A pixel egy pár soros kódrészlet. A segítségével a Facebook a regisztrált felhasználók tevékenységét az oldalon nyomon tudja követni. Ennek köszönhetően célzott hirdetéseket lehet beállítani, valamint pontosabban lehet mérni a konverziókat. A kódrészletet a weboldal forráskódjában kell elhelyezni. A beállítása cégen belül is elvégezhető, de Facebook marketing ügynökség segítségét is lehet kérni.
Az előnyök
A Facebook Pixel azért szükséges, mert nyomon lehet követni a segítségével az érdeklődők tevékenységét, ennek köszönhetően pedig pontosan lehet látni, hogy a látogatók végrehajtják-e azt, amit a hirdető szeretne. Ez lehet például űrlapkitöltés, vásárlás vagy feliratkozás. Továbbá azt is lehet látni a képpontnak köszönhetően, hogy melyik kampány és hirdetés volt az, ahonnan érkeztek érdeklődők, illetve azt is, hogy hogyan teljesítettek.
További előnye a Facebook Pixelnek, hogy a segítségével többféle módon lehet szegmentálni a célközönséget. Például ki lehet zárni azokat, akik korábban már vásároltak. Szóval ennek a kódrészletnek köszönhetően komoly eredményeket lehet elérni az online marketing terén, hiszen pontosan lehet látni, hogy mire megy el a hirdetési költség.
A remarketing szerepe
Mindemellett a képpont a remarketing funkciókat is lehetővé teszi, amely minden marketing stratégiának fontos része. Ezáltal nem veszíti el a hirdető az oldalon járt embereket, és így célzott üzeneteket tud nekik küldeni.
Így spórolni lehet a hirdetési költségeken, hiszen az itt elért emberekkel kapcsolatban már biztosan lehet tudni, hogy érdekli őket a kínálat. Ráadásul jellemző, hogy az érdeklődőket nem elég egyszer meggyőzni, hogy vásároljanak, több megerősítésre van szükségük. Ez pedig a remarketing segítségével megvalósítható.
A Facebook Pixel beállítása
Első lépésként a vállalkozáskezelőt és azon belül pedig a vállalkozás beállítását kell megnyitni. Ezt követően az adatforrások menün belül a képpontok lehetőséget kell választani, majd pedig a hozzáadás gombot. Ezután adni kell a pixelnek egy tetszőleges nevet, valamint meg kell adni a weboldal címét.
Majd pedig következik a képpont beállítása most opció. Ennél a résznél a képpont kódjának manuális beállítása a webhelyent kell választani. Itt lehet látni a kódrészletet, amit ki kell másolni és ezt kell elhelyezni a weboldalon. Egészen pontosan a fejléc szakaszának aljára kell beilleszteni, közvetlenül a </head> címke fölé.
Reméljük, hogy sikerült minden fontos kérdést megválaszolni a témával kapcsolatban. Sikeres kampányokat kívánunk!
(Szponzorált tartalom)