A General Motors 1953-as koncepcióautója, a Firebird I már a múlt évszázad közepére elhozta a nem kifejezetten versenyzési célokra szánt járművek körébe is a manapság leginkább F1 versenyautókon látható kormánykerék megoldást: a szögletes kialakítású berendezést, aminek köszönhetően a sofőr nem is egyszerű autóban, hanem inkább repülőgépen érezhette magát. A Firebird nem véletlenül kapott ilyen speciális kormánykereket, az autó tervezésekor ugyanis a vadászgépek struktúrája szolgáltatta a mintát a formához. A járművet azonban nem hétköznapi használatra szánták, sokkal inkább annak tesztelésére, hogy a gázturbinás meghajtás tud-e és pontosan hogyan tud működni az autók esetében.
Később a Knight Rider KITT-je jelent meg hasonlóan szögletes kormánykerékkel a televíziók képernyőin, majd tavaly a Tesla bejelentette, hogy a Model S-eket is ilyen berendezéssel fogják majd felszerelni és a Lexus LF-Z koncepciótervein is a szögletes forma köszön vissza. A hagyományostól eltérő megoldás teljesen más vezetési élményt nyújthat és akár ízlés kérdése is lehet, hogy ki melyik forma mellett teszi le a voksát.
Zijie Liu, a Kínai Művészeti Akadémia ipari tervezője kutatásai során azt vizsgálta, hogy vajon milyen esetben döntenek (vagy döntenének, ha lenne rá lehetőségük) az emberek egyik vagy másik verzió mellett, vagyis milyen pszichológiai szükségletek motiválják az autóvezetőket arra, hogy sportosabban vagy kényelmesebben és a biztonságot előtérbe helyezve akarjanak vezetni. Az eredmények alapján arra a következtetésre jutott, hogy, mivel útközben az éppen aktuális hangulat is befolyásolhatja azt, hogy milyen stílusban irányítja a járművet valaki, ezért a legjobban az igényekhez illeszkedő kialakítást a kombinált kormánykerék jelenti, ami tradicionálisan kör alakú, de szükség esetén egy gombnyomással átalakítható "versenykormánnyá".
A modellt, amivel elnyerte az A’ Design Award ezüstérmét, a tervező cink ötvözetből, a megfelelő fogást biztosító felületet szilícium-dioxidból és szőtt anyagból állította össze - ez utóbbi fontos aspektusa a berendezésnek, mivel a sportosabb vezetési módban a stabilabb kormánytartás nagyobb hangsúlyt kap. A kormánykereket két vezetési módba lehet állítani: természetes módban a kormány összecsukott állapotban van és a megszokott formára hasonlít, sportos módban kinyílnak a szélső fogantyúk, W alakot alkotva, átalakul a közepén található kijelző is, ami ilyenkor több adatot mutat a járműről, és a versenyautókat imitáló vezetési élményben lehet része a sofőrnek.
Bár a hibrid megoldás még csak koncepció, de a tervező szerint a jövő kormánykerekeit ez a hibrid struktúra fogja jellemezni, ami az embereknek jobb döntési lehetőséget és nagyobb szabadságot biztosít, vagyis az egyszerű "buta" kormánykerekek a múlt emlékeivé válhatnak és felválthatják őket az egyre intelligensebb eszközök.
(Fotó: A' Design Award/Zijie Liu, GM Heritage Center)

Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR