A NASA és a Howe Industries együtt fejlesztik a pulzusos plazma rakétát (PPR), amely elsődleges célja a Mars-missziók időtartamának a lefaragása: a jelenlegi technológiával ugyanis egy oda-vissza út a Marsra körülbelül két évig tart, de a PPR ezt az időt akár hét hónapra is lerövidítheti – írja a New Atlas.
A PPR igen impozáns specifikációkkal rendelkezik: a 100 000 Newton tolóerő és az 5000 fajlagos impulzus (Isp) sokkal hatékonyabbá teszi, mint a SpaceX Starship 327 tengerszinti és 380 űrbeli Isp-je. A magas Isp ugyanis azt jelenti, hogy a PPR kevesebb üzemanyaggal is képes nagy távolságokat megtenni, és akár 800 000 km/h sebességet is elérhet.
Hátránya viszont a Starshiphez képest, hogy a PPR-t nem a Földről történő kilövésre tervezték, és egy másik rakétával kell az űrbe juttatni. Miután viszont az űrbe került, gyorsan fel tud gyorsulni egyedülálló mechanizmusának köszönhetően, amely során az üzemanyagot ionizálják, amiből plazma keletkezik. Ezt a plazmát egy elektromágneses tér gyorsítja fel egy mágneses fúvókán keresztül, rövid, intenzív kitörésekkel alakítva ki a tolóerőt.
A koncepcióként felvázolt PPR-t nukleáris reaktor hajtaná, ami lehetővé tenné, hogy nehezebb rakományt szállítson, miközben fokozott védelmet nyújt a kozmikus sugárzás és az űrtörmelék ellen, ami kulcsfontosságú az emberi biztonság szempontjából a hosszú küldetések során. A PPR előnyei a hagyományos rakétákkal szemben a kivételes hatékonyság, a finoman szabályozható tolóerő a térbeli manőverezéshez, a csökkentett üzemanyag-szükséglet és a jobb hőkezelés – köszönhetően az impulzusos működésnek, amely kevesebb folyamatos hőt termel.
A PPR eredetileg a Pulzáló Hasadás-Fúzió (PuFF) koncepcióból származik, és úgy módosították, hogy annál költséghatékonyabb, kisebb és egyszerűbb felépítésű legyen. Jelenleg a NASA Innovative Advanced Concepts (NIAC) tanulmányának I. fázisában járnak, ahol a hangsúly az erősen árnyékolt hajók fejlesztésén van, amelyek nem csak teherszállításra alkalmasak, de emberi legénység is utazhat rajtuk a Marsra. Alább a PPR keresztmetszeti képe mutatja be az eszköz működési elvét – íme a felsorolt elemek listája, és hogy mi a szerepük:
A II. fázis része a hajtómű tervezésének az optimalizálása, a koncepciót igazoló kísérletek elvégzése és a hajó tervezésének a befejezése is a védett emberi Mars-küldetésekhez.
(Kép: művészi ábrázolás a PPR-ről, forrás: Howe Industries)
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR