Így fest az autópályamatrica-rendszer Szerbiában

2021 / 12 / 15 / Fizetett Hirdetés
#pr
Így fest az autópályamatrica-rendszer Szerbiában
Ha úgy vesszük, akkor nincs is autópályamatrica-rendszer Szerbiában. Legalábbis nem épp úgy működik, mint ahogy azt itthon megszokhattuk. Déli szomszédunknál az úgynevezett “kapus” díjfizetés van érvényben. Érdemes előzetesen informálódni az ottani rendszerről, működéséről és a díjakról, ha arra vesszük az irányt.

Így működik az autópályamatrica-rendszer Szerbiában

Szerbiában jelenleg kapus fizetési rendszer van. Déli szomszédunknál a fizetőkapukon való áthaladáskor kell megfizetni az aktuális díjat. Az, hogy mennyit kell költenünk rá, két dolog fogja meghatározni. Egyrészt az, hogy a járművünk milyen díjkategóriába sorolt (erről a következő bekezdésben részletesen írunk). Másrészt az, hogy a belépő (ahol felhajtottunk a fizetős szakaszra) és a kilépő kapu (ahol lehajtottunk) között mekkora távolságot mentünk.

Mielőtt átlépnénk az országhatárt

Szerbiát Magyarországról az M5-ös autópályán keresztül érhetjük el, Röszkénél a határátkelőnél léphetünk be az országba. A hazai szakasz is természetesen díjköteles, bár itt könnyebb dolgunk van az e-matrica rendszernek köszönhetően. Online megvásárolhatjuk az éves matricánkat, akár már decembertől is, így 13 hónapig lesz használható az időben megvásárolt matrica. A 2021 decemberében megváltott jogosultságok egész pontosan 2022. január 1-től 2023. január 31-ig érvényesek.

Díjkategóriák

5 alap díjkategóriát határoztak meg a szerbek, mely több mindentől is függ. A tengelyek számától, a jármű magasságától (az első tengelyen, a járdától függőlegesen mérve), a jármű teljes magasságától és a tömegétől.

Az 5 kategória (és a bekerülés feltétele) a következő:

  • 1a: Ezek a motorkerékpárok, háromkerekűek és quadok.
  • 1: Ide tartozik a személyautók nagy része. Feltételek: két tengely, legfeljebb 1,3 m első tengelyen mért magasság. Valamin itt vannak a kéttengelyes, legfeljebb 1,9 m teljes magasságú kisteherautók is. Feltéve, ha a megengedett legnagyobb tömegük 3500 kg alatti.
  • 2: Több feltétel alapján is bekerülhetnek ebbe a kategóriába járművek. Itt vannak a kéttengelyes, az első tengelyen mérve maximum 1,3 m magasságú, utánfutós járművek. Valamint a kéttengelyes, maximum 1,9 m teljes magasságú kisteherautók, ha utánfutóval együtt az össztömegük 3500 kg alatt van. Továbbá a két tengelyes, 1,9 m-nél nagyobb összmagasságú kisteherautók, ha az össztömegük 3500 kg alatti.
  • 3: Ide tartoznak a két- vagy háromtengelyes, 1,3 m-nél nagyobb első tengelyen mért magasságú kisteherautók, melyek legnagyobb össztömege 3500 kg feletti. Továbbá a kéttengelyes 1,9 m feletti teljes magasságú kisteherautók, melyek utánfutóval együttesen megengedett legnagyobb tömege 3500 kg alatti.
  • 4: Itt van az összes négy- vagy többtengelyű (pótkocsit is beleértve) jármű. És az első tengelyen mért 1,3 m-t meghaladó magasságú gépjárművek is. Közös feltétel még, hogy a megengedett legnagyobb tömegük meghaladja a 3500 kg-ot.

(Szponzorált tartalom)


Környezetbarát ételrendelés mesterfokon
Környezetbarát ételrendelés mesterfokon
A fejlődő technológia a csomagolóipart is érinti, aminek köszönhetően az ételrendeléshez használt csomagolások és tasakok is egészen más minőségűek már, mint akár néhány évvel ezelőtt.
A házfelújítás sosem egyszerű feladat
A házfelújítás sosem egyszerű feladat
Egy ingatlan felújításának több célja is lehet. Manapság az energiahatékonyság az egyik legnépszerűbb indok, amikor a meglévő ház kialakításán változtatni szeretnének a tulajdonosok.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.