Közúti áruszállítás nélkül hamar megállna az élet mindenhol: kamionokra szükség van és szükség is lesz. A szebb jövő érdekében persze muszáj a nehéz teherautók károsanyag-kibocsátását csökkenteni, amire több lehetőség is van. Egy kamionnak nem kell feltétlenül gázolajat égetnie - bár ma kétségkívül ez a legkényelmesebb, a nagy hatótáv és a gyors tankolás miatt -, mivel már jó ideje léteznek elektromos, vagy éppen földgázzal üzemelő típusok is. Persze ezek nem mindenhol tudják kiváltani a dízeleket, így a nagy távolságú nemzetközi szállítmányozás valószínűleg még továbbra is gázolajalapú lesz.
Kisebb távolságokra, helyi áruterítéshez viszont már jók az elektromos vagy a gázüzemű járművek is. Éppen ilyenekből vásárolt be nemrég a Lidl, ahol négy elektromos és hat LNG - folyékony halmazállapotú földgáz - hajtású gépjárművel kezdik zöldíteni a flottát. Az előbbiek üzemi károsanyag-kibocsátás nélkül és csendesen, utóbbiak a dízelnél jóval halkabban és a tipikus teherautós fekete füsttől mentesen, a dízelnél tisztábban, bár továbbra is jelentékeny CO2-emisszióval képesek üzemelni. Az új teherautókat (három 18 tonnás elektromos teherautó, egy 40 tonnás elektromos és hat 40 tonnás LNG kamion) mindennapos kiszállításra fogják használni.
A 18 tonnás elektromos teherautókkal a vállalat ecseri logisztikai központjából a budapesti Lidl áruházakba, míg az elektromos nyergesvontatóval a Budapesten, valamint a Pest megyében található egységekbe szállítanak termékeket. Az LNG-üzemű kamionok a szigetszentmiklósi raktárból juttatják el az ország különböző pontjaira az árut.
Hogy igazán zöld legyen az üzemeltetés is, az áruházlánc logisztikai központjaiban száz százalékban megújuló forrásból származó villamosenergiával töltik fel az elektromos járműveket, amelyek közül a 18 tonnásak egy feltöltéssel 120 kilométert tudnak megtenni, míg a 40 tonnás 200 kilométer megtételére képes.
(Forrás: Traffix.hu - Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület)