A hegyi bringa elképesztően sokoldalú, hiszen aszfalton épp olyan jól megállja a helyét, mint füves terepen. Viszont a merev váz miatt, a rázósabb talajon haladva az ember feje, csukló- és vállízületei, valamint a gerince károsodásnak vannak kitéve.
MTB és a rugós villa
Mielőtt kifizetné a pénztárnál az MTB kerékpárt, győződjön meg róla, hogy valóban ez az a típusú bringa, amivel az elkövetkezendő 10-15-20 évben öröm lesz a tekerés. A bicó vázának és kerekeinek a méretén túl van még egy nagyon fontos kérdés, ami lehet, hogy teljesen más irányt ad az érdeklődésének. Hol, azaz milyen útviszonyok között és mennyit fogja használni. Mivel a legtöbben egy kerékpárt nyűnek, és elég nehéz tervezni vagy jósolni a jövőre vonatkozóan, ezért univerzális megoldást keresnek.
Ami akár döntő érv lehet a hegyi bringa mellett. Viszont ahhoz, hogy szabadon lehessen válogatni, hogy általában a városban szeretné hajtani, de ha úgy adódik, akkor a barátokkal szívesen nyargalna az erdőben, kell egy olyan alkatrész, ami az útviszonyokat optimalizálja. Ez pedig nem más, mint a rugós villa.
Mit kell tudni a teleszkópokról?
Rendkívül hasznos szerkezet, mert lényegében leveszi a terhet a karban található ízületekről és a gerincről. A teleszkópos biciklin utazva a göröngyös út sokkal simábbnak érzékelhető, ezért az ember nem kap enyhe agyrázkódást. A kifejezetten terepre tervezett modellek szinte már csak teleszkóppal felszerelve gurulnak ki a gyárból. Akinek merev villás a drótszamara, akár utólag is tehet, illetve rakathat rá. Ezt a munkát bízza szakemberre!
Városban használt MTB
Rengeteg montit látni aszfaltozott utakon, és bár nem itt nyújtja a maximumot a járgány, természetesen szépen fut. Kis távolságokat. Szükség van-e ilyen közegben a rázkódást elnyelő szerkezetre? Na jó, a magyar utak nem mindenhol tükörsimák, ettől függetlenül a teleszkóp kifejezetten hátányos is lehet. Ha valaki szereti a sebességet, vagy futárként dolgozik, és számít neki az idő, akkor vagy kapcsolja ki a rezgéselnyelőt vagy merev villás vázú kerékpárral járjon.
Lejtőzés közbeni rázkódásvédelem
A MTB egyik szakága a dunhill, amikor elképesztő meredek lejtőkön száguldanak lefelé a versenyzők. Ez tipikusan az a terep, amikor a teleszkóp érvényesülni tud, hiszen abban a pár percben, amíg megérkezik a bicajos a hegy aljára meglehetősen rázós az út. Aki ezt a sportot szeretné űzni, az mindenképpen teleszkópos kerékpárt válasszon, az sem baj, ha hátul is fel van szerelve. Amire figyelni kell, hogyha rögzíthető a teleszkóp, akkor lejtőzés közben feltétlenül legyen kikapcsolva, mert tönkremehet a szerkezet.
(Szponzorált tartalom)
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR