Az IBM megtanítja a számítógépeket "emberül"

2020 / 03 / 12 / Justin Viktor
Az IBM megtanítja a számítógépeket
Az IBM olyan új technológia forgalmazását kezdte meg, mely megkönnyíti a számítógépek számára az emberi kommunikáció megértését. A nehéz dió, a kifejezések és idiómák.

Business MI

A mesterséges intelligencia (MI) rendszerek növekvő szerepet játszanak az üzleti életben, mivel javultak képességeik a nagy adatmennyiségek feldolgozására és az azokból való tanulásra. Ám továbbra is küzdenek annak megértésével, hogy milyen árnyalatok jellemzik az emberek közötti mindennapi kommunikációt.

Az IBM most új eszközökkel bővíti MI rendszerét, a Watsont, amelyek megoldhatják ezt a problémát és jobban megértik majd az emberi nyelvet. A „természetes nyelvfeldolgozó” technológiát az IBM Research Project Debater számára fejlesztették ki, mely az a MI számítógép, amely tavaly elsőként lett versenyzett egy hivatásos, profi emberi vitapartnerrel (veszített).

Ahhoz, hogy a vitában részt vehessen, a Project Debaternek képesnek kellett lennie arra, hogy meghallgassa ellenfelét, megértse érveit, és gyorsan megfogalmazza a választ, és persze mindezt internet hozzáférés nélkül. Ez azt jelentette, hogy a számítógépnek képesé kellett válnia a kollokvializmusok és idiómák, valamint bizonyos dialektusok és olyan iparág-specifikus kifejezések azonosítására és értelmezésére, mint például a "darázsfészekbe nyúlt" vagy "aligha hasznos" (korábban egy MI rendszer ezt úgy értelmezte, hogy valaki ténylegesen belenyúlt egy darázsfészekbe).

Az új természetes nyelvfeldolgozó eszközök felhasználhatóak például a dokumentumok átfésülésének hatékonyabbá és eredményesebbé tételére, kutatások lefolytatására, a bejövő kommunikáció eligazítására és az ügyfélszolgálat fejlesztésére.

"Minden, ami egy vállalkozásban történik, e-mailek, csevegések, szöveges dokumentumok formájában valósul meg" - mondta el Rob Thomas, az IBM Data és MI vezérigazgatója.

"A társaság legértékesebb adatainak nagy része a nyelven, a kommunikáción belül van kódolva, a számítógépeknek eddig megérthetetlenül. A beszélgetés és az interakció nagy része ugyanis, - például az ügyfélszolgálat terén, - sok olyan idiómát és kifejezést használ, amelyek az adott ágazatra jellemzőek."

Mit is akarhat mondani, ez az ember?

A meglévő MI rendszerekhez viszonyítva egyik fő fejlesztés a rendszer azon képessége, hogy "érzelmi elemzést" végezzen, vagyis áttekintve azt, amit valaki mondott vagy írt, megértse, hogy mit próbált az illető kommunikálni, és mi a valós helyzet.

A Gartner kutató cég 2019 évi felmérése szerint a globális befektetési tisztviselők kb. 48 százaléka várja a MI rendszerek telepítését a vállalatuknál 2020-ra. Az IBM januári felmérése, amelyben világszerte 4500 „technológiai döntéshozót” kérdeztek, hasonlóan megállapította, hogy az 1000-nél több alkalmazottat foglalkoztató vállalatok 45 százaléka már be is vezette a MI használatát.

Ha az új képességet bekapcsolják a meglévő, Watson Discovery nevű IBM MI eszközben, ez azonnal lehetővé teheti a vállalatoknak a dokumentumok és egyéb írásbeli kommunikációs feljegyzések kincsesbányájának kiaknázását.

Lényeglátás

A rendszer a várakozások szerint jobban megérti a dokumentumok központi témáit vagy fontos pontjait, és így alosztályokba, konkrétabb kategóriákba sorolhatja azokat, növelve a hasznosságukat. Tömeges adatokból tömör összefoglalókat generálhat, és azt is meg tudja majd mondani, ha két dokumentum lényegében ugyanazt állítja, különböző szavakkal.

Ez például abban az esetben lehet hasznos, ha egy vállalat ügyfélszolgálati kérelmeket küld ki, és különböző helyekre kell irányítania őket, hogy azok célba érjenek.

Egy ügyvédi irodában is hasznos lehet, ha a dokumentumokat szétválogatja a rendszer, és következtetéseket von le belőlük, vagy felfedezéseket tesz, jogi ügyekben. Ami általában egy ügyvéd idejének napjait vagy heteit is igényelheti, az a gépnek néhány percet vesz igénybe.

Mi baj történhet?

Az egyik legnagyobb aggodalom a mesterséges intelligencia területén, hogy egyes esetekben az ilyen rendszerek elfogultságot mutathatnak bizonyos embercsoportok, köztük például a színes bőrű emberekkel szemben.

"Alapvető fontosságú a bizalom" - mondta Thomas. ”Elengedhetetlen a MI-t használó vállalkozások, valamint ügyfeleik számára.”

Szerinte az IBM rendelkezik egy Watson OpenScale nevű eszközzel, amely többek között az ilyen típusú  torzítás észlelését, és a vállalatok MI-eszközeinek behangolását is képes elvégezni.

"És bár a mesterséges intelligencia rendszerek megváltoztathatják azt, ahogy dolgozunk, valószínűleg nem veszik majd el a munkánkat, ehelyett, az eszközök kiegészítik és hatékonyabbá tehetik az embereket munkahelyükön" - tette hozzá Thomas.

(Forrás: CNN Képek: Unsplash)


 


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.