A Tesla 2017-ben rántotta le a leplet a teljesen elektromos kamionjáról, amiről akkor még azt ígérték, hogy 2019-ben el is indul a gyártása. Az elmúlt öt évben ez a határidő egyre csak tolódott, és bár 2022-ben leszállítottak egy limitált szériát a Pepsinek, jelen állás szerint a tömeggyártás csak a jövő év végén indul be.
A Tesla Semi az amerikai Szövetségi Autópálya Hivatal által felállított kategóriák alapján 8-as osztályú (class 8) nehézgépjárműnek minősül, vagyis teherbírás szempontjából a legmagasabb kategóriába sorolt kamionról van szó. Bár class 8 kamionnal többek között már a Volvo, a Kenworth és a Freightliner márkán keresztül a Daimler is rendelkezik, ám ezeknek a kamionoknak a hatótávolsága 240 és 370 kilométer között mozog, ami jelentősen elmarad a Tesla által ígért 480 valamint 800 kilométeres hatótávtól. Ez a szállítmányozási szektorban pedig egyáltalán nem elhanyagolható tényező, így a Tesla még a gyártás későbbi beindítása ellenére is előnyben van a versenytársakhoz képest.
A Semi más szempontból is kiemelkedik a mezőnyből, hiszen a Tesla állítása szerint mindössze 20 másodperc alatt képes 60 mérföld/órás (96 km/h-s) sebességre gyorsulni, az akkumulátora pedig fél óra alatt 70%-os kapacitásra tölthető, ami alsó hangon is több mint 300 kilométeres hatótávot jelent. A kamion abból a szempontból is különleges, hogy a vezetőülést a kabin közepére helyezték a jobb kilátás érdekében, korábbi hírek szerint pedig a kamion a Tesla Autopilot vezetéssegítő rendszerével is fel lesz szerelve, ami azt jelentheti, hogy (a szükséges engedélyek birtokában) autópályán akár a sofőr beavatkozása nélkül is tud haladni.
(Fotó: Steve Jurvetson/Wikimedia Commons)
Vissza a cikkhez