Akár egy tengeralattjáróra is rákapaszkodhat a kétéltű, tapadókorongos drón 2022 / 05 / 25 / Palotai Nándor

A kínai Beihang Egyetem, az Imperial College London, és a svájci Empa kutatóközpont kutatói közösen fejlesztették ki azt a drónt, ami nem csak a levegőben, de akár a víz alatt is tud közlekedni – írta meg a New Atlas . A drón a víz alól kevesebb, mint fél másodperc alatt képes kirepülni, ráadásul egy speciális, 3D nyomtatással készült tapadókoronggal is fel van szerelve, melyet a Remora nevezetű hal hasonló szerve ihletett. Ennek belső része barázdált, ez által képes egyenetlen felületen is megtapadni. A korong segítségével a drón rákapaszkodhat különböző járművekre, és ezzel is spórolhat energiát. A tudósok a koptert óceánkutatói szerepkörben látnák legszívesebben. (Fotó: Beihang University / Science Robotics)
Már készül a jövő “kvantuminternete”, amelynek kulcsa a kvantumdob
A Koppenhágai Egyetem Niels Bohr Intézete már a jövő világhálójának, a “kvantuminternetnek” a legszükségesebb összetevőjén dolgozik.