Az ukrán elektromos motorokat gyártó Delfast több ukrán vállalkozáshoz hasonlóan kiveszi a részét a háborús erőfeszítésből. Ebben az esetben az NLAW-tankelhárító rendszerrel felszerelt katonákat támogatja ezekkel a csendes kétkerekűekkel – szúrta ki a motor ilyetén felhasználását bemutató képeket az Electrek. A Delfast több ilyen motort is átadott a hadseregnek, és ez a gép igencsak alkalmas erre a feladatra, mivel a motor egyetlen feltöltéssel több mint 320 km-et tud megtenni. A Delfast egyik gépe egyébként hivatalos világrekorder: cég Prime elnevezésű masinája bekerült a Guinness Rekordok Könyvébe is 2017-ben az egyetlen feltöltéssel megtett 367 km-rel.
A motorok sebessége és ereje pedig elég ahhoz, hogy bekerüljenek a dirt bike kategóriába – nem véletlen az sem, hogy a Delfast a mexikói rendőrséget is ellátta motorokkal (Top Cop). Az elektromos motorok és a különböző hadseregek, jellemzően a különleges egységek, amúgy is kezdenek egyre inkább egymásra találni világszerte. 2018-ban a norvég fegyveres erők már határvédelmi feladatra tesztelték ezeket a járműveket, de Európában, valamint a Közel-Keleten már több nagy teljesítményű e-motort használnak a különleges egységek, sőt olykor akár az ejtőernyősök is – ebben az esetben légi úton juttatják a csatatérre a motort is.
Ezek a gépek akár 80 km/h-val is képesek száguldani, miközben a lengéscsillapítóik és a felfüggesztésük miatt elboldogulnak az erdei ösvényekkel is – emellett természetesen nehezebb terhek cipelésére is alkalmasak. Ezek a képességek azok lényegében, ami miatt a hadi felhasználásuk ennyire kezd elterjedni. Az ukránok az orosz harckocsik és egyéb páncélozott járművek ellen az NLAW rendszert vetik be, ami nagyon hatásos, a kezelését tekintve gyorsan megtanulható elhárító rendszer, amit akár egyetlen katona is tud kezelni. Az NLAW-ot úgy fejlesztették épp ezért, hogy akár egyetlen katona is cipelheti (mindössze 12,5 kg a súlya), de azért hosszútávon mégiscsak alkalmasabb a szállításra egy ilyen motor.
A motornak köszönhetően tehát csendesen el lehet foglalni a megfelelő pozíciót, és ezután be lehet vetni az NLAW-ot. A rendszer fire-and-forget megoldásának köszönhetően pedig még szinte azelőtt kereket lehet oldani, hogy a lövedék becsapódna (hit-and-run taktika). Azonban az ukrán e-motorok nem csak páncélosokra vadásznak – egy másik, szintén ukrán vállalat, az ELEEK például az ország mesterlövészcsapatait látja el ilyen járművekkel.