A cégek esetében fontos a márkanév minél több helyen való feltüntetése. Ez az induló vállalkozások esetében sokat tud segíteni abban, hogy a brandet hamar megismerjék a vásárlók.
A potenciális érdeklődők figyelmét a vizuális memória kihasználásával lehet felhívni. Minél többször látják a márkát, annál jobban beivódik az elméjükbe. Ez történhet akár logózott papír ragasztószalag segítségével, hírlevéllel, hirdetésekkel, és még sorolhatnánk.
Márkanév ott is, ahol nem számít rá az ember
A márkanevet nem csak a termékeken kell feltüntetni. A csomagoláson is szerepelhet matrica formájában, a dobozon, a ragasztószalagon, szinte bárhol. A márkaépítés azonban nem csak a jó névválasztásból áll.
Ha a vállalkozás még személyre szabottabbá szeretné tenni a vásárlói élményt, akkor érdemes köszönőkártyát is elhelyezni a termék mellé. Ettől a kedves gesztustól az ügyfelek megbecsülve fogják érezni magukat, és szívesebben térnek majd vissza vásárolni. A névreszóló köszönőkártya pedig egy még bensőségesebb ügyfélkapcsolat kezdetét eredményezheti.
A vállalkozás életében az egyik legfontosabb lépés egy olyan sokatmondó logó megtervezése, ami tükrözi a cég tevékenységét. Megjegyezhetőnek is kell lennie, hogy a vásárlók emlékezhessenek rá, felismerjék bárhol.
A marketing a siker titka
Egy jó marketingstratégia felépítése elengedhetetlen a sikeres működéshez, azonban rengeteg feladat elvégzésével jár. Fogalmába nemcsak a hirdetések kezelése tartozik bele, hanem többek között a termékek árazása, a versenytárselemzés, a piackutatás és jelentések.
A sok időigényes, monoton feladatot különböző programokra lehet bízni, hogy több idő maradjon a kreatív, emberi erőforrásokat megkövetelő tennivalókra. Akár az értékesítés teljes folyamata automatizálható szoftverekkel, melyek megbízhatóan, gyorsan és pontosan látják majd el teendőket.
Jó marketing nélkül a márkaépítés sem működik. A márkanevet például célszerű úgy kiválasztani, hogy a konkurenciától különbözzön, egyedi, sokatmondó és megjegyezhető legyen. A vállalkozás tulajdonságait a hirdetéseknek is szemléltetni kell. Egy jó reklám sugallhat komolyságot vagy bohóságot is, a lényeg, hogy a célcsoport figyelmét felhívja, ezáltal pedig érdeklődőket generáljon.
Türelem!
A márkaépítéshez türelemre van szükség, nagyon ritka, amikor hirtelen nagy leadgenerálás történik. Kivétel erősíti a szabályt persze. Vannak olyan esetek, amikor annyira innovatív vagy egyedi termék kerül a piacra, hogy sorban állnak érte a vásárlók. Ez nem feltétlen jelenti azt, hogy nem zongorázódik le hamar a nagy érdeklődés.
A márkanevet tehát érdemes minél több helyen feltüntetni, így jóval gyorsabban felfigyelhetnek a vállalkozásra. Az érdeklődőkből a minőségi termékek és szolgáltatások pikk-pakk vásárlókat varázsolnak.
(Szponzorált tartalom)