Az alapozók használata az autóiparban

2023 / 08 / 20 / Fizetett Hirdetés
#pr
A járművek tökéletes és ragyogó fényezéséhez elengedhetetlen az, hogy a megfelelő alapozókat használjuk. A minőségnek kifejezetten fontos szerepe van a művelet során, mivel csak így érhető el az ideális megjelenés. Ez egy olyan terület, ahol kifejezetten nem szabad a legolcsóbb megoldást keresni.

Ahány felület, annyiféle alapozó

 

Gyakran felmerül az a kérdés, ha alapozásról és különböző fémfelületekről van szó, hogy mégis milyen típusú anyag lenne az ideális választás. Ebben jelent nagy segítséget az autofestekszeged.hu alapozóinak kínálata, ahol mindenki megtalálhatja az ideális terméket. Vannak olyan fémfelületek, amelyekre jobban oda kell figyelni és különleges, speciális alapozót igényelnek.

 

Az autóiparban számtalan fémtípust alkalmaznak. Ott van például a horganyzott acél, az alumínium, a vas és az acél is. Az ezekből készült felületek teljesen más tulajdonságokkal rendelkeznek, ezért is van szükség eltérő alapozókra, hogy a tartósság és a megfelelő tapadás biztosítva legyen.

 

Kezdjük a sort talán az egyik legismertebb felülettel, a vassal. A vasfelületek alapozásához például az építőiparban egykomponensű, rozsdagátló alapozót szokás használni. Azért is érdemes ezt a változatot használni, mert ez kiváló védelmet biztosít a felületnek, de az autóiparban ez a megoldás már sokkal kevésbé elterjedt. Ennek több oka is van, amelyek közül kiemelkedik az, hogy az egykomponensű rozsdagátló nem oldószerálló.

 

Az autóiparban ezzel szemben kétkomponensű alapozót ajánlott alkalmazni, mivel ezek a festékek már kémiai reakció útján kötnek meg, nem pedig egyszerű száradással. Ha a járművön vasfelülettel találkozunk, akkor mindenképpen kétkomponensű rozsdagátlót használjunk, hogy a védelem és a tapadás is megfelelő legyen.

 

Mi a helyzet az alumínium, rozsdamentes acél és horganyzott felületekkel?

 

Fontos, hogy ehhez a háromhoz teljesen más típusú anyagra van szükség. A már említett kétkomponensű alapozó itt már nem elegendő ezekre a felületekre, mivel a tapadása nem megfelelő, vagy azonnal oxidálódik, így alapozásra sem ideális.

 

Itt kerülnek képbe a savas alapozók (wash primer) és epoxy alapozók. A wash primer savas tulajdonsága miatt belemarja magát az adott felületbe, ami elősegíti a megfelelő tapadást. Ezenkívül még szükség van további töltőalapozó rétegre, mert a színező az előbbin még nem fog megtapadni.

Az epoxy kiváló választás lehet

 

Az epoxy alapozó kiváló védelmet jelent a rozsda ellen, valamint minden felületen képes megtapadni függetlenül attól, hogy milyen fémtípusról van szó. Erre az anyagra akár közvetlenül fel lehet hordani a színezőréteget még nedves-nedves eljárással is. Ha nem tudjuk, hogy melyiket válasszuk, az biztos, hogy az epoxy alapozóval nem lehet mellélőni.

 

Többféle megoldás közül is válogathatunk, ha alapozókról van szó, de feltétlenül figyeljünk oda az adott felület típusára.

(Szponzorált tartalom)


Autót vennél mostanában? Nézz bele a PLAYER AUTÓTESZT ROVATÁBA!
Minden friss és izgalmas autót kipróbálunk, amit csak tudunk, legyen az dízel vagy elektromos, olcsó vagy luxus, kétszemélyes vagy kisbusz!
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Google hirdetéskezelés árak: Mire számíthatsz?
Google hirdetéskezelés árak: Mire számíthatsz?

A digitális marketing ma már elengedhetetlen része a vállalkozások sikerének, és az egyik legelterjedtebb és leghatékonyabb eszköz a Google hirdetések futtatása. A Google Ads hirdetési platform lehetőséget kínál a cégeknek, hogy termékeiket és szolgáltatásaikat a megfelelő célközönség elé tárják, növelve ezzel a látogatók számát és a potenciális vásárlók körét. Azonban sok vállalkozás számára kérdés lehet, hogy mennyibe kerül a Google hirdetéskezelés, és mire számíthatnak a költségek terén. Ebben a cikkben feltárjuk a Google hirdetéskezelés árak meghatározásának kulisszatitkait.

Mi az az upsell, és miért fontos ez a webáruházaknak?
Mi az az upsell, és miért fontos ez a webáruházaknak?
Bármelyik webáruház-tulajdonost is kérdezünk meg azzal kapcsolatban, mi a célja, biztosan azt fogja mondani, hogy a bevétel növelése. Ezt elérni azonban nem mindig olyan egyszerű, mint gondolnánk. Jól felépített marketingstratégia, vásárlásösztönző módszerek és persze minőségi áru is kell mindehhez.
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.