Mégis mi értelme van egy beltéri homokdűnének? Például az időjárástól függetlenül minden nap lehet rajta autókat tesztelni, és egy olyan autóipari óriásnak, mint a BYD, már erre is szüksége volt. A márka legújabb tesztpályája a kínai Csengcsouban található, és ennek a létesítménynek a leglátványosabb eleme kétségtelenül a világ legnagyobb, autótesztelésre épített beltéri homokdűnéje.
A monumentális építményt a Guinness World Records hivatalosan is elismerte, mint a legmagasabb és legnagyobb fedett homokdűnét a világon.
A számok mindenesetre elképesztők, a dűne 29,6 méter magas, és elég meredek, 28 fokos a dőlésszöge, ami még a legfelkészültebb terepjárókat is próbatétel elé állítja. A realitás érdekében a BYD nem bízott semmit a véletlenre. A dűnét 6200 tonna gondosan kiválasztott homokból építették fel, amelynek textúrája megegyezik a hírhedt kínai Alxa-sivatag homokjával. A mérnökök és tesztpilóták ezzel kontrollált körülmények közt tehetik próbára az autókat, hogy adatokat kapjanak a teljesítményükről és a viselkedésükről.
A komplexum azonban messze túlmutat a sivatagi környezeten.
Ez a világ első, kifejezetten új energiájú, azaz elektromos és plug-in hibrid járművek számára épített, minden terepviszonyt szimuláló tesztpályája.
A létesítményben különböző mélységű medencékben lehet vizsgálni a járművek vízállóságát, elektromos rendszereinek szigetelését és a vízen való áthajtás képességét. Sziklás emelkedőkön, rázóköves utakon és egyéb akadályokon lehet a felfüggesztés, a karosszériamerevség és az összkerékhajtási rendszerek határait feszegetni.
Mindezek mellett a területen egy 1750 méter hosszú, nagysebességű kanyarokkal és hosszú egyenesekkel tarkított profi versenypálya is helyet kapott, az erre a célra szánt nagy aszfaltfelületeken pedig drift zónákat alakítottak ki. A BYD ezzel az összetett létesítménnyel nem csupán egy újabb tesztpályát épített magának, hanem tovább gyorsítja az új modellek fejlesztését, elősegítve azok még alaposabb tesztelését.