Új trend: közösségi vásárlás vet véget a kínai webshopok nyomulásának

2024 / 05 / 13 / Fizetett Hirdetés
#pr
Új trend: közösségi vásárlás vet véget a kínai webshopok nyomulásának
Miközben tömegével áramlik be a silány minőségű kínai műanyag és ipari hulladék Európába, egyre többen fordulnak a közösségi vásárlás felé végső mentsvárként az agresszív terjeszkedés ellen. Nemcsak a vásárlók, de a jól ismert vagy prémium márkák és kereskedők is. A közösségi platformok legújabb úttörője, az Allyos – SocialStore a közösségi finanszírozás online vásárlásba építésével mindenki számára elérhetővé teszi a luxust a közösség erejével, akár kínai áron.

Egy éve még senki sem hallott például a Temuról, ma már viszont lehetetlen úgy belépni bármelyik közösségi oldalra, hogy ne ömöljenek ránk a gyanúsan olcsó termékeket promótáló hirdetések. Persze érthető a kínai webáruház sikere, hiszen elképesztően alacsony áron vehető meg rajtuk keresztül szinte bármi. Habár sokan esküsznek rá, mégis számtalan vásárlói komment számol be arról, hogy néhány termék már a kicsomagolás után sem használható, vagy pár napon belül azzá válik, és végül egyszerű műanyaghulladék lesz belőle, amiből amúgy is túl sok özönlik be a kontinensre, dehát csodák nincsenek.

A klímavédelem aktív akadályozása mellett egyéb aggályokat is felvet mindez, hiszen az ilyen platformok kapcsán a gyerekmunka, a megtévesztés és az adatlopás bűncselekményeire is több bizonyítékot találtak már, így végső soron a tőlük való vásárlással ezek fenntartásához is hozzájárulunk. Leginkább mégis a hazai vállalkozások és webáruházak sínylik meg a dolgot és persze az a sokezer alkalmazott, aki emiatt elveszíti az állását. Az európai e-kereskedelem világában már most 25%-os veszteséget okoztak az agresszívan terjeszkedő kínai webshopok. A meghökkentően alacsony árral persze nagyon nehéz felvenni a versenyt, az továbbra is az egyik legerősebb kapudrog a fogyasztók számára, amivel olyan dolgok kosárba tételére is könnyen rávehetők, amire nincs is valójában szükségük. Ez nem mondható el a minőségről, de ne is itt keressük a prémium életérzést.

 

A közösségi finanszírozás alapú vásárlással viszont elérhető a prémium és a luxus

Az Allyos – SocialStore nevű közösségi platform alapítója, a 15 éve sikeres nemzetközi e-commerce hálózatot üzemeltető Joe Bitter régóta foglalkozik ezzel a problémával, az online kereskedelem megreformálását is épp ezért nagy szívügyeként kezeli, ami végül az Allyos létrejöttéhez vezetett.

„Az egyik legnagyobb tévhit, hogy az internet elérhetővé tette a világ összes termékét. Nem tette elérhetővé, csupán kényelmesen hozzáférhetővé. Sőt, az internet elterjedésével még szembeötlőbbek lettek az anyagi és egzisztenciális különbségek, amiken a közösségi média még erősített is. A kevésbé tehetőseket megcélzó kínai dömping ennek következtében megöli a versenytársakat, a valódi luxust kínáló cégek pedig egyre eszementebb összegeket kérnek termékeikért, a keletkező profit-árrést viszont nem bérfejlesztésre vagy klímasemlegességre fordítják. ” – foglalja össze Joe Bitter.

Az Allyos alapítója az ideális megoldást keresve a közösségi finanszírozás alapjait hívta segítségül. A mobilappként ingyenesen használható SocialStore közösségi platformon a legismertebb világmárkák tudják akár a legdrágább luxuscikkeiket hasonló módon elérhetővé tenni, melyeket a magas áruk miatt senki sem vehet meg egyedül, csakis közösen, közösségi finanszírozás keretein belül. Mindenki tetszőleges összeggel vesz részt, a személyre szabott vételárat maga dönti el. Ennek az új, eladókat és vásárlókat közös platformra terelő vásárlási megoldásnak a neve lett a Közösségi Vásárlás, amiben a közösségi finanszírozástól eltérő módon mindenki csakis levásárolható kedvezménnyel vehet részt.

