A carsharing ezzel az autóval lesz igazán a barátod

2022 / 08 / 11 / Támogatott Tartalom
A carsharing ezzel az autóval lesz igazán a barátod
Csak egy okostelefon kell hozzá, hogy lefoglaljunk és kibéreljünk egy megosztott autót a városban, ami végül az utcákon álló autók számát is csökkenti. A főváros egyik legnagyobb flottájával rendelkező Share Now új modelljével, a Peugeot e-208-cal próbáltuk ki a városi közlekedés legmodernebb formáját.

Budapesten a mindennapok részévé vált a carsharing, az utcákon gyakran találkozunk az autómegosztó cégek azonnal elvihető autóival. A Share Now idén nyáron tovább növelte flottáját, így immáron 500 autóval élhetjük át Budapesten és az agglomerációban a hatékony és fenntartható mobilitást. A kínálatban pedig a városi, akár elektromos hajtású kisautótól egészen a családdal vagy barátokkal is használható szabadidő-autóig minden igényünkre találunk megoldást.

A carsharing legnagyobb előnyei a hagyományos autóbérléshez képest a gyorsaság, a kötetlenség és a bérlési díjba foglalt számtalan szolgáltatás – például az üzemanyagköltség és a szolgáltatási zónán belüli díjmentes parkolás.

Nem kell előre foglalnunk – de persze erre is lehetőségünk van –, és nem csak néhány helyen vehetjük fel az autót, hanem ott, ahol éppen szükségünk van rá. Méghozzá szinte azonnal, elég csak kinézni az okostelefon-alkalmazásban a nekünk tetsző modellt, amit aztán pár percre vagy órára, egy vagy több napra, egy hétvégére vagy akár egy egész hónapra is magunkhoz vehetünk.

A hosszú távú bérlés előnye, hogy olyan extra szolgáltatásokat is igénybe vehetünk, mint az autó előzetes megrendelése kényelmi csomaggal (kívül-belül lemosott, kitisztított és megtankolt vagy feltöltött autó vár majd minket). Mi is ezzel próbáltuk ki a Share Now legújabb modelljét. Elég legalább 48 órával az utazás előtt kiválasztanunk, hogy hová kérjük az autót a zónán belül, és a kívánt időpontra ott fog várni olyan tisztán kívül-belül, mintha most hoztuk volna el a szalonból. Pont így történt a Share Now legújabb modelljével, a tisztán elektromos hajtású Peugeot e-208-cal.

A carsharing flottákban sokféle elektromos autót találunk, hiszen ezeket a modelleket szinte erre találták ki.

Rövid távokon fürgén és kényelmesen vezethetők, helyi károsanyag-kibocsátás nélkül, a várakozás alatt pedig gyorsan feltölthetők. Az e-208 azonban jóval több az eddig ismert városi e-autóknál, egyrészt ötajtós, ezért a barátainkat is könnyebben magunkkal vihetjük, másrészt a nagyobb kapacitású akkumulátorával nem csak városban állja meg a helyét.

A Peugeot elektromos autójában 136 lóerős villanymotor hajtja az első kerekeket, és az indulástól azonnal elérhető 260 Nm forgatónyomatékával rendkívül fürge. Az ülések közti Drive Mode kapcsolóval Eco, Normal és Sport módok közt választhatunk, amikor a takarékosságra vagy a dinamikára törekszik az autó.

A szokásosnál kisebb kormánykerekével, jó útfekvésével és fordulékonyságával az e-208-ast élmény vezetni a városban, és azon kívül is.

Tévedés lenne azt hinni, hogy a carsharing autók csakis városban használhatók.

A napos csomagokkal bátran tervezhetünk távolabbi úticélokat, hétvégi kirándulásokat, és ebben az e-208 hatótávja sem fog megakadályozni. Az elektromos kisautókénál nagyobb, 50 kilowattórás akkumulátorával a valós hatótávja bőven 300 kilométer felett van, egy velencei-tavi vagy balatoni kirándulást akár töltés nélkül is megjárhatunk vele, és közben a légkondicionálóval sem kell spórolnunk. A Share Now elektromos autóihoz Pest megyei autópálya-matrica is jár, útdíjra csak akkor kell költenünk tehát, ha megyén kívül visszük az autót. A benzines modelleken viszont éves országos autópálya-matrica van.

A töltés sem fogja sok időnket elvenni, a Share Now autóit ugyanis a Mobiliti egyenáramú oszlopain díjmentesen tölthetjük, és a töltés díja is benne van az árban. Az egyenáramú villámtöltők a leggyorsabbak, általában 50 kilowattos töltésre képesek, amivel

akár fél óra alatt is körülbelül 200 kilométerrel növelhetjük a hatótávot.

A Peugeot elektromos kisautója egyébként meglepően otthonos a jó tapintású kárpitokkal és a szénszálas anyagot idéző betétekkel. A kis átmérőjű kormánykerék könnyedén megszerethető, a középső érintőképernyőn pedig töltőkábel segítségével Android Auto vagy Apple CarPlay okostelefon-kivetítéssel is használható a Google Maps, a Waze és a Spotify. Csak egy tolatókamerát vagy radart hiányoltunk a felszereltségéből, amivel még inkább gyerekjáték lenne vele a városi manőverezés.

Az autómegosztás itthon is egyre elterjedtebb, és ebben a fenntarthatóságnak is szerepe van.

Egy megosztott autó ugyanis akár hét-tíz saját tulajdonú járművet válthat ki a városban, vagyis a közös használatú autókkal ennyivel csökkenthető az utcákon parkoló járművek száma. A Budapesten jelenleg összesen elérhető több mint 1250 megosztott autó így akár több mint tízezer parkolóhelyet szabadíthatna fel a városban, ha egyre többen mondanának le a saját autó birtoklásáról.

A budapesti használók nagy részének egyébként van saját autója a car sharing használata mellett, de még van hová fejlődni. A Share Now idei felmérése szerint a bécsi ügyfelek saját autóinak száma az utóbbi öt évben húsz százalékkal csökkent, 44 százalékuk már nem is rendelkezik saját autóval. A cég felmérésének eredménye tehát arra is rámutat, hogy

a szolgáltatás fokozatosan képes lesz átvenni a második, majd később az első saját autó szerepét a családokban.

A carsharingben az a legjobb, hogy csak akkor ülünk autóba, amikor tényleg szükségünk van rá, így kiválthatjuk a saját autó vásárlásának és fenntartásának költségeit is. Más közlekedési megoldásokkal okosan kombinálva pedig verhetetlen hatékonyságot tudunk elérni mobilitásunkban.
A legtöbben az esti programjukra való autózáshoz, reptéri transzferként, személyes ügyintézésre vagy bevásárlásra használják. Idén a Sziget Fesztiválra való kijutáshoz is megoldással szolgál a Share Now, hiszen dedikált parkolóban tudjuk letenni a szolgáltató autóit a fesztivál bejáratánál – és ezekhez mind tökéletes lehet a most próbált Peugeot e-208.

A cikk elkészítésében együttműködő partnerünk volt a Share Now.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.