Miért fontos a tartalommarketing?
A marketingstratégia egyrészt fontos üzleti szempontból, hiszen a befektetéssel arányos megtérülés kedvezőbb, mint a hagyományos vagy online lehetőségekké. Egy jól optimalizált tartalom akár évekig hozhat organikus érdeklődőket. Egy megfelelő szakértelemmel rendelkező marketing ügynökség hosszú távú befektetés, aminek eredménye tartósan támogatja a cég céljait. A tartalommarketing alapvetően egy marketingeszköz, melynek célja a célcsoport számára létrehozott releváns tartalmak publikálása, és a közönség informálása.
Mi a tartalommarketing célja?
Egyértelmű célja az értékközvetítés a célközönség felé, nem utolsó sorban pedig a minőségi tartalmak létrehozásával számos cél elérése.
Márkaismertség növelés
A tartalommarketing által kifejezhetjük a szakterületünkben való jártasságunkat, és a minőségi tartalmakkal magunkra vonhatjuk az olvasók figyelmét. A rendszeres publikáció segít kapcsolatot kialakítani a célközönséggel.
Ügyféledukáció
Egy szolgáltatás igénybevétele előtt, vagy termékünk megvásárlását megelőzően a potenciális vevőkben kérdések merülhetnek fel. Ezesetben nem lenne szerencsés, ha az érdeklődő más felületen, esetleg a versenytársak weboldaláról szerezne be információt. Fontos, hogy mi informáljuk a vevőket minőségi tartalmakkal.
Lead generálás
Ha egy kulcsszóra jó helyezést érünk el, az átkattintási aránnyal látogatók zöme fog érkezni az oldalunkra. Egy blogbejegyzés jó lehetőség arra, hogy elérjük az olvasónál a feliratkozást, esetleg ellátogasson webáruházunkra. Az, hogy egy webhely felkereséséből születik-e konverzió, már az első pár percben eldől.
Upsell
Ha korábban már járt nálunk egy látogató, nagyobb eséllyel fog újra felkeresni minket. A tartalmainkkal törekedjünk ezt a réteget újból megszólítani, hogy újabb vásárlásra tudjuk ösztönözni korábbi vevőinket.
A jól felépített tartalommarketing legfontosabb lépései:
Kulcsszókutatás
A kulcsszókutatás hozzásegít a kitűzött célok eléréséhez. Először is megvizsgáljuk azokat a kulcsszavakat, amelyek a célközönség számára érdekesek. A SEO szempontból releváns mutatók vizsgálatával olyan tartalmakat készíthetünk, amelyek közelebb visznek céljainkhoz.
Tartalomstratégia megtervezése
A kulcsszókutatás során meghatározzuk azokat a főbb témaköröket, amelyek az ügyfeleink érdeklődésével azonosak. Ezt követően versenytárselemzést szükséges végeznünk, hogy a tartalomstratégiánk során minden lehetőséget kiaknázzunk.
Friss tartalmak készítése
A meghatározott kulcsszavak alapján megkezdődhet az új releváns tartalmak elkészítése. Először vázlatot készítünk, majd meghatározzuk a bejegyzések alapjait. Vannak olyan esetek is, amikor már meglévő tartalmat vizsgálunk meg újra, és ha a találati lista végén jelenik meg, akkor más kulcsszavakra helyezzük a fókuszt. Ajánlott a már meglévő tartalmakat rendszeresen felülvizsgálnunk.
A marketingtevékenységeket folyamatosan nyomon kell követnünk, tudnunk kell, hogy a felhasznált kulcsszavak által hogyan teljesít az oldal. Az értékes tartalmak hozzásegítenek üzleti céljaink eléréséhez. Ha jól csináljuk, hosszútávon jelentős eredményeket érhetünk el a tartalommarketing segítségével!
(Szponzorált tartalom)