Többek között, mivel az emberek az interneten töltik az idejük jelentős részét, ott is keresnek termékeket és szolgáltatásokat. A SEO, azaz szakmai szóval keresőoptimalizálás pedig arról szól, hogy esélyt adhass magadnak arra, hogy egy adott weboldal (minden bizonnyal a sajátod) bizonyos keresőszavak esetén egy keresőprogram (elsősorban a jól ismert Google) első oldalán vagy akár első néhány helyén szerepeljen.
Miért fontos ez? A válasz közismert: gondolom, Te sem szereted azzal tölteni az idődet, hogy a duguláselhárítás kulcsszóra keresve a 32. és 44. lap között igyekszel megtalálni a legjobb szakembert. A legtöbben (kb. a kattintások fele) a legelső találatra kattint, míg az első 5 találat kb. a kattintások 75%-át gyűjti be. A második oldalra az érdeklődők mindössze 10%-a jut el.
Tehát a siker egyik kulcsa, ha az interneten is keresik a termékeidet, szolgáltatásaidat, a keresőoptimalizálás (más néven SEO / search engine optimization). Azért írtuk le, hogy az egyik kulcsa, mert hiába találnak meg, mint a legjobb villanyszerelőt, ha valójában nem értesz a villanyszereléshez. Ügyfelek lesznek, de elégedett ügyfelek nem, és erre a Google is rá fog jönni, előbb vagy utóbb. Az online marketing nem merül ki a keresőoptimalizálás tudományában, a helyes, optimalizált weboldal készítés, a linképítés, a megfelelő tartalmak ugyanilyen fontosságúak: hiszen három külön témában is jeleskedned kell a teljes siker eléréséhez. Egyrészről meg kell győznöd a Google algoritmusát, hogy a Te honlapod érdemes rá a leginkább a Google keresés elejére kerüljön, másrészről meg kell győznöd az oda látogató embereket, hogy megbízzanak benned annyira, hogy kapcsolatba lépjenek veled és / vagy vásároljanak valamit, míg harmadrészt maga a termék vagy szolgáltatás is olyan kell, hogy legyen, hogy az pörgesse az üzletet: magas elégedettséget generáljon, amely a legtöbb területen visszatérő vendégkört is jelent.
(Szponzorált tartalom)