Kamionvillamosítás Amerikából: tegyünk egy nagy akkut és két hajtott kereket a vontató és a rakomány közé!

2024 / 01 / 31 / Traffix
Kamionvillamosítás Amerikából: tegyünk egy nagy akkut és két hajtott kereket a vontató és a rakomány közé!
A Revoy egyszerű és szellemes megoldása mindenféle átalakítás nélkül állítja át elektromos hajtásúra a kamionokat, de tartunk tőle, hogy a gazdasági matek nem minden fuvarozónak jön ki pozitívra ezzel a trükkel.

A Revoy terméke egy hatalmas, 525 kWh-s akkumulátort és a villanymotorral hajtott tengelyt is tartalmazó közdarab, ami beilleszthető a járműszerelvénybe a vontató és a félpótkocsi közé. Az elektromos hajtás elsősorban a hosszú, egyenletes terhelést igénylő autópályás szakaszokon válthatja ki a dízelmotor erejét. A hatótáv egy akkuval négyszáz kilométer, a "töltési idő" pedig nagyjából öt perc, mert a Revoy üzleti modelljében nem gyorstöltők, hanem útmenti állomásokon frissre cserélhető elektromos modulok szerepelnek, valahogy úgy, mint ahogy régen a postakocsik előtt lecserélték a kifáradt lovakat.

Az amerikai startup ötletével úgy állhat át egy fuvarozó cég teljesen, vagy részlegesen villanyhajtásra, hogy nem kell a teljes flottát lecserélni. Az utólagos elektromos segédhajtás bármilyen hagyományos, belsőégésű motorral hajtott kamionhoz is bármikor csatlakoztatható. Az akkumodul ráadásul önjáró, képes magát emberi közreműködés nélkül bemanőverezni a vontató és a vontatmány közé. A Revoy az elektromos segédhajtással 85%-ra becsüli a megtakarítható CO2-kibocsátást és flottamérettől függően 0-10%-ra az üzemanyagon megspórolható költségeket, az emisszócsökkentés érzelmi és PR-értéke mellé. A gyártó szerint 7 fokos emelkedőn még elég az elektromos hajtás ereje a szerelvény sebességének tartásához.

A működésről készült videó:

Európában ez a toldás a mai jogi keretek között nehezen férne bele a kamionok méretkorlátozásaiba, de a közúti közlekedés szempontjából jóval rugalmasabb USÁ-ban a plusz méterekkel és az extra tömeggel is megfelelhet egy ilyen szerelvény az előírásoknak. A biztonságnak részben még jót is tesz a nyújtás: a Revoy kalkulációi szerint a plusz tengely miatt a féktáv rövidebb, mint egy tisztán dízel járműnél. Azt viszont, hogy a hasznos tömegből mennyit vesz el az elektromos modul, valahogy nem találtuk meg a cég weboldalán.

A személyautók akkutömegéből kiindulva úgy becsüljük, hogy a segédhajtás legalább 4-5 tonnát nyom; ennyivel csökken a hasznos teherbírás. Terjengősebb de könnyebb szállítmányok esetében kevésbé probléma az extra hajtás extra súlya, de az engedélyezett szerelvény-tömeget kihasználó fuvarokban a villamosításnak ez a módja valószínűleg nem lesz nyerő megoldás. Ha nem is oldja meg teljes egészében az elektrifikációt, a Revoy termékének lehet helye az átmeneti évtizedekben, amíg a dízelmotoros kamiontraktorokat végleg múzeumba nem küldik az akkumulátoros és/vagy hidrogéncellás nyergesvontatók.

(Forrás: Traffix.hu - Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület)


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.