Hirdetési tanácsok munkaadóknak
Ennek eléréséhez az első és legfontosabb, hogy próbáljunk meg az álláshirdetésünkben az adott pozíció munkaköri leírását a lehető legnagyobb pontossággal megfogalmazni, majd közzétenni az adott régióban ismert honlapokon.
Ilyen például a BékéscsabaÁllás.hu is, amelyre a https://bekescsabaallas.hu/munkaado aloldalon tudunk regisztrálni, hogy hozzáférhessünk az oldal által nyújtott szuper lehetőségekhez és funkciókhoz, többek közt a videós előszűréshez. Ez lényegében azt jelenti, hogy a hirdetésben kérdéseket tehetünk fel, amelyekre egy rövid videó formájában várjuk a választ a jelentkezőktől. Ezekből pedig nagyszerűen felmérhető a jelölt motivációja, a személyisége vagy a kommunikációs képessége, ami sokkal hatékonyabbá teszi a felvételi folyamatot.
Ahelyett tehát, hogy a lehető legtöbb információt suvasztjuk bele a hirdetésbe, törekedjünk inkább a megfelelő információk hozzáadására. Mutassuk meg, hogy foglalkozunk a munka és a magánélet egyensúlyával és a vállalati kultúrával kapcsolatos, manapság sok jelöltet érintő fő aggályokkal. Továbbá tudassuk, hogy komoly fejlesztési terveink vannak, amelyeket például a technológiai dolgozók nagyra fognak értékelni.
Miután elkészült a tökéletes álláshirdetésünk, több helyen is tegyük közzé, de ne feledjük: mindenképpen érdemes az egyes régiókat megcélzó álláshirdető weboldalakat is használnunk.
Érdemes megcélozni a passzív jelölteket is
A passzív jelöltek azok az álláskeresők, akik nem keresnek aktívan új állást, de fontolóra vennék a váltást a megfelelő ajánlat esetén. Csak hogy számokkal is érzékeltessük, ez körülbelül Magyarországon a munkavállalók 37%-át jelenti.
Építsünk ki egy empatikus toborzási folyamatot!
Manapság a jelölteknek rendkívül fontos tényező az is, hogy milyen az a környezet, ahová jelentkeznek. Ezért is fontos, hogy biztosítsuk számukra a kiváló jelöltélményt.
Ez magában foglalja például, hogy üzenetet küldünk a számukra, ha elhúzódik a felvételi folyamat, vagy személyesen, egy ebéd keretein belül közöljük velük, hogy felvételt nyertek a céghez. De az is a törődés jele lehet, ha például a videós álláspályázat elkészítéséhez vagy a személyes interjú történéseiről készítünk számukra egy rövid útmutatót.
Végső gondolatok
Igen, a megfelelő jelöltek megtalálása és megtartása manapság nagyobb kihívást jelent, mint valaha. Azonban a tehetségek hatékony felkutatására folyamatosan jelennek meg új utak és módszerek. Nincs más dolgunk, mint nyitott szemmel járni, kipróbálni különböző dolgokat, és mindenekelőtt tisztában lenni azzal, hogy hol és hogyan juthatunk el a potenciális jelentkezőkhöz.
(Szponzorált tartalom)