Lehet, hogy a Tesla túllőtt a célon a Knight Ridert idéző kormánykerékkel

2021 / 01 / 29 / Bobák Áron
Lehet, hogy a Tesla túllőtt a célon a Knight Ridert idéző kormánykerékkel
A megújult Tesla Model S belseje kétségkívül egyedi látvány, de a szögletes kormány a szakértők szerint veszélyes is lehet.

Elon Musk vállalata szerdán mutatta be a megújult Model S-t és Model X-et, amelyek külsőre ugyan csak minimálisan változtak, ám a beltér annál nagyobb ráncfelvarráson esett keresztül. A kocsiban a középkonzolon található érintésérzékeny kijelző immár a Tesla Model 3-hoz hasonlóan nem függőlegesen, hanem vízszintesen helyezkedik el, de a hatalmas kijelzőnél is látványosabb az autó kormánya, amiről a legtöbb embernek egyből a Knight Rider KITT-je jutott az eszébe. Bár a Teslának ezzel a megoldással kétségkívül sikerült még inkább ráirányítani a figyelmet az új modellekre, ám sokan nem igazán voltak lenyűgözve ettől az újítástól.

"Milyen problémát old ez meg?" - teszi fel a kérdést a Roadshow szerzője, Tim Stevens is, aki arra hívta fel a figyelmet, hogy az autók kormánya nem véletlenül kerek, amióta világ a világ. Szögletes kormánykereket főleg versenyautókban, például a Forma-1-ben szoktunk látni, ahol ez teljesen rendben is van, hiszen az autók a pilóta legkisebb mozdulatára is reagálnak, a kormányt pedig alig 180 fokban lehet elforgatni. Egy hagyományos személyautó kormánya ezzel szemben körülbelül 900 fokban forog, így biztosítva, hogy egy óvatlan mozdulattal ne kormányozhassuk neki a kocsit a fának vagy a mellettünk haladónak.

Stevens szerint a Telsa megoldása parkolásnál sem lesz igazán praktikus, de a hátrányai akár olyan hétköznapi helyzetekben is megmutatkozhatnak, mint amikor belehajtunk egy kátyúba. A kormány apró elmozdulása kerek kormánynál nem probléma, de egy szögletes kormánynál a kezünk könnyen leugorhat a kormányról, balesetet okozva. És ha már a balesetek szóba kerültek: a kerek kormány egy ütközésnél inkább védi a sofőrt a sérülésektől, míg a szögletes kormány könnyen megütheti a kezünket vagy akár a fejünket, súlyos sérüléseket okozva. Stevens hozzáteszi, hogy a Tesla más területeken oda szokott figyelni a biztonságra, a légzsákokat például úgy helyezték el az autóikban, hogy egy baleset esetén a középkonzol kijelzője ne okozhasson sérülést az utasoknak, tehát elképzelhető, hogy a kormánynál is gondoltak a hasonló lehetőségekre.

A Tesla sosem jut el a teljes önvezetésig a legnagyobb konkurensük szerint A Waymo vezérigazgatója szerint Elon Musk rossz irányt választott.

Elon Musk legújabb PR-fogása?

Többen megjegyzik azt is, hogy a Tesla rajzolhat bármit a látványtervekre, de hogy lehet-e szögletes kormány a kocsiban, az úgyis attól függ, hogy az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság (NHTSA) engedélyezi-e. A Motortrend szerint a hatóság szabálygyűjteményében nincs pontosan definiálva, hogyan is kell kinéznie egy kormánynak, a kérdésükre viszont, hogy ez szabályos-e, az NHTSA csak annyit válaszolt, hogy több információra lesz szükségük, hogy erről nyilatkozzanak.

A lap szerint ugyanakkor az is elképzelhető, hogy a Teslának esze ágában sincsen knight rideres kormánykerékkel piacra küldeni az új modelleket, és egyszerűen csak Elon Musk újabb PR-fogásáról van szó. A feltételezés nem teljesen alaptalan, ugyanis a Motortrend a Tesla weboldalának forráskódjában olyan - azóta már eltüntetett - képekre bukkant, amelyek teljesen hagyományos kormánnyal ábrázolják az új Model S belsejét. Ha a dolog tényleg csak egy PR-fogás volt, akkor eléggé bejött, hiszen miközben egy ráncfelvarrás általában nem sokakat hoz lázba, a Model S-ről az elmúlt napokban még olyan újságok is írtak, amik rendszerint keveset foglalkoznak autókkal.


Az új Model S egy jóval hagyományosabb kormánykerékkel

Tény, hogy a megújult Model S és Model X nem kizárólag emiatt említésre méltó, hiszen a Tesla egy sor újdonságot rakott a karosszéria alá. A 17 colos központi érintőképernyőt a Tesla állítása szerint egy olyan számítógép üzemelteti, ami 10 teraflopos teljesítményre képes, vagyis kvázi egy igazi gamer számítógépet találunk az autóban, emellett a Tesla a hátsó ülésekhez is rakott egy kisebb, 8 colos kijelzőt. Az autóban emellett találunk egy 22 hangszórós hangrendszert, HEPA-szűrőt és kormány- valamint ülésfűtést is. A 80 ezer dolláros indulóáron kapható kocsi egy, az eddigieknél is izmosabb változatban is kapható lesz, amely kevesebb mint két másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 320 km/h körül van, és a gyári adatok szerint több mint 830 kilométert tud megtenni egy töltéssel.

(Fotó: Tesla)

További cikkek a témában:

Néhány Teslában mától már elérhető a "teljes önvezetés" funkció Elon Musk Twitteren jelentette be, hogy elkezdik ellátni az autóikat a "full self-driving" szolgáltatás béta verziójával, ami szerinte "kvantumugrás" lesz ahhoz képest, amit a kocsik eddig tudtak.

Karácsonyi ajándék a Teslától: ghetto blasterré alakíthatóak az autóik Az ünnepi hangulat jegyében a dudánk hangját is mekegésre vagy fingásra cserélhetjük, ha szeretnénk.

Elkészült az első, 400 mérföld feletti hatótávú elektromos autó. Naná, hogy egy Tesla A Tesla Model S az amerikai EPA szabvány szerinti álomhatárt döntötte meg, új specifikációja szerint 402 mérföld, 647 kilométeres megtehető úttal, egy feltöltéssel.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.