Keresőoptimalizálási egyszeregy induló kisvállalkozások számára

2022 / 09 / 16 / Fizetett Hirdetés
#pr
Keresőoptimalizálási egyszeregy induló kisvállalkozások számára
Hogyan szerezzen látogatókat weboldalára egy most induló kisvállalkozó? Ebben segíthet a keresőoptimalizálás, ami ideális lehet a kis tökével rendelkezők számára.

De mi is az a keresőoptimalizálás?

Ha a felhasználó beüt egy keresőkifejezést a Google keresőmezőjébe, akkor egy találati listát kap. A találati lista tetején olykor megjelennek fizetett találatok, de a kattintások döntő többségét az un. természetes találatok adják.

A keresőoptimalizálás feladata, hogy a weboldalt minél feljebb vigye ezen a természetes találati listán, és így minél több látogatót vigyen a webhelyre.

Hogyan kerüljünk a lista tetejére?

A keresőoptimalizálás három alappillére:

  • on site SEO (a weboldalad tartalma)
  • off-site SEO (a weboldaldra hivatkozó linkek)
  • technikai SEO (a weboldalad sebessége, és technikai beállításai)

Ez így lehet ijesztően hangzik, de ebben a cikkben arra koncentrálunk, hogy az alapokat megértsd. A keresőoptimalizálás lehet nagyon összetett, de szerencsére pár egyszerű lépésre is leredukálható.

Tudd mire keresnek a felhasználók!

Akkor tudsz forgalmat vinni a weboldaladra, ha tudod milyen keresőkifejezésre keresnek az emberek. Ezek az adatok lekérdezhetőek SEO eszközök segítségével. Így megtudhatod, hogy havonta hányan keresnek egy adott szóra. Erre jó például az Ubersuggest kulcsszó-keresője.

Ez pedig segít eldönteni érdemes-e az adott témára cikket írnod.

Tudd, milyen felhasználó szándék áll a keresés mögött!

A következő lépés, hogy megértsd milyen felhasználói szándék áll a keresés mögött. Vásárolni akarnak, egy weboldalra kíváncsiak, információt gyűjtenek?

A keresési szándék három fő típusa:

  • tranzakciós szándék (valamit venni akar, vagy csinálni)
  • navigációs szándék (keres egy weboldalt, vagy azon belül valamit)
  • információs szándék (tudni akar valamit)

Ha megnézed az adott keresőkifejezésre a találati listát, kitalálhatod milyen típusú tartalmat keresnek az emberek. A Google ugyanis már most olyan típusú tartalmakat mutat nekik.

Nézd meg mik ezek? Blogcikkek? Webáruházak termékoldala? Törekedj rá, hogy te is ehhez hasonló tartalomtípust készíts, hiszen az ilyen típusú tartalmat fogja jól rangsorolni a Google.

Milyen hosszú tartalmat írjak?

Nézd meg, hogy a vezető helyeken lévő tartalmak milyen hosszúak és részletesek, és próbálj meg ennél lényegesen hosszabb tartalmakat készíteni! A weboldalad még új, kisebb iránta a bizalom, ezért csak sokkal jobb tartalommal van esélyed megjelenni a TOP helyezés egyikén.

Természetesen egy termékoldalon nem kell regényeket írni, de egy jó termékleírás, egy részletes termékspecifikáció itt is segíthet.

Legyen kiemelkedő minőségű a weboldal egésze!

Inkább írj kevesebb tartalmat, de azok mindegyike legyen kiemelkedő minőségű! A Google rangsorolási algoritmusa ugyanis előresorolja, azokat a weboldalakat, amelyeken látszik a szakértelem a hitelesség és a megbízhatóság.

Ügyelj arra is, hogy a weboldalad ne kalandozzon el sokféle témában, hanem legyen egy határozott témakör, amivel foglalkozol. Ez bizonyítja, hogy egy adott téma szakértője vagy.

Légy türelmes!

