Online sajtótájékoztatón kaptuk meg az első komolyabb információadagot a retrót és a modernt ügyesen mixelő, 2024-ben gyártásba kerülő új Renault 5-ös technikájáról. Valójában nem is csak az R5-ről van itt szó: a kocsi arra a CMF-B EV villanyautó platformra épül, amely új Renault és a konszerntárs Nissan modellek sorozatának műszaki alapjai fogja adni. (Amit már biztosan tudunk: a Renault 4, egy Alpine sportmodell és az új Micra is CMF-B EV modell lesz.)
A CMF-B EV (Common Module Family, B szegmens, Electric Vehicle) platform talán legnagyobb előnye a Zoé elektromos kisautó-technikájához képest a drasztikusan, 30%-kal csökkenthető gyártási költség. A fejlesztésen is igyekeztek spórolni: az alkatrészek 70%-a a belsőégésű motoros CMF-B platformból származik. A költségek alacsonyan tartása nem jelenti alacsony műszaki színvonalat, sőt; a Renault 5-ös és platformtársai független, multilink hátsó kerékfelfüggesztéssel készülnek majd, ami a kisautók kategóriájában ritka jelenség!
Az elektromos rendszer érdekessége a Zoé és Mégane Electric motorjából fejlesztett, állandó mágnes nélküli elektromos motor, amely várhatóan bizonyos terhelési tartományokban jóval hatékonyabb lesz a jelenlegi motoroknál és kíméli a Föld véges ritkaföldfém-készleteit illetve csökkenti a bányászatból adódó környezeti károkat is. Az új motor ráadásul húsz kilogrammal könnyebb is, mint a Zoé motorja. Az akkumulátor tömege is csökken: a Zoé 12 kisebb modulja helyett az R5 akkuja négy nagyobb modulból áll majd, ami egyszerűsíti a gyártást és hasonló kapacitás mellett 15 kilóval könnyebb és kisebb térfogatú, helyigényű egység is lesz.
A CMF-B EV platform jelenleg, ahogy a Renault fogalmaz, "öszvérek"-be, kilenc, kívülről jelenlegi Cliónak látszó autóba építve fut szerte a világban különböző teszteken. Némelyik kocsi a francia vidéken, némelyik Svédországban, a sarkkörnél kapja a kiképzést. Ha netán valaki arra gyanakodna, hogy pont egy ilyennel találkozik, nézze meg a fényszórók környékét: ott található az árulkodó töltőcsatlakozó.