A mikro elköteleződés jelentősége a marketingben

2024 / 10 / 21 / Fizetett Hirdetés
#pr
A mikro elköteleződés jelentősége a marketingben
Egyre többen kezdik belátni, hogy az üzleti életben például egy weboldal még nem garancia semmire, akármilyen mutatós is, nem jelenti azt, hogy maguktól érkeznek az érdeklődők, pláne nem megy egyszerűen, hogy vásárlókká, ügyfelekké is váljanak. Emiatt is kapnak fontos szerepet a mikro elköteleződések.

Ebben a cikkben megosztunk néhány marketing fogást a 7Blog jóvoltából, amelyek segítenek a micro-engagementek elérésében.

 

Mit jelent ez?

 

Valójában egy kockázatmentes “akcióról” van szó, például egy feliratkozásról, amit azért kérünk, hogy megkaphassanak egy hasznos tudásanyagot, egy rövid ebook-ot, vagy akár hozzáférést egy témában aktuális webinár felvételhez. Az érdeklődő részéről ez mikro elköteleződés, hiszen megadta az e-mail-címét, cserébe persze sok-sok információt kap, ezáltal mindkét fél nyer.

 

Joggal teheted fel a kérdést, hogy mégis miért kellene ilyesmi pszichotrükköket bevetni? Az igazság az, hogy az embereknek szükségük van a kezdőlökésre, a döntést a vásárlók kevés százaléka hozza meg azonnal. Elsőre nem fogják megvenni a terméket, szolgáltatást, bármilyen szomorú is ez.

 

B2B-ben pedig eleve nem fognak ajánlatot kérni (vagy csak kis százalékban), így az esetek javában mindezt irányítani, kontrollálni kell. Szépen fogalmazva: terelgetni az érdeklődőket a vállalkozók feladata, nem bízhatjuk rájuk, különben tétováznak, halogatnak, és talán épp egy konkurensünknél fognak vásárolni, akik például alkalmazták a mikro elköteleződéseket segítő marketing trükköket.

 

A mikro elköteleződések típusai

 

Megkülönböztetjük őket erősségük alapján, hiszen például az oldalon eltöltött idő egészen gyengének számít azzal szemben, ha valaki kitölt egy űrlapot, esetleg feliratkozik. Eszerint tehát ismernünk kell a gyenge, a közepes és az erős ME (micro-engagement) típusokat.

Gyengére példa a weboldalon eltöltött idő, egy-egy bejegyzés felének elolvasása, a képgaléria megnyitása, közepesnek tekinthető a hosszabb látogatás, egy bizonyos oldalra kattintás, a gomb megnyomása, egy ingyenes anyag letöltése, egy videó megtekintése. Ahogyan fent már utaltunk rá, erősnek számít egy űrlap kitöltése, a feliratkozás e-mail-sorozatra, webinárra, a közösségi médiában való megosztás szintén.

 

Mindebből jól látszik, hogy a bizalom legjobb kifejezőeszköze, ha az érdeklődő már megadja az e-mail-címét.

 

Néhány konkrét példa

 

Jól működik, ha nem a szöveg közé ékeljük be a feliratkozó űrlapot, hanem csak egy gombot illesztünk be, amelyet megnyomva jön elő a form. Ez a technika jobban működik, mint hisszük.

 

Szintén ütős megoldást jelentenek a villámszavazások, egy-egy hosszabb cikk végén nyugodtan alkalmazhatjuk, de a közösségi oldalakon is, hiszen egy “gombot” is meg kell nyomni hozzá. Idetartozik a csillagozós értékelés is.

 

Természetesen ez csupán néhány a sok lehetőség közül, nem is az a fontos, hogy mindet alkalmazzuk, hanem azokat, amelyek az adott vállalkozás esetében valóban működnek.

(Szponzorált tartalom)


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.