A légitársaság emellett 1,1 milliárd dolláros (300 milliárd forint) befektetést eszközölt az Archer légitaxi-társaságba, a fejlesztések előremozdítása érdekében. Az Egyesült Államokban hatályos szabályozás miatt a United által kinézett légitaxik megvásárlásához még hatósági jóváhagyást is be kell szerezni.
A United Airlines nem egyedül vágta ekkora fába a fejszéjét, a Mesa Airlines regionális légifuvarozóval együttműködést kötve költenek el 1 milliárd dollárt az Archer elektromos eVTOL repülőgépeire. A megállapodás nyomán az Archer cég számára jóváhagyták részvényeinek bevezetését az amerikai tőzsdére. A startup befektetői között szerepel a Fiat Chrysler és a francia PSA csoport egyesülésével a múlt hónapban létrejött a Stellantis autógyártó konszern is.
A United Arlines és a Mesa Airlines tervei szerint utasaikat a frissen beszerzett taxikkal szállítják majd időben a repülőterekre a zsúfolt autópályák helyett és felett. Az Archer légitaxijai 95 kilométeres távolságot tudnak megtenni, maximálisan 240 kilométer per óra sebességgel, amivel nagyjából a felére csökkenthető a repülőtérre utazó utasok okozta szén-dioxid-kibocsátás.
A Unitednek és Mesának opciós lehetősége van további 500 millió dollár értékű repülőgépet vásárolni az ügylet keretében.
A United Airlines tavaly több mint 7 milliárd dollárt vesztett, és az Egyesült Államok kormányzati támogatását kellet igénybe vennie, hogy elkerülje több ezer munkavállalójának elbocsátását. Néhány közgazdász úgy látja, hogy a világjárvány lehetőséget kínál arra, hogy ezeket az ösztönző forrásokat egyidejűleg a szén-dioxid-semleges légi közlekedés fejlesztésére is felhasználják.
Egy másik légitaxi-társaság, a Volocopter, VoloCity nevű elektromos légitaxijával az USA nagyvárosainak városközpontjaiba tervez utazásokat indítani. Az Uber-utazásmegosztó vállalkozás ugyanakkor decemberben arra kényszerült, hogy eladja az Elevate nevű légitaxi projektjét.
(Forrás: BBC Kép: Archer)