A WHO felmérése szerint évente körülbelül 41000 biciklista veszti életét közlekedési balesetekben világszerte, ez pedig az összes közlekedési baleset mintegy 3%-át teszi ki. Ami a sérüléseket illeti, 22-47%-uk a fejet éri, a halálos áldozattal járó balesetek 60%-ában pedig ugyancsak fejsérülés a halál oka. A Nature Mobility dél-koreai cég szerint a biciklisták 92%-a azért nem hord sisakot, mert használatot követően nehéz elrakni. A vállalatot ez ihlette meg abban, hogy megalkossa a futurisztikus kinézetű, körülbelül harmadára összecsukható sisakját, mely akár egy vágódeszka nagyságú lappá, vagy egy hengerbe is összerendezhető, ráadásul a teherbírása megfelel a biciklis sisakokra vonatkozó európai szabványoknak is.
Egy különleges, jövőbe mutató sisak-koncepcióról már oldalunkon is beszámoltunk, a falilámpából sisakká átalakítható eszköz azonban közel sem nevezhető praktikusnak, vagy könnyen hordozhatónak. A Nature Mobility által fejlesztett sisak, a Raba azonban úgy van megtervezve, hogy bármikor szét lessen hajtani egy vastagabb lappá, majd szükség esetén egy huzal megfeszítésével újra fel tudja venni sisak-formáját.
Mint ahogyan az a gyártó promóciós videójában is látható, különleges felépítésnek köszönhetően a sisak tíz másodperc alatt az eredeti méretének mindössze 35%-ára csukható össze, és akár egy hátizsákban, vagy egy poggyász tetejére fektetve is elfér. Az alig 410 gramm súlyú sisakon található panelek polikarbonátból készültek, illetve belső oldalukon polisztirol-habszivacsot is tartalmaznak, a paneleket összetartó szövetanyag pedig a katonai sátrakhoz használt tarpaulin.
A gyártó elmondása alapján a sisak 3 év alatt, több mint 50 prototípus tesztelését követően nyerte el végleges formáját. A Raba a gyártó szerint megfelel a biciklis sisakokra vonatkozó, európai CE EN1078 szabvány kritériumainak is, azaz akár 250kg-ot kifejtő becsapódást is képes kivédeni, továbbá megfelel az amerikai US CPSC amerikai szabvány szerint előírtaknak is.
(Fotó: Raba)
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR