Ebben a cikkben megosztunk néhány marketing fogást a 7Blog jóvoltából, amelyek segítenek a micro-engagementek elérésében.
Mit jelent ez?
Valójában egy kockázatmentes “akcióról” van szó, például egy feliratkozásról, amit azért kérünk, hogy megkaphassanak egy hasznos tudásanyagot, egy rövid ebook-ot, vagy akár hozzáférést egy témában aktuális webinár felvételhez. Az érdeklődő részéről ez mikro elköteleződés, hiszen megadta az e-mail-címét, cserébe persze sok-sok információt kap, ezáltal mindkét fél nyer.
Joggal teheted fel a kérdést, hogy mégis miért kellene ilyesmi pszichotrükköket bevetni? Az igazság az, hogy az embereknek szükségük van a kezdőlökésre, a döntést a vásárlók kevés százaléka hozza meg azonnal. Elsőre nem fogják megvenni a terméket, szolgáltatást, bármilyen szomorú is ez.
B2B-ben pedig eleve nem fognak ajánlatot kérni (vagy csak kis százalékban), így az esetek javában mindezt irányítani, kontrollálni kell. Szépen fogalmazva: terelgetni az érdeklődőket a vállalkozók feladata, nem bízhatjuk rájuk, különben tétováznak, halogatnak, és talán épp egy konkurensünknél fognak vásárolni, akik például alkalmazták a mikro elköteleződéseket segítő marketing trükköket.
A mikro elköteleződések típusai
Megkülönböztetjük őket erősségük alapján, hiszen például az oldalon eltöltött idő egészen gyengének számít azzal szemben, ha valaki kitölt egy űrlapot, esetleg feliratkozik. Eszerint tehát ismernünk kell a gyenge, a közepes és az erős ME (micro-engagement) típusokat.
Gyengére példa a weboldalon eltöltött idő, egy-egy bejegyzés felének elolvasása, a képgaléria megnyitása, közepesnek tekinthető a hosszabb látogatás, egy bizonyos oldalra kattintás, a gomb megnyomása, egy ingyenes anyag letöltése, egy videó megtekintése. Ahogyan fent már utaltunk rá, erősnek számít egy űrlap kitöltése, a feliratkozás e-mail-sorozatra, webinárra, a közösségi médiában való megosztás szintén.
Mindebből jól látszik, hogy a bizalom legjobb kifejezőeszköze, ha az érdeklődő már megadja az e-mail-címét.
Néhány konkrét példa
Jól működik, ha nem a szöveg közé ékeljük be a feliratkozó űrlapot, hanem csak egy gombot illesztünk be, amelyet megnyomva jön elő a form. Ez a technika jobban működik, mint hisszük.
Szintén ütős megoldást jelentenek a villámszavazások, egy-egy hosszabb cikk végén nyugodtan alkalmazhatjuk, de a közösségi oldalakon is, hiszen egy “gombot” is meg kell nyomni hozzá. Idetartozik a csillagozós értékelés is.
Természetesen ez csupán néhány a sok lehetőség közül, nem is az a fontos, hogy mindet alkalmazzuk, hanem azokat, amelyek az adott vállalkozás esetében valóban működnek.
(Szponzorált tartalom)