A keresőoptimalizálásban a siker kulcs a folyamatosság és a következetesség. Az első néhány cikk vagy az első tucat cikk még nem hozza meg a sikert. De ha folyamatosan publikálsz néhány hónap után már megjelennek a látogatók. 1-2 év alatt pedig egy új weboldal is szép eredményeket érhet el.

Ne feledd, hogy inkább kevesebb, de minőségi tartalmat publikálj.

On-site SEO

Van pár dolog, amit nem lehet megkerülni a keresőoptimalizálásban, még a kezdőknek sem. Az első ilyen, hogy a cikk címében (ami a böngészőben is megjelenik felül), szerepeljen az a kulcsszó, amire rangsorolni szeretnél. Lehetőleg a cím első részében.

Ha hosszabb cikkeket írsz, akkor az alcímekben is legalább egy alkalommal jelenjen meg a kulcsszó, vagy annak szinonimája.

A cikked járjon körbe egy témát, és jelenjenek meg benne azok a kifejezések, amelyek kapcsolódnak a kulcsszavadhoz. Ha például a fociról írsz, akkor a kapu, gól, labda, pálya olyan szavak, amelyek segítik a keresőmotor abban, hogy értse miről szól a cikked.

Szerezz linkeket!

A weboldala rangsorolásában fontos szerepet kapnak a linkek. Ezek rád mutató hivatkozások. A tudományos életben valaki annál elismertebb tudós, minél többen hivatkoznak az írásaira. A SEO-ban ugyan ez az elv jelenik meg.

Ha sok másik weboldal linkel, azaz hivatkozik rád, az mutatja weboldalad tekintélyét és megbízhatóságát.

A keresőoptimalizálásban tehát elkerülhetetlen, hogy linkeket szerezz, amelyek a weboldaladra mutatnak. Ezt nevezzük linképítésnek, és ez a keresőoptimalizálás off-site SEO része.

Ez elsőre nehéz feladatnak tűnik, de első körben tökéletes, ha körbekérdezel ismerőseid körében kinek van weboldala? Kérd meg őket, hogy linkeljék meg weboldaladat. Ez óriási segítség egy induló weboldal számára.

Később pedig elsajátíthatsz haladóbb módszereket is. Ha jó a tartalmad, akkor természetes úton is szerezhetsz linkeket, bár ez Magyarországon nem könnyű

Technikai SEO

Ez az a rész, amely a kezdőket elijesztheti, pedig nem kell tőle elrettenni. Induláskor két dologra kell odafigyelni:

  • A Google tudja indexelni a tartalmaidat, azaz felvenni az adatbázisába
  • ne indexeljen le felesleges oldalakat a webhelyedről

Ez egy kezdő számára misztikusnak hangozhat, de ha weboldalad, mondjuk egy olyan népszerű tartalomkezelőn alapszik, mint a WordPress, akkor kezdőként ezzel ezt a feladatot már ki is pipáltad.

Természetesen van számos technikai részlet a SEO-ban, amivel később érdemes foglalkozni. Ilyenek az:

  • oldalsebesség
  • átirányítások
  • indexelési beállítások
  • canonical
  • 404-es oldalak

De ahogy írtam, egy Wordpress alapú weboldallal ezek jó része is rendben van induláskor. A fő fókusz a tartalomgyártáson legyen.

Türelem kell a SEO-hoz!

A SEO nem hoz azonnali eredményeket. Bár már néhány hónap után lehet szép számú látogatód, a sok minőségi tartalom előállítása idő, és a Google számára is idő kell, amíg az oldal elnyeri a bizalmát. Ha ez sikerül, akkor viszont ugrásszerűen javulhatnak a weboldalad látogatottsági adatai.

A kezdő vállalkozónak általában pénze nincs, de ideje talán igen. A keresőoptimalizálásba azért érdemes fektetni, mert a kezdeti időszakban az idejét rászánva később ezek a tartalmak igen sok munkát é pénzt hozhatnak majd.

Ráadásul egy jó weboldal, minőségi tartalommal bizalmat ébreszt és márkát is épít számodra.

(Szponzorált tartalom)


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.