Ez a technika lesz az új Renault 5-ös alatt

2023 / 04 / 06 / Rácz Tamás
Ez a technika lesz az új Renault 5-ös alatt
Az új Renault 5-ös állandó mágnes nélküli elektromos hajtása legalább olyan izgalmas dolog, mint a klasszikus elődmodellt ügyesen idéző dizájn.

Online sajtótájékoztatón kaptuk meg az első komolyabb információadagot a retrót és a modernt ügyesen mixelő, 2024-ben gyártásba kerülő új Renault 5-ös technikájáról. Valójában nem is csak az R5-ről van itt szó: a kocsi arra a CMF-B EV villanyautó platformra épül, amely új Renault és a konszerntárs Nissan modellek sorozatának műszaki alapjai fogja adni. (Amit már biztosan tudunk: a Renault 4, egy Alpine sportmodell és az új Micra is CMF-B EV modell lesz.)

A CMF-B EV (Common Module Family, B szegmens, Electric Vehicle) platform talán legnagyobb előnye a Zoé elektromos kisautó-technikájához képest a drasztikusan, 30%-kal csökkenthető gyártási költség. A fejlesztésen is igyekeztek spórolni: az alkatrészek 70%-a a belsőégésű motoros CMF-B platformból származik. A költségek alacsonyan tartása nem jelenti alacsony műszaki színvonalat, sőt; a Renault 5-ös és platformtársai független, multilink hátsó kerékfelfüggesztéssel készülnek majd, ami a kisautók kategóriájában ritka jelenség!

Az elektromos rendszer érdekessége a Zoé és Mégane Electric motorjából fejlesztett, állandó mágnes nélküli elektromos motor, amely várhatóan bizonyos terhelési tartományokban jóval hatékonyabb lesz a jelenlegi motoroknál és kíméli a Föld véges ritkaföldfém-készleteit illetve csökkenti a bányászatból adódó környezeti károkat is. Az új motor ráadásul húsz kilogrammal könnyebb is, mint a Zoé motorja. Az akkumulátor tömege is csökken: a Zoé 12 kisebb modulja helyett az R5 akkuja négy nagyobb modulból áll majd, ami egyszerűsíti a gyártást és hasonló kapacitás mellett 15 kilóval könnyebb és kisebb térfogatú, helyigényű egység is lesz.

A CMF-B EV platform jelenleg, ahogy a Renault fogalmaz, "öszvérek"-be, kilenc, kívülről jelenlegi Cliónak látszó autóba építve fut szerte a világban különböző teszteken. Némelyik kocsi a francia vidéken, némelyik Svédországban, a sarkkörnél kapja a kiképzést. Ha netán valaki arra gyanakodna, hogy pont egy ilyennel találkozik, nézze meg a fényszórók környékét: ott található az árulkodó töltőcsatlakozó.


Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Disztópia, újfajta szórakozás, a technológia térnyerése vagy egy eszköz, ami sok problémát meg tud oldani - a szexuális célokra szánt emberszerű gépeket nagyon eltérő szemszögekből lehet nézni, de egy biztos: a robotok készülnek és egyre emberibbé válnak. Legújabb sorozatunkban partnerünkkel, Magyarország legnagyobb felnőtt áruházával, a Vágyaim.hu csapatával együtt kutatjuk, merre tart az emberiség a szexualitás egyre digitálisabb ösvényein...
Olaszországban épülhet fel az első kereskedelmi hyperloop
Olaszországban épülhet fel az első kereskedelmi hyperloop
A Hyper Transfer projekt hivatalosan is elkezdődött. Az olasz hyperloop Velence és Padova között üzemel majd.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.