A számlázás ismétlődő és sokszor időrabló feladataiban rejlő lehetőségek
Sok cégnél tipikus jelenség, hogy ugyanannak a vevőnek, ugyanazokkal a tételekkel és végösszeggel megy ki a számla havi rendszerességgel. Néhány megrendelőnél ez még nem feltétlenül nagy probléma.
Más a helyzet viszont akkor, ha a vevői állomány eléri a százas nagyságrendet. Ilyenkor az ismétlődő számlák manuális kiállítása, illetve kiküldése elképesztően sok energiát, időt és erőforrást köt le.
Ezért éri meg sokkal inkább megjelölni ezeket ismétlődő számlaként, hogy aztán a fejlett automatizmus küldje ki őket helyettünk. Egy fejlett CRM szoftver segítségével mindez abszolút lehetséges.
Így optimalizálhatók a számlákkal kapcsolatban felmerülő adhoc feladatok és teendők
Nem ritka természetesen annak az a jelenség sem, hogy egy-egy számlával kapcsolatban extra feladat, teendő merül fel. Tipikus példa erre, amikor egy munkatársnak vagy az ügyfélnek merül fel bármilyen kérése egy számlával kapcsolatban.
Nyilván nem elhanyagolható az, hogyha ezek a kérések, illetve a velük kapcsolatos teendők és feladatok nem keverednek el szanaszét akár az email fiókokban, akár különféle cetliken. Egy modern CRM szoftver már könnyedén lehetővé teszi azt, hogy a számlákkal kapcsolatos feladatkezelés ebből a szempontból is a kellő hatékonysággal tudjon működni.
Fejlett CRM szoftverrel nemcsak a számlázás, hanem a kintlévőségkezelés is javítható
Nyilván nem elképzelhetetlen forgatókönyv vállalati környezetben az sem, hogy egy-egy számla befizetése nem történik meg időben. Vagyis emlékeztetni kell a megrendelőt a dologra. Ha mindezt hatékonyan szeretnénk megvalósítani, egy korszerű CRM szoftver ebben is segíthet.
Méghozzá olyan formában, hogy az egyes számlákhoz automata e-mailes vagy sms-ben küldött fizetési emlékeztetők állíthatók be. Tehát a rendszer anélkül oldja meg helyettünk a kintlévőségkezelés feladatait, hogy nekünk foglalkozni kellene ezekkel a dolgokkal.
Magyarul a CRM szoftver emberi beavatkozás nélkül kezeli a számlafizetési problémák meglehetősen komoly hányadát. Ha pedig nem szívesen bíznánk mindezt az automata rendszerre, akkor az automatikus teendőket vagy e-maileket a releváns munkatársaknak is be tudjuk állítani.
A lényeg, hogy a CRM szoftver hatékony segítséget jelentsen egyrészt a számlázás, másrészt a kintlévőségkezelés magas szintű kivitelezésében. Legyen szó akár automatizált, akár a munkatársak részére delegált feladatokról.
(Szponzorált tartalom)