Az utóbbi évek egyértelműen mutatják az iparág jövőjét is, hiszen az elektromos autók fokozatos térnyerésével, illetve a szigorodó szabályozásokkal a belső égésű motorokkal ellátott autók visszaszorulása tapasztalható – egyelőre csak elméletben. Ez az átalakulás tehát már megkezdődött, ennek ellenére a bőrünkön még nem tapasztalhatjuk, hiszen az utakon többnyire még ezek a típusok a megtalálhatóak. Arról is érdemes szót ejteni, hogy ennek a folyamatnak az elején állunk, így még bőven akadnak olyan vállalatok, amik próbáltan az új trendek ellen harcolni. Vélhetően még évtizedekről van szó, mire látható változás történik majd, érdemi átalakulásról egyelőre azon túl nincs szó, hogy már elérhetővé váltak az elektromos autók is. Sokan egyelőre nem szavaznak bizalmat az elektromos autóknak – az új mindig félelmetes elvén.
Tekintettel arra, hogy a munkagépeknél is használatban lévő motorok leváltása komplikált feladat lenne rövid idő alatt a világ minden részén, ez az átalakulás jócskán elhúzódhat. Európában viszont a szabályozások és az időben reagáló autógyártók termelésének köszönhetően már egyre több elektromos autó kerül az utakra is, bár áruk miatt újonnan kevesek számára jelentenek valódi opciót. A korábbi típusok viszont használtan is beszerezhetőek már, és ezeknek az ára nem vetekszik a belvárosi lakások árával sem. Hazánkban jellemzően az autók életkora egy középiskolás kamaszéval életének éveivel vetekszik, így egy ilyen elektromos autó a jövőre nézve jó befektetést jelenthet, ha váltani szeretnénk. Amennyiben így van, vásárláskor vegyük igénybe a carvertical.com/hu szolgáltatásait, hogy az alvázszám leolvasásával pontos képet kapjunk az autó állapotáról.
Ezt a lépést semmilyen esetben sem érdemes kihagyni, mivel a lehető legbecsületesebb eladóval is megeshet, hogy hozzá is már elsumákolt előélettel került az autó. Az alvázszám leolvasása azért hasznos, mert ezzel megismerhetjük a kárelőzményeket, aminek köszönhetően a vételárról is kiderül, hogy mennyire reális. Megtudhatjuk azt is, hogy szerepel-e bármilyen rendőrségi nyilvántartásban, körözés alatt áll-e. Információt kaphatunk arról tehát, hogy az előző tulajok, ha voltak, miként bántak az általunk is kiválasztott kocsival. Nagyon hasznos tudás ez, amivel tervezhetünk a jövőben előre, és kiszámíthatóbbá válnak a későbbi kiadásaink.
Világszerte léteznek már olyan kitűzött céldátumok, amikortól a belső égésű motorokkal felszerelt új autók értékesítését betiltják, ezek az időpontok általában 2030 körül várhatóak; ez a norvégoknál a legkorábbi, ők 2025-re tűzték ki célul az utak kitakarítását, ebben a korai időpontban vélhetően az is szerepet játszik, hogy a skandináv országban már jelenleg is vetekszik az eladott elektromos autók száma a hagyományos típusokéval. Mindenesetre, Európa szerte az elkövetkező években, évtizedekben készülnek az átállásra; a végső eredmény pedig a tervek szerint az lenne, hogy 2050-re egyetlen olyan autó se legyen az utakon, aminek van káros anyag kibocsátása.
(Szponzorált tartalom)