Neked mi fog a legjobban hiányozni az idei nyárból?
16% A fesztiválok/koncertek
28% A külföldi utazások
20% A sportesemények (Európa-bajnokság, olimpia)
36% Semmi, pont ilyen nyárra vágytam
Bolygó Fogjunk tigrisszúnyogot az Ökológiai Kutatóközpontnak! A tigrisszúnyog vagy más néven ázsiai zebraszúnyog a 4. helyen áll a 100 legrosszabb invazív faj listáján. Nem csak csíp, de ráadásul rengeteg betegséget is terjeszt. Az Ökológiai Kutatóközpont arra kíváncsi, hogy ezek az állatok mennyire képesek áttelelni, és ehhez kérik most a lakosság segítségét. Bolygó Lengyelország is belevág a tengeri szélerőmű-parkok építésébe Európa északi-északnyugati partvidéke szép lassan körbeépül tengeri szélerőmű-parkokkal, de a lengyelek kivártak az építkezéssel. Eddig. Bolygó Miért kell fehér ponyvát teríteni a gleccserekre? A gleccserolvadás világszinten súlyos probléma, szakemberek ezúttal az Alpokban próbálják legalább valamelyest mérsékelni a folyamatot. Tudás Komoly áttörés a gravitációs hullámok észlelésének technológiájában Egy új detektor 4000-szer kisebb, mint a jelenleg használt detektorok, és képes felismerni olyan gravitációs hullámokat is melyeket a LIGO és a Virgo nem, valamint meghatározni a helyüket. Techno Egy japán városban betiltották a sétálva mobilozást A yamatói városvezetés szerint a telefon képernyőjének bámulása figyelmetlenné teszi az embereket, így közegészségügyi kockázatot jelent. Űr Megint csúszik a Perseverance kilövése A NASA marsjáróját a tervek szerint most leghamarabb csak július 30-án bocsájthatják fel. Bolygó Százával pusztulnak az elefántok Botswanában, és senki sem tudja, miért Május óta eddig 350 állat holttestét fedezték fel, ami példátlanul sok. Egyelőre annyit tudni, hogy valószínűleg nem orvvadászat áll a jelenség mögött, ha viszont egy új betegségről van szó, az nem csak természetvédelmi katasztrófa, de a koronavírushoz hasonlóan akár az emberekre is veszélyes lehet. Bolygó Míg a szegénység csökkentését a legfontosabb problémának ítéljük, az aktualitását nem érezzük Ki a felelős a környezetvédelemmel kapcsolatos problémákért? Többek között erre a kérdésre is választ kapunk a WWF Magyarország reprezentatív kutatásából, ami átfogó, és valós képet fest arról, hogyan viszonyulunk 2020-ban a természet- és környezetvédelemhez. Techno Legalább a szájmaszk okos – nem csak a fertőzéstől véd, de akár fordít is a japán találmány A japán startup majdnem rajtavesztett a járványon, amikor előpattant a nagy ötlet: ha már úgyis viselnünk kell valamit az arcunkon, az egyszerre akár több mindenre is jó lehet. Tudás Fizikusok kiszámították az idő lehetséges kvantálásának felső határát Vajon állandó tempójú az idő, vagy inkább állandóan változó? Az általános relativitáselmélet és a kvantummechanika látszólag mást mondanak, de nem lehetetlen közös platformra hozni őket. Nézzünk erre egy friss kísérletet! Űr Így "cserélnek elemet" a Nemzetközi Űrállomásban Egyelőre nincs hír arról, hogy megváltozott volna a Demo-2 misszió augusztus 2-ára tervezett visszatérésének a dátuma. Addig is megnézhetünk egy lélegzetelállító felvételt arról, ahogy a történelmi küldetés egyik asztronautája "elemet cserél" a Nemzetközi Űrállomásban. Ember Több mint ötvenezren eshettek át Magyarországon a koronavírus fertőzésen Lezárult a Semmelweis Egyetem vezetésével megvalósult, május 1-16. között 10 500 főn elvégzett országos, reprezentatív szűrővizsgálat, a H-UNCOVER – a kutatók ez alapján jutottak erre az eredményre. Garázs Láttál már EKKORA hidrogénautót? Az Anglo American bányászati vállalat bejelentette: rendszeresíti bányáiban a zéró emissziós óriási hidrogéncellás dömpereket.
Techno Magyar részvétellel készült képzési rendszer a mesterséges intelligencia és robotika oktatásához Az "Európai Jogosítvány Robotokhoz és Intelligens Rendszerekhez" névre hallgató tananyagot és módszertant a Neumann Társaság közreműködésével dolgozták ki. Tudás A Facebook hozhatja el a virtuális valóság következő generációját A közösségi oldal mérnökei által alkotott szemüveg LCD kijelzők helyett lézereket használ, és alig nagyobb, mint egy napszemüveg. Techno Ma indul a Facebook és az Instagram bojkottja - ezek a cégek vesznek benne részt Az Adidas és a Coca-Cola sem hirdet Zuckerbergéknél. Tudás A férfi, aki még a börtönből is elindult az amerikai elnökválasztáson Ha kidobnak az ajtón, mássz vissza az ablakon. Akár ez is lehetett volna Eugene Debs mottója, aki ötször indult az elnöki székért, és bár beleülni sosem tudott, amíg világ a világ, Amerika biztosan nem felejti el a nevét. Ember Kérdőjelek a milliós Remdesivir koronavírus-gyógyszer körül A 3150 forint alapanyag-költségű teljes, átlag öt napos Remdesivir kezelés árcímkéjén jelenleg a 982 209 forintos ár szerepel. Ráadásul van, aki szerint a marketingkampánya nagyobb, mint a hatásossága, és van sokkal olcsóbb, hatásosabb gyógyszerkoktél is, szabadalmi védettség nélkül. Bolygó Ismét radioaktív felhő sodródik Észak-Európa fölé A holland tisztviselők szerint a szivárgás nyugat-oroszországi forrásból, “egy atomerőműben lévő fűtőelem károsodásából származhat”. A TASSZ szerint arrafelé nem történt semmi ilyesmi. Ember Beköszöntött a home office forradalma? A karantén és a kényszerű otthoni munkavégzés okozta speciális helyzet értelmezése, a tapasztalatok hasznosítása óriási felelősséget ró a szervezetek vezetőire és a kutatókra: a következő hónapokban a megélt veszteségek kompenzálása, az előnyök számbavétele, továbbvitele, beépítése lehet a fő cél. Az irodai környezet változásait elemezte Frankó Luca, az ELTE PPK kutatója.