Manapság egyre több autógyártó hozza forgalomba új autóit pótkerék nélkül. Teszik mindezt a költségminimalizálás jegyében, ráadásul így a csomagtartó kapacitása is jelentősen megnövelhető. Egy pótkerék annak jelentős részét kiteszi.
A pótkerék helyett bevett szokás, hogy csupán abroncsjavítót adnak az autókhoz egy kompresszor társaságában. Ennek egy alternatívája az, ha a gépjárműre eleve defekttűrő gumit szerelnek fel.
Azok, akik a lehető legnagyobb biztonságra törekszenek, gyakran választják a defekttűrő gumikat. Ezek a típusú abroncsok lehetővé teszik, hogy akár 80 km/h-s sebességgel tovább közlekedjen az autó, annak ellenére, ha egy gumiban csökken a nyomás.
Defekttűrő abroncsot azonban nem lehet akármilyen kocsira feltenni. Ehhez elengedhetetlen, hogy az autó rendelkezzen nyomásellenőrzővel és nyomásvisszajelzővel egyaránt.
Semmiképp sem szabad a defekttűrő abroncsokat javítgatni, mivel a szerkezeti károk nem feltétlenül ismerhetők fel. Ha valaki defekttűrő abroncsot vásárolna, akkor érdemes külön téli gumi és nyári gumi szettet vásárolni.
A következőkben vegyük sorra, milyen változatai léteznek a defekttűrő abroncsoknak, és milyen távolság megtételére alkalmasak, ha bekövetkezik a baj.
Ez egy olyan gumiabroncs, melynek oldalfala kerül megerősítésre. Ez azt a célt szolgálja, hogy a gumi egy sérülés esetén ne roskadjon össze, hanem képes legyen a továbbhaladásra.
A megerősített oldalfalú gumival az autó tovább vezethető legalább 80 kilométeren át, igaz, sebesség tekintetében legfeljebb 80-nal. Persze ez még mindig jobb, mint félreállni és várni az autómentőt vagy a mobilgumist.
Sajnos a maga előnyei mellett hátrányai is vannak az ilyen autógumiknak. A merevségből fakadóan már kisebb úthibák esetén is erősebben rázkódik a személyautó, ez azonban a biztonságért cserébe egy vállalható kompromisszum.
Ha egy üvegszilánk vagy szög károsítja a gumit, akkor az öntömítő gumival elkerülhető az azonnali kerékcsere. Ha ilyen változattal van felszerelve az autó, akkor egy tömítőmassza védőréteget képez a gumiabroncs belső falán, körülvéve a léket okozó idegen testet.
Az öntömítő gumi 85%-os hatékonysággal képes a defekteket kivédeni.
Ha defekt történne, a kerékpánt tám gyakorlatilag megtámasztja a gumit. Erről a gumi abroncs felőli oldalán egy gyűrű gondoskodik. Ez azonban egyedi felnikialakítást igényel, hiszen a gyűrűt rögzíteni kell.
E változattal szintén 80 km/h-s sebességgel legfeljebb 200 kilométer tehető meg kerékcsere nélkül.
(Szponzorált tartalom)