Rekordméretű homokdűnét épített új tesztpályájára a BYD

2025 / 09 / 07 / Csordás Gábor
Rekordméretű homokdűnét épített új tesztpályájára a BYD
Komolyan gondolja a világhódítást a BYD, és ennek újabb bizonyítéka az a kínai komplexum, ahová egy fedett homokdűne is került a terepjárók tesztelésére, méghozzá akkora, ami Guinness-rekordot is ért.

Mégis mi értelme van egy beltéri homokdűnének? Például az időjárástól függetlenül minden nap lehet rajta autókat tesztelni, és egy olyan autóipari óriásnak, mint a BYD, már erre is szüksége volt. A márka legújabb tesztpályája a kínai Csengcsouban található, és ennek a létesítménynek a leglátványosabb eleme kétségtelenül a világ legnagyobb, autótesztelésre épített beltéri homokdűnéje.

A monumentális építményt a Guinness World Records hivatalosan is elismerte, mint a legmagasabb és legnagyobb fedett homokdűnét a világon.

A számok mindenesetre elképesztők, a dűne 29,6 méter magas, és elég meredek, 28 fokos a dőlésszöge, ami még a legfelkészültebb terepjárókat is próbatétel elé állítja. A realitás érdekében a BYD nem bízott semmit a véletlenre. A dűnét 6200 tonna gondosan kiválasztott homokból építették fel, amelynek textúrája megegyezik a hírhedt kínai Alxa-sivatag homokjával. A mérnökök és tesztpilóták ezzel kontrollált körülmények közt tehetik próbára az autókat, hogy adatokat kapjanak a teljesítményükről és a viselkedésükről.

A komplexum azonban messze túlmutat a sivatagi környezeten.

Ez a világ első, kifejezetten új energiájú, azaz elektromos és plug-in hibrid járművek számára épített, minden terepviszonyt szimuláló tesztpályája.

A létesítményben különböző mélységű medencékben lehet vizsgálni a járművek vízállóságát, elektromos rendszereinek szigetelését és a vízen való áthajtás képességét. Sziklás emelkedőkön, rázóköves utakon és egyéb akadályokon lehet a felfüggesztés, a karosszériamerevség és az összkerékhajtási rendszerek határait feszegetni.

Mindezek mellett a területen egy 1750 méter hosszú, nagysebességű kanyarokkal és hosszú egyenesekkel tarkított profi versenypálya is helyet kapott, az erre a célra szánt nagy aszfaltfelületeken pedig drift zónákat alakítottak ki. A BYD ezzel az összetett létesítménnyel nem csupán egy újabb tesztpályát épített magának, hanem tovább gyorsítja az új modellek fejlesztését, elősegítve azok még alaposabb tesztelését.


Ezt a 2026-os autót már drót nélkül tölthetjük, kényelmesen, mint a telefont
Ezt a 2026-os autót már drót nélkül tölthetjük, kényelmesen, mint a telefont
A Porsche megerősítette: a 2026-ban érkező Cayenne EV-hez gyári, 11 kW-os, közel 90%-os hatásfokú vezeték nélküli töltés kérhető, amely beparkolás után automatikusan indul.
Olyan metró nyílt, amihez hasonló nincs még egy a világon
Olyan metró nyílt, amihez hasonló nincs még egy a világon
A metró pont úgy működik, mint az embereknek való verziója, csak kicsiben. A járatot azonban nem minden négylábú veheti igénybe.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.