B2B attribúció kizárólag haladóknak
Attribúció alatt annak a tudományát értjük, mellyel feltérképezhető, hogy a vásárlói út mely lépései milyen jelentőséggel járulnak hozzá a végső konverzióhoz. Többnyire online felületeken bejárt vásárlói útról van szó az inbound lead beérkezéséhez szükséges tényezőket vizsgálva.
Persze mindig van választásunk, dönthetsz úgy is, hogy a 7 digits B2B marketing szolgáltatását veszed igénybe, vagyis egy full-stack ügynökségre bízod vállalkozásod. Külföldi piacralépés tervezésénél, valamint, ha stratégiai fontosságú a növekedés, egyértelműen ajánlott profikat választanod. Az online B2B megköveteli a csúcsra járatott hirdetéskezelést, a jól konvertáló landing oldalakat, a pontos mérést, és még sorolhatnánk.
Performance marketingben az attribúciós modellt csatorna- és ROI fókusszal alkalmazzák, az egyes csatornák révén a konverzióhoz adott monetáris értékét próbálják megállapítani. Ilyenkor a fókusz az érintkezési pontok egymáshoz való viszonya helyett a monetáris teljesítmény egészéhez viszonyított hányadára kerül.
Vásárlói út létesítésekor a megválaszolandó kérdés, hogy hány lépés válik szükségessé. Ugyanakkor létező vásárlási út esetében a monetáris hozzáadott érték kerül a középpontba.
Amikor az online B2B stratégia mégsem működik
Ilyenkor legtöbbször a fő probléma, hogy a konverzióhoz vezető attribúciós modell nincs kiépítve az online felületeken, vagyis a leendő vásárlók nem tudják bejárni az odavezető utat.
Az, hogy végül melyik modell lesz a nyerő, több tényező is meghatározza, nem a szerencsén múlik mindez. Az értékesítők közreműködésével, a konkurencia elemzésével, és online marketing tapasztalattal javarészt megállapítható, hogy hány érintkezési pontos modell lesz működőképes.
Ehhez azonban ismerni kell a tervezést befolyásoló tényezőket! Kiemelve néhányat, például painkiller faktor, árazás, versenytársak, tartalmak minősége.
Beszéljünk a befolyásoló tényezőkről!
A painkiller faktorról annyit érdemes tudni, hogy jelentősen befolyásolhatja az attribúció finomhangolását, vagyis az olyan termék/szolgáltatás, amely más cégek jelentős problémáját képes megoldani a fájdalomcsillapítóhoz hasonlítható. Adott helyzetben óriási szükség van rá. Még egyszerűbben szemléltetve, vitamin nélkül élhetünk boldogan, na de fájdalomcsillapító nélkül?
A “nagykönyv” szerinti B2B stratégiától eltérhetünk az egyszerűbb modell felé annak függvényében, hogy a termék mennyire kell a vásárlónak.
Az árazásról is érdemes szót ejtenünk. Kisebb kosárérték esetén egyszerűbb modellel is működhet az értékesítés, viszont magasabb árnál már hosszabb a döntéshozatal, így összetettebb attribúcióval érdemes tervezni.
(Szponzorált tartalom)