A következő cikkben megvizsgáljuk, mik azok a hibák, amiket rendszeresen elkövetnek az értékesítők egy-egy hidegmegkeresés során, és hogy miért vált ez ki a potenciális ügyfelekből szinte pánikszerű reakciót azonnali szimpátia helyett.
Csak az ügynökök hívását ne!
Az gondolnánk, hogy a hideghívásoktól és -megkeresésektől való ódzkodás valamilyen kulturális gyökerekkel rendelkezik, de sajnos ez nem így van. Ez egy kialakult reakció, ami főként annak köszönhető, hogy bizonyos szegmensek a profitmaximalizálás érdekében lényegesen több értékesítőt vesznek fel, mint amennyinek a minőségi oktatására kapacitásuk lenne. Ezeknek az értékesítőknek ugyan megtanítanak szinte mindent a termékről, meg is értetik velük, hogy ezzel tulajdonképpen segítenek az embereknek, de azt már sajnos az üzletkötőknek csupán nagyon alacsony százaléka veszi észre, hogy a termék ugyan jó, de nem feltétlenül van erre minden embernek szüksége.
Abban az esetben, mikor ez a ráébredés nem történik meg, jön a darálás. Ugyanis a minőségi ügyfelek hiányát nagy mennyiségű megkereséssel igyekeznek kompenzálni. Rengeteg embert keresnek meg kiforratlan, sok esetben tukmálós értékesítési technikával, ami aztán a tárgyalópartnerből menekülési ösztönt fog kiváltani, véletlenül sem a hosszú távú kapcsolat alapjait helyezi le. És egyáltalán nem segít ezen a helyzeten az sem, hogy a média és a popkultúra is ráerősít erre a kártékony eladási technikára (gondoljunk például a Wall Street farkasára).
Szeretnéd megtanulni, hogyan tudod a hideghívásokat az előnyödre fordítani? Keresd fel a SalesKurzus.hu weboldalát, ahol számos értékesítési tanfolyam közül válogathatsz, hogy Te lehess a legjobb a csapatban!
Mi az a telephobia?
Mielőtt azt hinnéd, hogy ez egy kitalált fogalom, ki kell, hogy ábrándítsalak. Léteznek ugyanis olyan emberek, akik remekül elboldogulnak a személyes beszélgetésekkel, nincs problémájuk a chateléssel vagy az e-mailes kommunikációval sem, de kellemetlen érzések kerítik őket hatalmukba, ha csörög a telefonjuk, vagy esetleg kimenő hívást kell indítaniuk. (Mondani sem kell, hogy ez nem a legjobb alap egy sales karrierhez.)
A célpiac fontossága
A hidegmegkeresés nem egyenlő a vaktában lövöldözéssel. Kiemelten fontos, hogy amennyiben van rá lehetőséged, szűrd le a listákat, hogy kik azok egyáltalán, akik a célcsoportodba tartoznak. Szemléltető például: az életbiztosításokat nem a hentesboltban kell eladni, hanem meg kell találnod azokat az embereket, akik valami miatt egy kockázatosabb élethelyzetben vannak éppen.
(Szponzorált tartalom)