Fizetőssé válnak az E.ON elektromosautó-töltői is november végén

2020 / 10 / 22 / Rácz Tamás
Fizetőssé válnak az E.ON elektromosautó-töltői is november végén
Az energiacég töltőhálózatában kezdetben bevezető áron lehet tölteni, az elszámolást pedig havonta is el lehet rendezni.

November 24-én az utolsó nagy hazai villanyautó-töltő hálózat is fizetőssé válik. Az E.ON váltóáramú (AC) töltőin az energia 49 forintba kerül kilowattóránként, de ehhez jön még percenként 4 forint. Az egyenáramú (DC) gyorstöltők vagy a köznyelvben villámtöltők  57 Ft/kWh plusz 11 Ft/perc tarifáért adják az áramot.

Az időalapú tarifakomponenst is alkalmazó váltóáramú töltőkön a nagy győztes a Renault Zoé, mert ez a kocsi ezekről az oszlopokról akár 22 kW-os teljesítménnyel is fel tudja venni az energiát. Ez azt jelenti, hogy egy óra alatt egy ilyen kocsival a 100-130 km-re elegendő 22 kWh-t körülbelül 1078+240 forintért, kWh-nként 60 forintért vehetjük meg, míg a többi töltőhálózaton ezért már jóval 90 Ft/kWh feletti árat kell fizetni. Persze még ez a tarifa is sokkal magasabb, mint az otthoni konnektorról töltött energia szerződéstől függően jellemzően 31-43 forintos ára.

A legtöbb, nagyon kevés kivétellel az összes többi villanyautó viszont csak 6-7 kW teljesítménnyel, tehát óránként 6-7 kWh-t tud felvenni, ami 22 kWh betöltése esetén 1078+ minimum kb. 750 forint azaz 1828 forint, kWh-nként 83 forint. Az E.ON bevezető árán ez még mindig a legjobb ajánlat a mai piacon a nagy szolgáltatók tarifái közül.

A villámtöltésnél is nagyon sokat számít, hogy milyen kocsival állunk rá egy oszlopra és mivel az úgynevezett "töltési görbe", a töltőteljesítmény időbeli változása minden típusnál más, ráadásul függ az akkumulátor töltöttségétől is, itt a percdíj miatt már végképp nem lehet egyértelműen megmondani, hogy pontosan mennyibe is fog kerülni egy töltés.

A villanyautósok az energiacég töltőit a drivE.ON alkalmazáson keresztül tudják igénybe venni. Az alkalmazásban láthatók, hogy melyek a szabad töltők, és azok fél órával a töltés megkezdése előtt le is foglalhatók. Az applikációban megtalálható chatfunkcióval a felhasználók közvetlenül rákérdezhetnek és válaszolhatnak egymásnak, hogy ki meddig marad vagy mikor érne az adott töltőpontra. Amennyiben az állomást már egy másik autós használja, értesítést lehet kérni a töltő felszabadulásáról. Használat közben az alkalmazáson keresztül figyelemmel kísérhető a felvett energiamennyiség is.

Aki az E.ON-nál tölt, akár helyben, töltés után, de akár havi elszámolással is rendezhetik a töltési díjat. Ezt a lehetőséget nem csak az energiacég saját ügyfelei vehetik igénybe, hanem minden felhasználó számára elérhető lesz. Az árakról a felhasználók november 24-től a töltőpontokon kihelyezett árlistáról, az applikációban és az eon.hu/driveon oldalon is tájékozódhatnak.

A drivE.ON applikációban 2020. november 24-től lehetőség van kuponok és utalványok gyűjtésére és felhasználására. Kuponokat az E.ON-tól, utalványokat pedig az energiacég partnereitől kaphatnak a felhasználók.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.