Ha úgy döntenénk, hogy cégként egy marketing ügynökség szolgáltatásait vesszük igénybe, akkor Marketinges Erika és csapata segítségünkre lehet. Webfejlesztéstől a grafikai tervezésen és tartalomgyártáson át a hirdetések kezeléséig mindent egy kézben tartanak, amire csak a mai online világban szükség lehet.
Mivel folyamatosan újabb és újabb technikai vívmányok kerülnek piacra, ezért a legfrissebb trendek ismerete elengedhetetlen akár belsős, akár külsős marketingesről van szó.
Belsős kolléga mint marketinges
Vannak, akik a kisebb cégméret miatt egy belső embert alkalmaznak marketingesként, és ő viszi A-tól Z-ig az összes idetartozó feladatot. Gyakran még erre a kollégára van bízva a központi e-mail fiók kezelése vagy bármely ad-hoc dolog, ami innen-onnan rámarad. Azt kell mondanunk, hogy ez nem jó irány. Az érintett munkatárs ugyanis nem biztos, hogy rendelkezik minden olyan kompetenciával, ami egy jó marketinges ismérve.
Ha mindenképp ragaszkodunk az alkalmazotti státuszhoz, akkor bizony több ember kell a marketingkommunikációs feladatok ellátáshoz. Hiszen sok alterülete van, és mindegyik másfajta tudást igényel. Például jó írói véna kell a tartalomgyártáshoz, vagy ismerni kell a webfejlesztés kulisszatitkait egy webes munkatársnak. De egy grafikai feladatot sem lehet olyan kollégára rábízni, aki nem kezeli profin a legfontosabb tervezőprogramokat.
Tény, hogy 4-5 szakembert csak erre a területre nem sok cég engedhet meg magának. Ilyenkor jönnek szóba az ügynökségek.
Érvek az ügynökség mellett
Amennyiben valóban azt szeretnénk, hogy profi kezekben legyen a marketingünk, akkor érdemes ügynökséggel együttműködni. Ezek a szolgáltatók egyfajta olvasztótégelyként működnek: minden feladatra tudnak delegálni megfelelő szakembert.
Persze abban, hogy valóban sikeres legyen a közös munka, a megbízó cégnek is óriási szerepe van. Bizalmat kell szavaznia az ügynökségnek, és kellő információval kell ellátnia őket minden téren. Éppen ezért nem árt, ha van egy belsős kolléga is, aki amellett, hogy viszi a saját marketinges területét, koordinálja a közös munkát is.
Vannak-e hátrányok?
Sokan elismerik az ügynökségek szakértelmét, de sokallják a díjukat. Pedig összességében hamar megtérül ez a többletköltség, hiszen több ember munkáját látják el, és nem adódnak hozzá a különféle járulékok sem.
Persze lehetnek kommunikációs nehézségek is, ilyenkor az ügyfél és a szakemberek elbeszélnek egymás mellett. Ennek megelőzésére, illetve megváltoztatására is vannak profi módszerek. Ez senkit ne tartson vissza!
A legjobb és leghatékonyabb működési forma marketing terén az, ha a megbízó cég egy vagy több belsős kollégán keresztül együttműködik egy all inclusive marketing ügynökséggel. Döntésnél a referencia árulkodó lehet, figyeljünk rá!
(Szponzorált tartalom)