A jövőben naponta többször tervezik indítani a Dawn Aerospace által fejlesztett Mk-II Aurora gépet, amelyet egyfajta rakéta-repülőgépnek tervez a cég és egyedi megoldást képvisel majd a légi szállítás terén.
A Dawn Aerospace évekkel ezelőtt kezdett dolgozni rakétameghajtású járművén, ami szuborbitális magasságba fogja szállítani a rakományait, a fő cél, amit a gyártó megcélzott a 100 kilométeres magasság. Ezt rendkívül gyorsan, szuperszonikus sebességgel haladva éri majd el az Mk-II Aurora és utódjai, előreláthatólag Mach 3-at meghaladó tempóval, a szuperszonikus sebességgel zajló tesztekre pedig már meg is kapta az engedélyeket a jármű az új-zélandi Polgári Légiközlekedési Hatóságtól (CAA). A rakétameghajtású repülőgép, illetve űrrepülőgép nagy előnye a gyorsaságon kívül az újrafelhasználhatósága, ami lehetővé teszi, hogy a járművet naponta többször is bevessék egymást rövid időn belül követő missziók során, ezzel nagyban növelve a szuborbitális pályára eljutatott szállítmányok mennyiségét.
A repülőgép pilóta nélkül működik és a szokásos gépekhez hasonlóan horizontálisan száll fel, vagyis kifutópályáról indítható, majd parabolikus pályán éri el a kellő magasságot és a Mach 3-as sebességet. A jármű végső, kereskedelmi változatát (Mk-III) távolról irányítják majd és gazdaságosabbá teheti a légi közlekedést és az űr határának elérésére új megoldást biztosíthat a gyártó elmondása szerint. A rakományok között a jövőben többek között az űrprogramok elősegítésére, az időjárás monitorozására és a Föld megfigyelésére alkalmas eszközök kaphatnak helyet.
(Fotó: Dawn Aerospace)