügyfeleik számára, az azonban kétségtelen, hogy ez a rohamos fejlődés gyors reagálást igényel, hiszen folyamatosan újabb kihívások, megoldandó feladatok merülnek fel. A bank számára ügyfeleinek biztonsága, az adatvédelem mindig fontos volt, de ezeket az információkat soha nem fenyegette annyi veszély, mint manapság: az adatlopások, az online csalások ellen folyamatosan újabb védekezési módokat kell találni, úgy tűnik azonban, hogy a bankszektor az elé állított kihívásoknak maradéktalanul képes megfelelni.
Ez a cikk egy fizetett promóció, támogatott tartalom, megrendelője az K&H Bank Zrt. A cikkben hivatkozott termék vagy termékek részletei és feltételei a K&H Bank személyes ügyfélpontjain és honlapján (www.kh.hu) érhetőek el.