A United Airlines már a közeljövőben légitaxikkal szállítja majd utasait a repterekre

2021 / 02 / 19 / Justin Viktor
A United Airlines már a közeljövőben légitaxikkal szállítja majd utasait a repterekre
A United Airlines nem kevesebb, mint 200 repülőtaxit venne, melyekkel már a következő öt év során szeretnék az utasaikat a repülőterekre szállítani.

eVTOL

A légitársaság emellett 1,1 milliárd dolláros (300 milliárd forint) befektetést eszközölt az Archer légitaxi-társaságba, a fejlesztések előremozdítása érdekében. Az Egyesült Államokban hatályos szabályozás miatt a United által kinézett légitaxik megvásárlásához még hatósági jóváhagyást is be kell szerezni.

A United Airlines nem egyedül vágta ekkora fába a fejszéjét, a Mesa Airlines regionális légifuvarozóval együttműködést kötve költenek el 1 milliárd dollárt az Archer elektromos eVTOL repülőgépeire. A megállapodás nyomán az Archer cég számára jóváhagyták részvényeinek bevezetését az amerikai tőzsdére. A startup befektetői között szerepel a Fiat Chrysler és a francia PSA csoport egyesülésével a múlt hónapban létrejött a Stellantis autógyártó konszern is.

CO2 pozitív hatások

A United Arlines és a Mesa Airlines tervei szerint utasaikat a frissen beszerzett taxikkal szállítják majd időben a repülőterekre a zsúfolt autópályák helyett és felett. Az Archer légitaxijai 95 kilométeres távolságot tudnak megtenni, maximálisan 240 kilométer per óra sebességgel, amivel nagyjából a felére csökkenthető a repülőtérre utazó utasok okozta szén-dioxid-kibocsátás.

"Megfelelő technológiával fékezhetjük a repülőgépek bolygónkra gyakorolt ​​hatását, de fel kell ismernünk a technológia következő generációját kifejleszteni képes vállalatokat, akik ezt korán megvalósítják, és meg kell találnunk a módját, hogy segítsünk nekik elemelkedni a földről" - mondta el a United Airlines vezérigazgatója Scott Kirby közleményében.

A Unitednek és Mesának opciós lehetősége van további 500 millió dollár értékű repülőgépet vásárolni az ügylet keretében.

Átalakuló légitaxi piac

A United Airlines tavaly több mint 7 milliárd dollárt vesztett, és az Egyesült Államok kormányzati támogatását kellet igénybe vennie, hogy elkerülje több ezer munkavállalójának elbocsátását. Néhány közgazdász úgy látja, hogy a világjárvány lehetőséget kínál arra, hogy ezeket az ösztönző forrásokat egyidejűleg a szén-dioxid-semleges légi közlekedés fejlesztésére is felhasználják.

Egy másik légitaxi-társaság, a Volocopter, VoloCity nevű elektromos légitaxijával az USA nagyvárosainak  városközpontjaiba tervez utazásokat indítani. Az Uber-utazásmegosztó vállalkozás ugyanakkor decemberben arra kényszerült, hogy eladja az Elevate nevű légitaxi projektjét.

(Forrás: BBC Kép: Archer)

Ez is érdekelhet:

A Ferrovial és a Lilium már építik az USA légitaxi repülőtereit, azaz vertiportjait Miközben nagy sebességgel közeledik az elektromos légiközlekedés kora, és számos cég verseng az ehhez szükséges légitaxik kifejlesztéséért, kellenek ehhez a nagy változáshoz repülőterek, illetve vertiportok is.

Néhány szó az EHang légitaxijának sikere kapcsán az autonóm légiközlekedés kihívásairól Ha a tetőkön landoló városi légitaxik koncepciója életképesnek bizonyul, akkor felsétálhatunk egy magasabb épület tetejére, és átruccanhatunk egy másik állomásra a város túloldalán. Mindeközben kihagyjuk a földi forgalmat és a nyomasztó közlekedési dugókat. De mikor is?

Elektromos légitaxik #1 Európában 2025-ig elindulhat a Lilium Németországban már tesztelik és nemsokára százával gyártják az elektromos légitaxikat, amikhez nem kell repülőtér, mivel helyből szálnak fel és le.


 


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.