Az Allee 2025-ös tavaszi kampányának témája „Mozgásban a jövővel” emberek és robotok, AI világ és innováció. Április elejétől május 11-éig számos izgalmas programmal készülünk, futurisztikus installációval, kiállítással, nyereményjátékkal, szombatonként pedig interaktív, a jövőt megidéző programokkal. Várunk mindenkit szeretettel különleges robot bemutatókkal, digitális művészeti tárlattal, szakmai előadásokkal. A jövőt fókuszba helyező eseményeinknél szem előtt akartuk tartani, hogy olyan kreatív eszközöket használjunk, amelyek a legfrissebb technológiai és kommunikációs trendeket képviselik. Bár az eddigi kampányanyagaink nagyrészben valós fotós csapattal, stylistokkal és modellekkel készültek, a kiterjesztett valóságot (AR), a virtuális valóságot (VR) vagy éppen az mesterséges intelligencia (AI) alkalmazását hitelesebb eszközöknek éreztük, hogy tényleg a jövőről beszélhessünk.
A hagyományosabb kreatív eszközök mellett olyan megoldást is szerettünk volna alkalmazni, ami már önmagában sokakat kíváncsivá tesz és többet szeretnének megtudni róla. Így lett az innovációs kampányunk egyik kiemelt szereplője Alíz, akiről kijelenthetjük, hogy nemzetközi szinten is trenddiktáló jelenség, mivel ő az első mesterséges intelligencia segítségével alkotott kampányarc a bevásárlóközpontok világában.
Alízzal egy kedves, nyitott, tudatos és felelősségteljes karaktert kívántunk megalkotni, aki a jövőben színes, élménygazdag programokban vesz részt az Allee-ban, és ha a közönségünk megkedveli, akkor a későbbiekben kiemelt szerepet kaphat általános program, termék és szolgáltatás kommunikációnkban is. Üzletfilozófiánk alapja a vásárlói élmény és a technológiai újítások harmonikus ötvözése, melybe Alíz megjelenése tökéletesen beleillik.
AI kampányarcunk születése izgalmas, soklépcsős folyamat volt. Kreatív- és social ügynökségünk, a Progressive csapatában tízen dolgoztak a létrejöttén. Saját AI-szervert, AI modelleket tréningeltek és egyedi automatizált workflow-t hoztak létre számára. Lépésről lépésre alakult ki a kedves, hétköznapi karakter, aki hibáival együtt válik szerethetővé. Arra is figyeltünk, hogy a tartalmakban megjelenjen az inkluzív, a tökéletlenségeket is bemutató ábrázolásmód. Emellett minden esetben egyértelműen jelezzük, hogy a karakter AI-alapú, így könnyebb elvonatkoztatni tőle, mint egy valódi embert ábrázoló illúziótól.
Alíz a jövőben segíthet nekünk abban is, hogy közvetítsük azokat az értékeket és üzeneteket, amelyek mentén az Allee-ban nap mint nap működünk és kommunikálunk. Kampányarcunk kiemelt szerepet kap majd a környezettudatosság, az egészséges életmód, a kulturális nyitottság és az állatvédelem értékeinek népszerűsítésében is.
Végezetül fontos megemlítenünk, hogy bár a tavaszi, innovációra épülő kampányunk része az AI, egyre inkább azt tapasztaljuk, hogy ez a technológia már mindennapjaink része, és egyre több iparágban, így a kommunikációs platformokon is már jelen van. Ezért úgy gondoljuk, érdemes megismerni, fejleszteni és megtanulni vele harmóniában működni.
Alíz újabb lehetőséget kínál arra, hogy beszélgessünk, izgalmas vitákat folytassunk, miközben más módon közelítünk egymáshoz, mint ahogy eddig tettük. Adjunk teret ennek az izgalmas jövőnek.