Szilágyi Gábor, a MediaMarkt főnöke nemrég a Forbesnak nyilatkozott arról, milyen hatásai vannak a hazai piacra a kínai webáruház terjeszkedésének, elmondása szerint a Temunak például országos szinten már közel tíz százalékos piacrészt sikerült szereznie. Mindez olyan árversenybe sodorhatja a hazai üzletláncokat és értékesítőket, amire még talán sosem volt példa. Az Allyos ezért is lehet most a legfontosabb partnerük a fennmaradásban. Joe Bittert elmondása szerint közel 20 évnyi e-commerce tapasztalat alaposan megtanította rá, hogy az árverseny senkinek sem jó, hiszen azzal nemcsak a szolgáltatás folyamata és minősége szenved károkat hosszú távon, de az alkalmazottak megélhetése is veszélybe kerül miatta. Az e-commerce képviselői különösen nehéz helyzetbe kerültek a kínai dömping miatt, a piaci helyzetük egészen tarthatatlanná kezd válni. Joe szerint számukra szintén az e-kereskedelem megreformálása lehet az egyetlen kiút, részben miattuk is jött létre a platform, ami által a kereskedők kiszakadhatnak az árversenyből és korábban elérhetetlen piaci szegmenseket célozva a legmagasabb profit mellett értékesíthetnek. Az alapító kezdettől fogva a Steve Jobs-féle megközelítést helyezte előtérbe, miszerint az ügyfeleknek többet, mást, exkluzív értéket, a tömegből való kitűnés lehetőségét kínáló extrát kell nyújtani, hogy ne szimplán a vételár alacsony számai alapján döntsenek.

76%-kal jobb vásárlási eredményt kínál az új közösségi platform

A SocialStore rendszeres használatával átlagosan 76%-kal jobb vásárlási eredményt tudnak elérni a regisztrált felhasználók. 100 ezer forint elköltésével Xiaomi e-roller, PlayStation 5 konzol, Tefal airfryer, Douglas parfümutalvány és Apple Watch 9 is megvehető volt például. Vannak, akik egy év alatt 1,3 millió forintot költve 3,4 millió forint összértékű prémium terméket vittek haza. Ha viszonyítási pontnak vesszük azt, hogy ugyanebből az összegből mi minden fér bele például egy kínai webshopról rendelt csomagba, és hogy azok mennyire tartós vagy egyáltalán használható dolgok, még szembeötlőbb az a fajta megtévesztés és pszichés manipuláció, amivel a kínai webshopok veszik rá vásárlók tömegeit a felesleges kacatok kosárba tételére. Ezek a káros gyakorlatok már a GVH-nak is szemet szúrtak, sőt, a rohamos növekedésük miatt már uniós szinten is szigorúbb szabályozás alá kerülnek ezek az áruházak.

„Legyünk bátran őszinték, ha becsukjuk a szemünket és vágyaink autóját kell megneveznünk, minden bizonnyal Porschét vagy Ferrarit fogunk mondani, nem pedig Changant vagy Xpenget. Mostanra kijelenthetjük, hogy a piacvezető közösségi vásárlási platform, az Allyos – SocialStore elérhetővé teszi a prémium szegmenst és a luxust megfizethető, kényelmes áron. Gyakorlatilag havonta 3600 forinttal már az elitklub tagja lehetsz, nálad a lehetőség, hogy emeld a státuszod. Mindezt úgy, hogy a kedvenc márkáid válnak elérhetővé és ők is olyan árakon értékesíthetnek, amivel elégedettek lehetnek és fenntartható a minőség emelése.” – összegzi Bitter.

(Szponzorált tartalom)


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.