Hogyan csoportosítható a kommunikációs zaj?
A zaj - legyen akár belső vagy külső tényező - sajnos jelentősen akadályozhatja az üzenet célba érését, valamint az eredményes feldolgozását is. Hétféle formája különböztethető meg: fizikai, fiziológiai, pszichológiai, kulturális, szemantikus, technikai és szervezeti.
Az első három esetében javarészt tehetetlenek vagyunk, de nem is az a cél, hogy mindegyiket kiiktassuk. Azokkal a tényezőkkel fontos foglalkozni, amelyekre valóban van ráhatásunk. A CHEQ megoldásai révén sokkal hatékonyabbá tehetjük a vállalati kommunikációt, ráadásul mindez nem igényel extra mértékű ráfordítást sem. Remekül kiaknázható például a szervezeti zaj csökkentésére, hiszen a digitális opció által ugyanúgy megoldható az információcsere, a szervezeti felépítés komplexitása ellenére is.
Nem okoz gondot, ha több telephelyen, különböző helyszíneken tevékenykednek a munkavállalók, mivel helytől függetlenül bármikor eljuttathatók hozzájuk a létfontosságú üzenetek. A CHEQ szoftver erőssége, hogy mérhető, irányítható, célzott üzenetküldésre ad módot, mindezt a saját alkalmazásán, valamint a Viber és a Teams rendszerén keresztül is.
A segítségével kiszűrhető a technikai zajok egy része is, például az üzenetek célzásával, időzítésével szabályozható az információk többsége. Túl sok mennyiség helyett irányítottan kiküldhetők az legfontosabb információk.
Zajcsökkentés praktikus tippekkel
A kulturális akadályok leküzdésére kiemelten fontos figyelni, ezt a legkönnyebben úgy tehetjük meg, ha tudatosan megválogatjuk a szavainkat, megjegyzéseinket. A gondos megfogalmazással és a kényes tartalmak kizárásával jelentősen redukálható a kulturális zaj.
Plusz tipp, ha minden dolgozó az általa leggyakrabban használt nyelven kapja meg a szükséges információkat. A CHEQ segítségével mindez automatizálható.
Sokat tehetünk a szemantikus zajtípus mérséklése érdekében, ha jól ismert, mindenki számára egyértelmű szavakat, kifejezéseket alkalmazunk. Kerülni érdemes a vállalati zsargonokat, a céges rövidítéseket, melyek az új kollégáknak még értelmezhetetlenek.
Fontos megjelölni, hogy kihez fordulhatnak segítségért adott témában, hiszen így keresgélés helyett azonnal tudni fogják, hogy ki foglalkozik azzal a problémával.
A belső kommunikáció javítása
A tartalmak tagolása révén olvashatóbbá, átláthatóbbá válik az üzenet. A bekezdések létfontosságúak minden szöveges információhalmaz esetében.
Megfontolandó a közlemények, tájékoztatók színesebbé tétele infografikákkal, multimédiás tartalmakkal, így az újdonsült munkavállalóknak is egyszerűsödik a beilleszkedés. Hosszabb távon pedig növelhető a dolgozói elégedettség.
(Szponzorált tartalom)