A megállítótáblák jellemzői
A megállítótábla egy olyan reklámdekoráció, ami nagyon eredményes tud lenni a vásárlószerzésben. Ehhez csupán annyi szükséges, hogy megfelelő méretben és dizájnnal készítsük el. A Rapidnyomda segítségével most összegyűjtöttük a megállítótáblák általános jellemzőit.
Ahány ház, annyi szokás – tartja a mondás, és ez bizony a szóban forgó tábláinkra is igaz. Mégis van néhány általános érvényű szabály, amit érdemes betartani, ha ilyen táblát szeretnénk kihelyezni. Bár ezek az eszközök nem képviselnek semmiféle csúcstechnológiát, éppen az egyszerűségük az, ami miatt sikeresen használhatók az offline marketingünk során.
Tipikus méretek
A leggyakoribb mérete nem magasabb, mint másfél méter, és nem szélesebb egy méternél. Ha ennél lényegesen nagyobb táblát tervezünk, az zavaró lehet az arra járók számára, amivel akár az ellenkező hatást is elérhetjük. Ha pedig túl kicsi, akkor nem fogják jól látni, így ezért fognak megállás nélkül továbbhaladni mellette.
Megjelenését tekintve többnyire kinyitható, mintha egy A betűt formázna. Ebből adódóan két oldala van, amin megjelenhet a reklámszöveg vagy a grafika, így a mindkét irányból érkező járókelők számára átadhatjuk a kívánt információkat.
Két nagy típusba sorolhatjuk őket: az egyik esetében a grafikai elemek elhanyagolhatóak, és a szöveget is krétával írják fel rá. Ez különösen jó választás lehet vendéglátóegységek esetén, ahol mindig könnyen ki tudják így írni a napi menüt.
A másik típus esetén viszont már több grafikai elem is megjelenhet, ekkor nyomtatják a táblára a dizájnt, így az végleges megoldásnak számít, és az információk nem cserélődnek rajta. Ebből következik, hogy ezek a hirdetőtáblák nem az aktuális újdonságok erejére támaszkodnak a vevőszerzés során.
Mitől lesz jó a megállítótábla?
Amilyen egyszerűnek számít ez az eszköz, olyan könnyen el is lehet rontani. Tipikus hibák, ha túlságosan kicsi betűkkel írunk rá, vagy ha túl sok információt próbálunk megosztani rajtuk keresztül. Ugyanígy hiba az is, ha túl kevés az információ.
Nem is olyan könnyű, ugye?
A megállítótáblák esetén nagyon fontos eltalálni az arany középutat. Célszerű a figyelemfelkeltésre alapozni, vagyis emeljünk ki valami olyasmit a termékeink vagy szolgáltatásaink közül, ami érdekes lehet a célközönség számára. Keltsük fel a kíváncsiságot, hogy betérjen hozzánk az üzletünk előtt elhaladó járókelő. Ha ez sikerül, akkor eredményesen megvalósítottuk a megállítótáblánkkal azt, ami az alapvető célja lenne. Elhelyezhetünk vicces üzeneteket is, ezek már szinte külön műfajt teremtettek a megállítótáblák körén belül.
A megállítótáblákkal tehát eredményesen tudunk potenciális vásárlókat az üzletünkbe csábítani, azonban ehhez szükséges, hogy odafigyeljünk a megfelelő felépítésre.
(Szponzorált tartalom)