Mit kell tudni a defekttűrő gumikról?
2021 / 03 / 14 / Fizetett Hirdetés
#pr
Mit kell tudni a defekttűrő gumikról?
A defekttűrő abroncsok működésének mikéntje előtt öntsünk tiszta vizet a pohárba! Miért léteznek egyáltalán?

Manapság egyre több autógyártó hozza forgalomba új autóit pótkerék nélkül. Teszik mindezt a költségminimalizálás jegyében, ráadásul így a csomagtartó kapacitása is jelentősen megnövelhető. Egy pótkerék annak jelentős részét kiteszi.

A pótkerék helyett bevett szokás, hogy csupán abroncsjavítót adnak az autókhoz egy kompresszor társaságában. Ennek egy alternatívája az, ha a gépjárműre eleve defekttűrő gumit szerelnek fel.

Mik a defekttűrő gumik korlátai?

Azok, akik a lehető legnagyobb biztonságra törekszenek, gyakran választják a defekttűrő gumikat. Ezek a típusú abroncsok lehetővé teszik, hogy akár 80 km/h-s sebességgel tovább közlekedjen az autó, annak ellenére, ha egy gumiban csökken a nyomás.

Defekttűrő abroncsot azonban nem lehet akármilyen kocsira feltenni. Ehhez elengedhetetlen, hogy az autó rendelkezzen nyomásellenőrzővel és nyomásvisszajelzővel egyaránt.

Semmiképp sem szabad a defekttűrő abroncsokat javítgatni, mivel a szerkezeti károk nem feltétlenül ismerhetők fel. Ha valaki defekttűrő abroncsot vásárolna, akkor érdemes külön téli gumi és nyári gumi szettet vásárolni.

A következőkben vegyük sorra, milyen változatai léteznek a defekttűrő abroncsoknak, és milyen távolság megtételére alkalmasak, ha bekövetkezik a baj.

Mi az az önhordó defekttűrő abroncs?

Ez egy olyan gumiabroncs, melynek oldalfala kerül megerősítésre. Ez azt a célt szolgálja, hogy a gumi egy sérülés esetén ne roskadjon össze, hanem képes legyen a továbbhaladásra.

A megerősített oldalfalú gumival az autó tovább vezethető legalább 80 kilométeren át, igaz, sebesség tekintetében legfeljebb 80-nal. Persze ez még mindig jobb, mint félreállni és várni az autómentőt vagy a mobilgumist.

Sajnos a maga előnyei mellett hátrányai is vannak az ilyen autógumiknak. A merevségből fakadóan már kisebb úthibák esetén is erősebben rázkódik a személyautó, ez azonban a biztonságért cserébe egy vállalható kompromisszum.

Öntömítő abroncsok

Ha egy üvegszilánk vagy szög károsítja a gumit, akkor az öntömítő gumival elkerülhető az azonnali kerékcsere. Ha ilyen változattal van felszerelve az autó, akkor egy tömítőmassza védőréteget képez a gumiabroncs belső falán, körülvéve a léket okozó idegen testet.

Az öntömítő gumi 85%-os hatékonysággal képes a defekteket kivédeni.

Kerékpánt tám

Ha defekt történne, a kerékpánt tám gyakorlatilag megtámasztja a gumit. Erről a gumi abroncs felőli oldalán egy gyűrű gondoskodik. Ez azonban egyedi felnikialakítást igényel, hiszen a gyűrűt rögzíteni kell.

E változattal szintén 80 km/h-s sebességgel legfeljebb 200 kilométer tehető meg kerékcsere nélkül.

(Szponzorált tartalom)


Igényes és férfias történeteket keresel? A Roadstert neked írjuk!
Olvass bele az egyik legszínvonalasabb hazai magazinba, szeretni fogod! A Roadster egy fantasztikus utazás az élet legjobb területein...
Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.