A cikkben ezekkel a kérdésekkel foglalkozunk kiemelten, remélhetőleg hasznos tippekkel szolgálva az énmárka építéshez.
Milyen előnyei lehetnek annak, ha az énmárkánk kifejezetten erősnek számít?
Az erős énmárkával rendelkezők számára nagyságrendekkel több lehetőség jelenthet reális opciót, mint ami a kevésbé markáns énmárkával bírók esetében felmerülhet lehetőségként. Az énmárka jól jöhet anyagi téren, segíthet érvényesíteni az érdekeinket, illetve sikerre vinni a terveinket.
Minél komolyabb énmárkát sikerül felépítenünk, annál erőteljesebb kapcsolati háló segítheti az előmenetelünket. Sokan ismerhetnek minket, a nevünket, a brandünket, és ez pedig újabb és újabb ajtókat nyithat meg előttünk.
Néhány tévhit, amiket célszerű eloszlatni az énmárka építés témakörében
Tegyük gyorsan tisztába, hogy az erős énmárka nem jelenti kapásból azt, hogy influencernek kell lennünk. A kettő ugyanis nem feltétlenül jelenti ugyanazt. Az énmárka sokkal inkább egy eszköz. Gyakorlatilag azt jelenti, amit mások mondanak rólunk, amikor épp nem vagyunk jelen.
Csakis rajtunk, a döntéseinken és az általunk kommunikált értékeken múlik, hogy ezt a fajta megítélést miként alakítjuk. Persze az egyik lényeges tényező az, hogy lehetőség szerint minél többen találkozzanak a nevünkkel, a tevékenységünkkel.
Azt se gondoljuk, hogy énmárkát építeni csakis az extrovertált személyek tudnak. Számos példa akad ugyanis a nagyvilágban, amelyek egyértelműen megcáfolják ezt a fals állítást. A tudatos énmárka építés tehát akkor is reális lehetőséget kínál a számunkra, ha alapvetően introvertált személyiséggel rendelkezünk.
Az énmárka építés hatékony kivitelezése az online térben
Az egyik legfontosabb kulcsszó a kiáramlás. Konzisztens jelleggel kell ugyanis megosztanunk a nagyvilággal a gondolatainkat, az értékeinket, a hitrendszerünket, illetve a szakmai véleményünket egy-egy kérdéssel kapcsolatban.
Hogy ezt éppenséggel milyen formátumban és mely platformok segítségével tesszük az online térben, az javarészt helyzetfüggő. Egy korszerű weboldal persze sok mindennek jelenti az alapját, és ma már énmárkát is borzasztó nehéz építeni weboldal nélkül.
Kiváló stratégia lehet a tartalmaink sokszorosítása. Vagyis a honlapunkon, a blogbejegyzéseinkben, a YouTube csatornánkon és a közösségi média felületeken megosztott tartalmakat némileg módosított formában, de bátran közzé tehetjük minél több helyen. Ennek hatására ugyanis látványosan erősíthető az énmárkánk.
(Szponzorált tartalom)