Hamarosan tényleg jöhet a fizetős Facebook

2023 / 09 / 09 / Bobák Áron
Hamarosan tényleg jöhet a fizetős Facebook
A The New York Times információi szerint a Meta olyan előfizetéses modell bevezetésén dolgozik, amellyel az európai felhasználók számára megadnák a lehetőséget, hogy reklámok nélkül használhassák a Facebookot és az Instagramot.

Az elmúlt években számtalanszor felröppentek hírek azzal kapcsolatban, hogy Mark Zuckerbergék fizetőssé teszik a legnépszerűbb közösségi oldalt, és bár ezek a pletykák eddig mindig alaptalannak bizonyultak, a The New York Times most több névtelen forrásra hivatkozva azt állítja, hogy hamarosan tényleg eljön az idő, amikor fizethetünk a Facebookért - ha akarunk.

A lap szerint a Meta az Európai Unióban tervezi bevezetni az előfizetés lehetőségét, amivel az eddigi, hirdetésekre alapuló modellt váltanák ki. Ez azt jelentené, hogy bizonyos összegért cserébe a Facebook és az Instagram egyáltalán nem jelenítene meg hirdetéseket a felhasználóknak, akiknek ugyanakkor továbbra is lehetőségük lenne arra is, hogy ingyen használják a közösségi oldalak reklámokkal ellátott változatát. Hogy az újítás mikortól lesz elérhető és mennyibe fog kerülni, arról egyelőre nincsenek információk, mint ahogy arról sem tudni semmit, hogy az előfizetéses modell csak a hirdetéseket tüntetné el a felhasználóknak, vagy pedig az adataik gyűjtését is felfüggesztenék, amíg hajlandóak fizetni a szolgáltatásért.

Ahogy arra a The New York Times emlékeztet, a Meta az elmúlt évtizedekben rendkívül hatékony üzleti modellt épített arra, hogy a felhasználói szokások alapján célzott hirdetéseket jelenítsenek meg a Facebookon és az Instagramon, ugyanakkor a módszereik egyre gyakrabban ütköztek az EU-ban érvényes jogszabályokkal. Az Európai Unió Bírósága júliusban megtiltotta a Metának, hogy kombinálják a különböző szolgáltatásaikból (Facebook, Instagram, WhatsApp) valamint a más weboldalakról és alkalmazásokból gyűjtött felhasználói adatokat, januárban pedig az illetékes ír adatvédelmi hatóság 390 millió euróra büntette a céget, mert az rákényszeríti a felhasználókat, hogy a szolgáltatás használatához beleegyezzenek a személyre szabott hirdetések megjelenítésébe.

A Metának legutóbb alig néhány napja, az EU digitális szolgáltatásokról szóló jogszabálya (DSA) miatt kellett változtatnia a működési modelljén, ugyanis ahhoz, hogy megfeleljenek az új törvénynek, lehetővé kellett tenniük, hogy az Európai Unió polgárai kikapcsolhassák a mesterséges intelligencián alapuló tartalomválogatást a hírfolyamban.

(Borítókép: Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images)


Feldarabolhatják a Google-t, a Chrome kényszereladása lehet az első lépés
Feldarabolhatják a Google-t, a Chrome kényszereladása lehet az első lépés
Az amerikai Igazságügyi Minisztérium benyújtotta a kéréseit az antitröszt per bírójának.
Így szabadíthatsz fel rengeteg tárhelyet a számítógépeden másodpercek alatt
Ha lassú a géped, ezt a trükköt mindenképpen próbáld ki.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.