A Ducati idén októberben jelentette be, hogy 2023-tól a MotoGP elektromos szériájában, a FIM Enel MotoE™ World Cup versenysorozatban használt elektromos motorok gyártója lesz. Ugyan még alig két hónap telt el, de az olasz gyártó már most rendelkezik egy működő prototípussal, amit a napokban ki is próbáltak a Marco Simoncelliről elnevezett misanói versenypályán.
A V21L kódnevű prototípust Michele Pirro profi motorversenyző vitte pályára. Pirro 2013 óta a Ducati tesztpilótája. Elmondása alapján a motor kellően könnyű, és már most nagyon jó a súlyelosztása, továbbá gyorsulásának a kezdeti szakaszában hasonlóan viselkedik egy MotoGP kerékpárhoz, illetve ez utóbbira ergonómiájában is hasonlít. A teszt idejére a motorkerékpárt a teljesítménye 70%-ára korlátozták.
A szériában eddig használt, szintén olasz gyártmányú Energica Ego Corsa versenyek közben nem ritkán 240 km/h sebességre is felgyorsult, ami nem csekély mértékben a beépített 110kW-os, 149 lóerőt és 215Nm nyomatékot biztosító vízhűtéses elektromos motornak volt köszönhető. A motor továbbá 2,6 másodperc alatt gyorsul 100km/h-ra. A Ducati most megvillantott e-motorjának illik minimum ehhez hasonló, vagy jobb specifikációkkal rendelkeznie.
A FIM Enel MotoE World Cup 2019-ben indult. A pályán használt versenymotorokat 2019-től egészen idáig az olasz Energica vállalat biztosította, míg a szintén olasz Enel a gyorstöltőkért, az energiatárolási megoldások és energetikai szolgáltatások biztosításáért felelt. Az Energica a 3 évre aláírt szerződését nem újította meg a konzorciummal. A Ducati az októberben bejelentett megállapodás értelmében az Energica helyét fogja átvenni a versenyszériában, mint a versenymotorok beszállítója, egészen 2026-ig.
(Fotó: Ducati)