B2B attribúció, és ami mögötte van

2023 / 01 / 17 / Fizetett Hirdetés
#pr
B2B attribúció, és ami mögötte van
Gondolkodtál már azon, hogy néhány B2B vállalatnál egy év múltával sem működik az inbound stratégia, míg másoknál már az első landing oldal aprópénzért vett hirdetéssel egyből biztosítja a lead-eket? Ennek megértéséhez egy kicsit mélyebben meg kell nézni az attribúció fogalmát.

B2B attribúció kizárólag haladóknak

Attribúció alatt annak a tudományát értjük, mellyel feltérképezhető, hogy a vásárlói út mely lépései milyen jelentőséggel járulnak hozzá a végső konverzióhoz. Többnyire online felületeken bejárt vásárlói útról van szó az inbound lead beérkezéséhez szükséges tényezőket vizsgálva.

Persze mindig van választásunk, dönthetsz úgy is, hogy a 7 digits B2B marketing szolgáltatását veszed igénybe, vagyis egy full-stack ügynökségre bízod vállalkozásod. Külföldi piacralépés tervezésénél, valamint, ha stratégiai fontosságú a növekedés, egyértelműen ajánlott profikat választanod. Az online B2B megköveteli a csúcsra járatott hirdetéskezelést, a jól konvertáló landing oldalakat, a pontos mérést, és még sorolhatnánk.

Performance marketingben az attribúciós modellt csatorna- és ROI fókusszal alkalmazzák, az egyes csatornák révén a konverzióhoz adott monetáris értékét próbálják megállapítani. Ilyenkor a fókusz az érintkezési pontok egymáshoz való viszonya helyett a monetáris teljesítmény egészéhez viszonyított hányadára kerül.

Vásárlói út létesítésekor a megválaszolandó kérdés, hogy hány lépés válik szükségessé. Ugyanakkor létező vásárlási út esetében a monetáris hozzáadott érték kerül a középpontba.

Amikor az online B2B stratégia mégsem működik

Ilyenkor legtöbbször a fő probléma, hogy a konverzióhoz vezető attribúciós modell nincs kiépítve az online felületeken, vagyis a leendő vásárlók nem tudják bejárni az odavezető utat.

Az, hogy végül melyik modell lesz a nyerő, több tényező is meghatározza, nem a szerencsén múlik mindez. Az értékesítők közreműködésével, a konkurencia elemzésével, és online marketing tapasztalattal javarészt megállapítható, hogy hány érintkezési pontos modell lesz működőképes.

Ehhez azonban ismerni kell a tervezést befolyásoló tényezőket! Kiemelve néhányat, például painkiller faktor, árazás, versenytársak, tartalmak minősége.

 

Beszéljünk a befolyásoló tényezőkről!

 

A painkiller faktorról annyit érdemes tudni, hogy jelentősen befolyásolhatja az attribúció finomhangolását, vagyis az olyan termék/szolgáltatás, amely más cégek jelentős problémáját képes megoldani a fájdalomcsillapítóhoz hasonlítható. Adott helyzetben óriási szükség van rá. Még egyszerűbben szemléltetve, vitamin nélkül élhetünk boldogan, na de fájdalomcsillapító nélkül?

 

A “nagykönyv” szerinti B2B stratégiától eltérhetünk az egyszerűbb modell felé annak függvényében, hogy a termék mennyire kell a vásárlónak.

 

Az árazásról is érdemes szót ejtenünk. Kisebb kosárérték esetén egyszerűbb modellel is működhet az értékesítés, viszont magasabb árnál már hosszabb a döntéshozatal, így összetettebb attribúcióval érdemes tervezni.

(Szponzorált tartalom)


Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.