C-vitamin kisokos
2021 / 05 / 14 / Fizetett Hirdetés
#pr
C-vitamin kisokos
A C-vitaminról talán már mindenki hallott, és sokaknak az is dereng, hogy meghűléses betegségek esetén érdemes bőségesen fogyasztani. A többség azonban ennél többet nemigen tud vele kapcsolatban, holott egy olyan vitaminról van szó, aminek számtalan kedvező hatása van az emberi szervezetre, és többféle élelmiszerben is megtalálható. Nézzük, mit kell még tudni róla!

Miben található C-vitamin?

Ezt a vitaminfajtát szerencsére sok gyümölcs és zöldség is tartalmazza. Az egyik legismertebb közülük talán a citrom és a paprika, ez utóbbi pedig azért, mert Szent-Györgyi Albert magyar orvosnak elsőként sikerült izolálnia belőle a C-vitamint az 1930-as években.

Ezenfelül viszont jelentős C-vitamin tartalommal bír még például a paradicsom, az alma, a csipkebogyó és egyéb bogyós gyümölcsök, a káposzta, a kelbimbó, a sütőtök, illetve a brokkoli. Érdemes őket beépíteni az étrendünkbe, ám jó, ha tudjuk, hogy rengeteget kellene fogyasztani belőle ahhoz, hogy a szervezetünk C-vitamin szükségleteit fedezzük.

Az ideális napi bevitelt illetően nincs egységes álláspont. Egyes szakemberek szerint 500 mg is elegendő, ellenben mások szerint a többszörösére is szükség lehet. Mivel a C-vitamin vízben oldódik, a túladagolástól nem kell tartani, hiszen a felesleg egyszerűen távozik a vizelettel.

Ezért bátran fogyasszunk nagyobb mennyiségű, akár napi 1000-1500 mg C-vitamint, hiszen a szervezet nem képes előállítani, csak külső forrásból lehet bevinni, ami kizárólag élelmiszerekből meglehetősen nehéz. A Myrobalan Vita-C kapszula viszont gyógynövénykivonatokat is tartalmaz pluszban, melyek szintén hozzájárulnak az egészség megőrzéséhez.

Miben segít nekünk a C-vitamin?

A légúti betegségek esetén még az orvos szájából is gyakran halljuk, hogy az elegendő pihenés mellett fogyasszunk sok C-vitamint. Ez nem véletlen, hiszen a C-vitamin teli van olyan hatóanyagokkal, amik erősítik az immunrendszert, ezáltal javítják a szervezet védekezőképességét, és hamarabb meggyógyulunk.

Viszont nem csak akkor érdemes gondoskodni a beviteléről, ha épp betegek vagyunk, ugyanis immunerősítésre a hétköznapokban is szükség van, ráadásul a C-vitaminnak sok más pozitív hatása is van a szervezetre:

  • Gyorsítja a sebgyógyulást
  • Védelmet nyújt a káros szabadgyökökkel szemben
  • Kedvezően befolyásolja az anyagcsere-folyamatokat
  • Fokozza a test kollagéntermelését
  • Tisztítja és erősíti az erek falát
  • Fogínyvédő hatással rendelkezik
  • Segít enyhíteni a kellemetlen allergiás tüneteket
  • A koleszterinszint csökkentésében is fontos szerepe van
  • Serkenti a szervezetben a vas és a réz felszívódását

A fentiek alapján nyugodtan kijelenthetjük, hogy a C-vitamin komplexen, az egész testre hat, ha pedig elég nagy mennyiségben fogyasztjuk, akkor előbb-utóbb mi magunk is érezni kezdjük az áldásos hatásait.

Az étrend-kiegészítők használata mellett természetesen ne feledkezzünk meg a sok friss zöldség és gyümölcs fogyasztásáról sem!

(Szponzorált tartalom)


Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.