Testsúlycsökkentés okosan!
2021 / 09 / 16 / Fizetett Hirdetés
#pr
Testsúlycsökkentés okosan!
A fogyást akadályozó gondolatok nagyon is valóságosak. Ha állandóan azt mondogatjuk magunknak, hogy “Biztos nem fog sikerülni.”, vagy azt, “Hogy most már úgyis mindegy, mert úgysem fogyok le a … nyárig, partiig, osztálytalálkozóig.” - bátran helyettesítsük be az aktuális eseménnyel. Ezekhez hasonló az is, hogy “Ami a tányéromon van, azt meg kell enni.”, a “Csak még ezt az egyet.” és a többi káros gondolat, amelyek azt erősítik, hogy kár is belevágnunk a projektbe, mert eleve kudarcra vagyunk ítélve.

Tudatos étkezés = egészséges étkezés

Segíthetünk azon, hogy a káros gondolataink, amelyeket saját tapasztalataink, megtanult családi mintáink és a társadalmi, kulturális háttér is formálnak, s már születésünktől kezdve alakulnak. Sokszor előfordul, hogy amikor már felnőttek vagyunk, még akkor sem látjuk ezeket tisztán, pedig hatással vannak arra, hogy mivel és mennyire pakoljuk csurig a kosarunkat, s aztán hazaérve a bendőnket is.

Levesszük a polcról a tábla csokit, hogy szeressük kicsit magunkat. Megesszük az utolsó adag ételt, hogy a mama boldog legyen, hogy olyan jót főzött, hogy minden elfogyott. Megkóstoljuk a süteményt, amit nem kértünk és az utolsó morzsáig mindent eltüntetünk a tányérunkról, mert úgy illik. Mindezt úgy tesszük, hogy egyáltalán nem vagyunk már éhesek. Ha tudatosan étkezünk, mindezt elkerülhetjük.

Kontrolláld magadat!

Járj pszichológus szakemberhez, fejleszd az önismeretedet és vedd észre, hogy mi történik! Miért akarod megenni? Éhes vagy egyáltalán? Mennyire vagy éhes: mint a farkas vagy csak épp megláttál valami csábítót vagy megéreztél egy illatot? Mi történt veled evés előtt, vagy mi fog veled történni utána - befolyásolják ezek, hogy mit választasz és mennyit eszel?

A gondolkodási hibák megismerése, tudatosítása és új stratégiák bevetése lehet a valódi megoldás az optimális testsúly eléréséhez vezető úton.

Hogyan változtathatsz a negatív gondolatokon?

Habár rengeteg féle és egyedi, az étkezési szokásainkat befolyásoló gondolatunk lehet, s így itt most nem fogjuk tudni mindet áttekinteni, de lássunk pár példát a leggyakoribbak közül!

“Ma már úgyis túl sokat ettem, ezért ennek a napnak már úgyis mindegy.” - ez szélsőséges reakció egyetlen hibára. A megoldás, hogy nem veszíted szem elől azt, hogy ha egyszer hibázol, még nem vész az összes erőfeszítésed kárba. Azonosítsd, hogy mi volt az oka a hibának és legközelebb próbáld elkerülni, de ne add fel se az aznapot, se az összes tervedet egyetlen botlás miatt és ne tetézd a hibát újabbakkal, hisz az biztos nem lesz megoldás semmire!

“Ami igazán finom étel, az úgyis hizlal!” Nehéz elbúcsúzni azoktól az ízektől, amelyeket megkedveltünk. Nem is kell örökre búcsút vennünk, ha képesek vagyunk mértékletességet tartani. Mellette pedig keressük meg az egészséges ételek között azokat, amelyek szintén ízlenek.

Találd meg te is a saját automatikus, negatív gondolataidat és győzd le őket tudatossággal - ez lesz a kulcs, amely az életmódod megváltoztatásához vezet!

(Szponzorált tartalom)


Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.