Aki tudatosan akar építkezni, az először azon gondolkodik, hogy milyen tervvel és stratégiával és technológiával lehetne a lehető legtöbb emberhez eljutni.
Mi az a célcsoportképzés?
A FutureManagement szolgáltatásai között több olyat is találhatunk, amely segíti a sikeres vállalkozás felépítését. Ennek része a célcsoport meghatározása. De mi is az?
A célcsoport az embereknek az a része, amelyek együttesen jól körülírhatóak és elkülöníthetőek valamilyen pszichográfiai és demográfiai jellemzők alapján. Ezeknek a személyeknek akarjuk eladni a termékünket vagy a szolgáltatásunkat. Az említett embereknek hasonlóak az értékeik, az életkörülmények, az érdeklődési körük.
Erre azért van szükség, mert csak így tudunk olyan ajánlatokat összeállítani, amely kifejezetten nekik szól, nekik nyújt olyan megoldást, aminek köszönhetően megszűnnek a problémáik. A körülírhatóság pedig azért kell, mert tudni kell jellemezni őket. Ha ugyanis ez sikerül, akkor egyéb problémákat, viselkedési mintákat tárhatunk fel, amivel teljesen új szintre tudjuk emelni az ügyfélelégedettségünket. De ehhez ismerni kell a célcsoport méretét is, hiszen kellően sokan kell lenniük ahhoz, hogy meg tudjunk belőlük élni.
Hogyan határozható meg a célcsoport?
A célcsoportot három lépéssel körbe lehet írni. Ehhez három kérdést kell megválaszolni. Az első: A termékem vagy szolgáltatásom milyen problémára nyújt megoldást? Erre azért van szükség, mert ezzel vissza lehet fejteni a vásárlás mögött rejlő motivációkat. Gondoljuk végig, hogy mire kínálunk megoldást az vállalkozásunkkal, kinek képvisel értéket, és hogyan könnyíti meg mások életét, és spórol időt.
A következő kérdés: Milyenek az eddigi vevőim? Aki már most rendelkezik offline üzlettel, mindezt pedig az internetre akarja kifejleszteni, annak sokat segíthetnek a korábbi adatok, amiket sikerült összegyűjteni az emberekről.
A harmadik kérdés: Megfelel a fenti kritériumoknak a célcsoportom? Vizsgáljuk meg, hogy a korábban összeírt gondolatok, valóban teljes mértékben lefedik-e a méretre és homogenitásra vonatkozó feltételeket. Kellően szűk csoportot sikerült-e találni, hogy el tudjunk velük kezdeni kommunikálni. Az sem probléma, ha több csoport is van, akiknek hasznos lehet a termék vagy szolgáltatás, nem kell őket elengedni, csak kezeljük őket külön.
Mi a következő lépés?
Amennyiben ezek alapján megalkottuk a célcsoportunkat, akkor még egy kérdésre választ kell adni, mégpedig arra, hogy hogyan tudjuk őket elérni? Ez azért fontos, mert hiába van egy remek termékünk vagy szolgáltatásunk, ha az üzenetet nem vagyunk képesek eljuttatni a vásárlókhoz.
Ha ez nem valósul meg, akkor hiába minden, csak akadályokba ütközünk. Gondoljuk át, hogy mely médiumok lehetnek optimálisak erre, valamint nézzük meg a tartalmat és az üzenetet, hiszen lehet, hogy azzal lesz a probléma.
(Szponzorált tartalom)