Egy átlagos webshop esetében 100 látogatóból mindössze 2 vásárol, a maradék 98-ra feleslegesen költötted a pénzedet. Vagy mégsem? Konvertálhatsz-e belőlük vásárlót? Adhatsz számukra minőségi tartalmat, cserébe megajándékozhatnak az idejükkel vagy az email címükkel. Ez azonban még nem jelent számodra pénzben mérhető eredményt.
Ne becsüld le azonban, mert minél erősebb az elköteleződésük, annál nagyobb eséllyel vásárolnak majd, ha jó a stratégiád. Hogyan varázsolhatsz belőlük vevőt, vagyis mit kell tenned annak érdekében, hogy javíts a konverziós arányon? Ha bizonytalan vagy abban, hogy ezt magad is képes vagy megcsinálni, bízd meg az Adlabot a teljes webáruház marketinggel, ha viszont szeretnéd megérteni és alkalmazni, olvass tovább!
Módszerek a bevételek növelésére
Minden vállalkozás célja a bevételeinek növelése, azonban hogy erre melyik módszert választja, az egyéni preferencia kérdése. A legkézenfekvőbb mód, ha több vásárlót szerez, ami vagy a látogatók számának növelésével vagy a látogatók vásárlóvá konvertálásával sikerülhet.
A másik módszer a kosárérték növelése, vagyis a kosárelhagyók számának csökkentése. Ekkor már nagyon erős az elköteleződés, erős késztetést érez a látogató a vásárlásra, ezért ne nehezítsd meg a dolgát! Javíts a kommunikációdon, legyenek egyértelműek a szállítási, fizetési feltételek, működjön gyorsan és jól a weboldal, hass az érzelmekre, tegyél közzé ügyfélvéleményeket!
A harmadik módszer a már meglévő vásárlókat célozza, újravásárlásra készteti.
A vásárlóvá válás folyamata
Ugyanúgy működik, mint az emberi kapcsolatok. Ne akard lerohanni az érdeklődőket, lépésről lépésre haladj, adj időt az ismerkedésre! Tudd meg, milyen problémák foglalkoztatják őket, mit szeretnének, mire vágynak, hiszen ezek birtokában releváns ajándékot adhatsz számukra. Ez lesz a csali, amivel kialakíthatsz egy kötődést.
Tanulnod kell olvasni a jelekből, hiszen ezek mutatják, készen áll-e tovább lépni. Továbbra is kis lépésekben haladj, adj további információkat, még mindig ne vásárlásra akard bírni! Legyél tisztában azzal, hogy a különböző szakaszokban különböző tartalmakat ossz meg aszerint, hogy épp mire vágyik.
Először, amikor tudatosodik benne a probléma, még csak ismereteket gyűjt, a lehetséges megoldásokat keresi. A következő lépésben, a megfontolás szakaszában már priorizál, így ennek megfelelő információkkal kell ellátni. A döntéshez azt kell neki megmutatni, miben tudunk többet vagy jobbat ajánlani számára, mint mások, miért válasszon minket.
A végső döntés egy folyamat eredménye
Nem spórolhatod meg az odavezető utat, minden egyes lépésre szükség van. Ennek érdekében pontosan kell definiálni, hogy mikor és kinek készül a tartalom. A továbblépéshez csepegtess újabb infókat akár linkek formájában, akár a remarketing segítségével.
(Szponzorált tartalom)