A céges járművek világa ma már nem (csak) arról szól, hogy a vállalat vesz néhány autót, majd azok évekig futnak. A modern mobilitás sokkal rugalmasabb: a használt autó tartós bérlet is egy elterjedt forma, és sok cég flottakezelő partnereken keresztül oldja meg a járművek rendelkezésre állását. Operatív lízing keretében pedig úgy használhatók az autók, mintha bérelnénk őket, anélkül, hogy tulajdonosokká válnánk. Ez pénzügyileg kiszámíthatóbb, és fenntarthatósági szempontból is előnyös, hiszen az autók karbantartottak, és jellemzően modernebb, környezetbarátabb modellek kerülnek be a körforgásba, sőt elektromos autók is választhatóak.
Elektromos autót venni – vagy tartós bérlet keretében használni – jó döntés lehet, de nem mindig automatikusan „zöld”. A zöldflotta hatékonysága azon múlik, hogyan használják az autókat: mennyi az éves futásteljesítmény, milyen árammal töltik őket és mennyi ideig maradnak a rendszerben. A rövid távra használt elektromos autó akár nagyobb ökológiai lábnyomot is hagyhat, mint egy takarékos dízel, ha az akkumulátor előállítása és újrahasznosítása nem fenntartható módon történik.
A technológiai fejlődés azonban a zöldebb jövő irányába mutat: egyre több helyen áll rendelkezésre megújuló energiaforrásból származó töltőpont, és a gyártók is törekednek arra, hogy a járműveik teljes életciklusa alatt csökkentsék a környezeti terhelést. A flottakezelő cégek is egyre nagyobb figyelmet fordítanak arra, hogy ügyfeleik fenntartható megoldásokat választhassanak.
A zöld flotta nem csodafegyver, de jó lépés a környezettudatosabb működés felé. A kulcs a tudatosságban rejlik: abban, hogy a cégek nemcsak a „zöld marketing” miatt váltanak elektromos autókra, hanem tényleges környezeti célokat is megfogalmaznak. Ha ez megvan, és a megfelelő konstrukciót – például operatív lízinget – választják hozzá, akkor a céges közlekedés is lehet fenntarthatóbb, kényelmesebb és hosszú távon is kifizetődő.