Tudás Életmentő kezelést kapott a semmelweis egyetemen Lili, az sma-s kislány Pénteken érkezett a hír, hogy Jól van és elhagyhatta a Semmelweis Egyetem intenzív osztályát az egyéves, gerincvelői izomsorvadásban (SMA) szenvedő Lili, aki megkaphatta meg a több mint 700 millió forintos Zolgensma-készítményt vénás infúzióban. Tudás Az agilitás segítette a vezető magyarországi nagyvállalatok túlélését a Covid-19 járvány alatt Az Agile Enterprise Summit rendezvényről szóló beszámolónkban vezető hazai nagyvállalatok képviselői fedik fel titkaikat, melyek segítették cégeiket a túlélésben. Pandémiás tapasztalatok az üzleti szférából. Garázs Először láthatjuk egyben a szupernehéz rakétát, amely embert visz majd a Holdra A NASA által fejlesztett, rendkívül erős Space Launch System (SLS) a tervek szerint még ebben az évtizedben embert juttatna a Hold felszínére. Ember A startupperek örömére a vállalati innováció-támogatás a járvány árnyékában sem állt le A koronavírus okozta világjárvány hatására nagyjából minden normális vállalati folyamat a feje tetejére állt, nem volt kivétel a startupok és az innováció támogatása sem. Szerencsére akadtak kivételek, a pénzcsapokat nem mindenhol zárták el teljesen. Garázs A légitaxik után jöhetnek a légibuszok? A Kelekona által nemrég bejelentett légi járművel egyszerre akár negyvenen is utazhatnának. Bolygó Így hatnak a gyógyszermaradványok a balatoni élővilágra A kutatók azt bizonyították, hogy az emberre nem veszélyes mértékű szennyeződés is hatással lehet az ökoszisztémára. Techno Négy év után a mostani lesz a legfontosabb Bitcoin frissítés A Taproot elnevezésű frissítés akár az Ethereumra is válasz lehet, de elsősorban nem klímavédelmi szempontból. Űr A T-sejtek miatt gyengülhet az immunrendszer az űrben Régóta köztudott, hogy az űrbéli környezet megváltoztatja az emberi szervezet működését, szakértők pedig most úgy tűnik rájöttek, hogy mi okozza ezt. Techno Leállíthatja a pacemaker működését az iPhone 12 Pro Max Egy új tanulmány szerint az Apple eszközökben található mágneses mezőkön alapuló MagSafe töltési technológia közrejátszhat a szívritmus-szabályozó készülék leállásában. Bolygó Izrael az első ország a világon, ahol betiltották a szőrmekereskedelmet A törvényjavaslatot már tavaly nyilvánosságra hozták, június 9-én pedig elfogadták az új törvényt és életbe lép a tiltás. Kivételt képeznek a vallási okokból viselt ruházatok. Bolygó Mostantól hivatalosan is öt óceánja van a Földnek a National Geographic szerint A Csendes-, Atlanti-, Indiai- és az Északi-sarki-óceán (nálunk ismertebb nevén Jeges-tenger) egy víztömeget alkot, de külön elnevezéssel, ezek mellett a Déli-óceánt is gyakrabban jelölhetik a térképeken a jövőben, miután a National Geographic Society is hivatalosan elismerte a létezését. Tudás Fél éves tesztidőszak után elindult az ország első 5G-s "wireless" gyára A Foxconn komáromi gyárában 6 hónap tesztelés után már 5G privát hálózaton keresztül működik a PC tesztelés. Az 5G infrastruktúra kiépítését az Ericsson és a Vodafone Magyarország segítségével valósították meg. Bolygó Felfújható vitorlákkal vágná vissza a vízi szállítás környezetszennyezését a Michelin A karbonsemleges hajózás jövője a hajózás múltja: a vitorla – na de nem akármilyen vitorláról van szó.
Bolygó Így lesz a tehénlepényből kriptovaluta Walesben A tehénlepény kapcsán kiderül, miként fest a zöld energia a kriptobányászatban az Egyesült Királyságon belül, és hogy miért nem feltétlen jelent megoldást a „zöld fordulat” a kriptovaluták jelenlegi problémáira úgy általában. Űr Nem tudni biztosan, miért villog egy titokzatos óriáscsillag a Galaxisunk közepén Habár a kibocsájtott fény váltakozása nem szokatlan, de hogy egy, a Napunknál 100-szor nagyobb csillag fénye hónapokon át gyengüljön, majd ismét erősödni kezdjen, az elég ritka jelenség. Bolygó Napelemes óceántakarító drónhajócskákat fejleszt a Razer és a Clearbot A Razer környezetvédelmi támogatási alapjának segítségével komoly lökést kapott a Clearbot vízi szemétgyűjtő drónhajó-flottás projektje. Tudás Speciális módon generálja az energiát a szén alapú csodaanyagból készült miniatűr reaktor Csak fogni kell egy részecskét, beletenni organikus oldatba és elkezd elektromos mezőt generálni, vezetékek nélkül - írják le a működési elvet az MIT tudósai. Tudás Huszonnégyezer éves élőlényt élesztettek fel A szibériai permafrosztban, fagyott állapotban töltötte az elmúlt 24 ezer évet egy nemrégiben feléledt kerekesféreg. Űr A Vénusz minden felszínére kerülő emberi eszközt elpusztított eddig, de az emberiség mégis visszatér hozzá a következő évtizedben Az Akacuki űrszonda egyedül kering a Vénusz körül 2015-ös pályára állása óta, de hamarosan vége szakad magányának, nem csak a NASA, hanem az Európai Űrügynökség is missziót indít néhány éven belül a forró bolygó felé. Bolygó Két hektáros területű üvegház épül Franciaországban A Tropicalia a világ legnagyobb egykupolás üvegháza várhatóan 2024-ben épül fel Cote d'Opale-ban, Franciaország északi részén található partszakaszon, a La Manche csatorna mentén. Az építmény teljesen egybeolvad majd környezetével,  hogy a különböző állat- növényfajok, köztük kajmánok, kolibrik és trópusi növények zavartalanul élhessenek.